2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 41
af Rick Joyner.

Vi går ind i en tid med ultimativ kamp mellem frihed og tyranni. Denne konflikt føres allerede på mange fronter. Det er et grundlæggende militært princip, at man ikke kan besejre en fjende, man ikke ser eller forstår. Vi skal anerkende vores friheds fjende for at besejre den, men vi skal også have en vision og kærlighed til frihed.

Vores nation blev født gennem denne kamp, og til en vis grad har dette været en vedvarende kamp siden dengang. Vi må forstå, at dette er vores kald og omfavne denne kamp som en mulighed for at proklamere frihed i hele landet.

Denne kamp har holdt os i kontinuerlig splittelse og er til tider vokset til det punkt, hvor den bryder ud i vold. Alvoren af volden og skaden vil dog i høj grad afhænge af de åndelige kampe, bønner og engagement i kirken i Amerika som salt og lys. Den amerikanske kirkes styrke er den største faktor i konfliktens alvor og den endelige afslutning på den.

I både den amerikanske uafhængighedskrig og borgerkrigen gik vækkelser forud for konflikterne. I høj grad var disse konflikter resultatet af opvågningerne. Kirken i Amerika blev mobiliseret og energisk i begge disse. Historikere, og også de britiske modstandere i uafhængighedskrigen, tilskrev succesen for dem, der søgte uafhængighed, til "det sortklædte regiment." Dette var en henvisning til datidens prædikanter, der bar sorte klæder på prædikestolen. Deres prædikener var så beslutsomme, at der ikke var nogen tvivl om, hvor de stod i deres tids store spørgsmål. De var så effektive til at formidle en vision for frihed, at de blev nogle af de mest eftersøgte mænd i kolonierne af de britiske styrker.

Ligeledes var det den anden store opvågning i den unge nation, der fødte afskaffelsen af slaveri bevægelsen, som besluttede at fjerne slaveriets ondskab fra landet. Ligesom vi ser gennem hele Bibelen, når sand vækkelse og en tilbagevenden til Gud finder sted, bliver det onde fordrevet fra landet. Efterhånden som den tredje store vækkelse blomstrer i vor tid, vil der opstå en forargelse mod vor tids store onder, og vi kan forvente, at bevægelser udvikler sig til at gå efter enhver form for ondskab og trældom.

Dette relaterer sig til den første del af den drøm, jeg havde om den kommende anden amerikanske revolutions-/borgerkrig – udsendelsen af mestrene, som ville finde og ødelægge de onde fæstningsværker i vores land. Nogle af disse er allerede begyndt at gå frem, og andre vil støt slutte sig til.

Vi har alle brug for at høre og reagere på Guds kald om at komme på vores plads i kampen. Helligånden bevæger sig nu for at forberede os til at høre dette kald og reagere, hvilket ses af de beviser, der altid har ledsaget Åndens bevægelse. Det første bevis på Helligånden vil være omvendelse. Efter dette vil en kærlighed til hans første navn, som er hellig.

Sand hellighed er ikke lovtrældom. Lovtrældom er ikke Guds modsætning til lovløshed, og loven styrker kun synden og er en "dødstjeneste," som vi læser i Romerbrevet 7. 2 Kor. 3 og andre steder. Sand hellighed er ikke motiveret af en frygt for fiasko, men af kærlighed til Gud. Bedragerisk hellighed, motiveret af loven, er som en brud, der er drevet til at være perfekt til sin bryllupsdag, fordi hun er bange for, at brudgommen vil afvise hende, hvis der er en plet på hende. Sand hellighed er som en brud, der ønsker at være perfekt for sin brudgom, fordi hun er så forelsket i ham.

Så den store hellighedsbevægelse, vi bør forvente og følge, er en kærlighedsbevægelse: at elske Gud over alt andet og elske hinanden, som vi burde. Hermed kan vi også forvente, at afskyen for synd og uretfærdighed vil stige. Så vil vi se gerningsmændene til synd og uretfærdighed blive drevet tilbage i det mørke, de kom fra – ikke kun ved love, der er vedtaget, men fordi uretfærdigheden vil blive lige så afskyelig for folket, som den er for Gud.

Begær er modsvaret til ægte kærlighed. Floden af begær og perversion, der er blevet hældt ud over landet, vil tørre ud i en sand vækkelse. Film, tv og publikationer, der fremmer begær, vil gå ud af drift. Selv den ekstreme hengivenhed til sport og andre former for underholdning, der har overskygget kærligheden til Gud og blevet til afguder, vil skrumpe i popularitet, indtil de er vendt tilbage til deres rette balance.

Alt dette kommer, efterhånden som den sande friheds sejr bliver fuldstændig. Men i en periode vil det se ud til, at det modsatte sker. Perversion og uretfærdighed i alle dens former vil flyde over deres bredder for en tid, ligesom den død og ødelæggelse, de forårsager. Dette kan ligne en ustoppelig oversvømmelse for en tid, men dette er det sidste gisp fra en desperat fjende, der er ved at blive besejret. Dette vil få lov til at afsløre dem, der virkelig elsker Herren og vil følge ham fra dem, der elsker synden og denne verden mere end ham.

Salig er en mand, der holder ud under prøvelser; thi når han først er blevet godkendt, vil han modtage livets krone, som Herren har lovet dem, der elsker ham. Lad ingen sige, når han bliver fristet: "Jeg bliver fristet af Gud," for Gud kan ikke fristes af det onde, og han frister ikke selv nogen. Men hver enkelt bliver fristet, når han bliver revet med og lokket af sit eget begær. Når så begæret er blevet undfanget, føder den synd; og når synden er fuldbyrdet, bringer den døden frem. Lad dig ikke forføre, mine elskede brødre (Jakob 1:12-16).


Ugens Ord 42
OP