2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 42
af Rick Joyner.

Kan der være en helligheds bevægelse, uden at hellighed er i fokus? Der kan og skal være. Hellighed er den mest grundlæggende egenskab ved Helligånden, da det er hans navn. Alligevel kommer han ikke for at tale om sig selv, men for at føre os til Jesus – Sandheden. På samme måde vil den mest magtfulde hellighedsbevægelse gennem tiderne ikke have hellighed som sit fokus, men snarere "Guds Hellige," Jesus. Alt, der formørker Jesus som vores vigtigste kærlighed og hengivenhed, kan være en afgud, selv Guds ting, såsom hellighed. Sand hellighed er frugten af vores kærlighed til Gud, ikke fokus på den.

Kan vi finde en enkelt henvisning i Skriften til scenen omkring Guds trone, hvor de tilstedeværende ikke siger "hellig er Herren?" De kunne have sagt "kærlig er Herren," eller "Herren er fuld af nåde, barmhjertighed ...", men de siger "hellig." Så det ser ud til, at i hans nærhed er dette måske det mest dybtgående kendetegn ved Gud, som vi ser. Alligevel har dette haft lidt vægt i kirken i årtier. Hvorfor? Kan det være fordi vi er kommet så langt fra hans trone? Er vi blevet fanget af så megen religiøs aktivitet, at vi ikke er kommet nærmere Gud eller vandret i sand autoritet, som er repræsenteret ved hans trone?

Vi kan forvente, at det snart ændrer sig. Guds sidste træk vil være det største af alle, fordi det vil være Gud, der bevæger sig. Hans folk vil blive forelsket i ham, fordi de vil søge ham, og han lover, at hvis vi søger ham, vil vi finde ham. Når vi finder ham, vil vi også være i ærefrygt for hans hellighed.

Så hvordan vil det se ud? I stedet for at spekulere burde vi gå og se. De store sandheder i vores tro er ofte blevet reduceret af mænd, der har forsøgt at definere dem, især før de har oplevet dem. Af denne grund har de fleste af definitionerne om hellighed handlet om at rydde op i det ydre, vores adfærd, snarere end at ændre vores hjerte, hvilket resulterer i forandring indefra og ud. Vi kan overholde en definition af korrekt adfærd med vores hjerter og stadig være fulde af synd og ondskab, eller loviskhed.

Så lad os beslutte at blive forandret ved at se hans herlighed med utilslørede ansigter. Slørene er ofte vores egne idealer, eller endda præferencer. Når vi ser ham uden at fjerne slørene, forsøger vi normalt at gøre ham til vores billede i stedet for at blive ændret til hans.

Hvis vi er disciple, har vi helt sikkert læst skrifterne nok til at forstå synden og kødets gerninger, den kødelige natur. Som Johannes forklarede i sine breve, hvis vi er blevet født på ny fra oven, bør disse ikke længere være vores grundlæggende natur. Kampen for at komme fri af dem er stor, og det er ikke meningen, at det skal være let. Når vi modnes i Kristi natur, som Paulus omtalte som Kristi dannelse i os, er disse kødets gerninger ikke længere vores natur. Vi vokser i Kristi Ånd, som er Helligånden, og åbenbarer Åndens frugt.

Vi læser om den kødelige natur i:

Galaterne 5:19-21.
"Nu er kødets gerninger åbenbare, som er: umoral, urenhed, sanselighed, afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskab, strid, jalousi, vredesudbrud, stridigheder, splid, fraktioner, misundelse, drukkenskab, skænderi og lignende ting, som jeg advarer dig om, ligesom jeg har advaret dig om, at de, der praktiserer sådanne ting, ikke skal arve Guds rige."

Som vi ser det erklæret her og andre steder, kan vi ikke fortsætte med at praktisere disse ting og arve Guds rige. Dette betyder ikke, at oprigtige, modne kristne, som er sande disciple, lejlighedsvis ikke kan falde til kødelig adfærd. Vi får at vide, at selv "de retfærdige falder syv gange" (se Ordsprogene 24:16). Men som det vers fortsætter, "men de rejser sig igen. ”De bliver ikke nede, men rejser sig i stedet op igen og kæmper videre.

Krigen mod den kødelige natur er en mægtig kamp. I Romerne 1-2 får vi at vide, at vi skal "forvandles ved at forny vores sind." Det græske ord, der er oversat med "forvandlet" i denne tekst, er det samme ord, hvorfra vi får det engelske ord "metamorf, at ændre sig til en anden fysisk form, især med overnaturlige midler " den forandring en larve gennemgår i kokonen for at blive en sommerfugl. Det siges, at den største kamp, en sommerfugl nogensinde vil opleve, er at komme ud af kokonen, men det er den kamp, der styrker den, så den kan slå med de store vinger og flyve. Vi vil sandsynligvis også stå over for vores største kamp for at blive fri af den kødelige natur, men det er den kamp, ??der styrker os til åndeligt at svæve, som vi er kaldet til at gøre.

Falske lærere siden det første århundrede har forvrænget og fordrejet nådens lære for at hævde, at vi ikke behøver at kæmpe mod den gamle natur på denne måde, og hvad vi gør i kroppen er ligegyldigt. Det er ulve i fåreklæder. Som apostlen Paulus skrev om dem, "får deres dom med rette" (Rom 3:8). Guds ord er klart, at hvis vi praktiserer kødets gerninger og lever i den kødelige natur, vil vi ikke arve riget.

Vi får at vide i Hebræerbrevet 12:14: "Søg efter fred med alle mennesker og den helliggørelse, uden hvilken ingen vil se Herren." Helliggørelse er et andet ord for hellighed, og vi vil ikke se ham uden den. Det er så vigtigt. Så vi må stræbe efter hellighed, men vi gør dette ved at forfølge Herren og søge at komme tæt på ham. Så vil vi være et sted, hvor alle råber "HELLIG", og det vil vi også.

Ugens Ord 43
OP