2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 37
af Rick Joyner.

I sidste uge talte vi om nogle praktiske måder at forberede sig på, hvad der kommer til Amerika, og også til mange nationer i verden. Her begynder vi med det vigtigste: at styrke vores fundament i Guds Ord og vores kærlighed til Ordet selv, Jesus. Vi vil fortsætte med at tale om dette på forskellige måder, som bliver stadig vigtigere. Et af de grundlæggende elementer er dog meget praktisk: I tider med sådanne konflikter, som vi står over for, er venner langt mere værdifulde end nogen anden vare eller ressource.

Af denne grund bør vi investere langt mere i relationer end i nogen anden bestemmelse, vi overvejer. Selvfølgelig er den vigtigste ven, vi nogensinde kunne have, Gud. Han ønsker at være vores ven endnu mere, end vi ønsker at være hans ven. Som jeg advarede om tidligere, er Gud mere vanedannende end noget stof, og jo mere vi nærmer os ham, jo mere vil vi ønske ham. Ingen er mere attraktiv end den, der kommer tættere på Gud. Når vi gør dette, bliver vi smitsomme, så andre vil komme tættere på os, når vi nærmer os ham. Så hvad skal vi med dem?

Vi bør aldrig bruge mennesker til selviske motiver, især Guds folk. Vi vil bruge os selv til at tjene dem. Vi er kun en leder, hvis folk følger os, men hvis folk bliver tiltrukket af os, fordi vi nærmer os Gud, er vi en leder, om vi kan lide det eller ej. Så hvor skal vi lede dem hen?

Først og fremmest leder vi dem til Gud, ikke til os selv. Vi skal hjælpe dem med at blive hans disciple, ikke vores. Jesus ønsker at være hvert menneskes hoved, og han ønsker et direkte forhold til hele sit folk. Det måske største eksempel, vi har på den Nye Pagts tjeneste, er Johannes Døberen. Hele hans formål var at bane vejen for Herren – at pege på ham som Guds Lam og tvinge selv hans egne disciple til at følge ham. Så glædede Johannes sig over at blive mindre, efterhånden som Jesu tjeneste blev større.

Det handler ikke om at bygge et stort netværk for os selv, men snarere om at bygge et til Ham. Ægte venner af brudgommen forsøger aldrig at sætte sig ind mellem bruden og brudgommen. Jo mere vi er hengivne til dette forhold mellem Herren og hans brud, jo mere salvelse kan han betro os med, og jo flere mennesker vil blive tiltrukket af det. I fremtiden vil selv de bedste metoder og strategier til kirkevækst se blege ud sammenlignet med den salvelse, der vil komme til dem, der har Johannes Døber-hengivenheden. Johannes klædte sig ikke efter magten, og han oprettede sin tjeneste på bogstaveligt talt det laveste sted på jorden. Alligevel var han så salvet, at han ikke behøvede at gå til folket; de kom til ham. Det er den slags salvelse, kommende tjenester vil have. Som Leonard Ravenhill plejede at fortælle os: "Du behøver ikke reklamere for en brand."

Så hvis vi vil være en af disse, skal vi huske på, at folket ikke kommer på grund af os, men på grund af den salvelse, der trækker dem til Herren. Så længe vi holder os tro mod dette, kommer de. Hvis vi afviger fra dette og bruger folket til vores egne formål, eller vores egne tjenester, holder de op med at komme.

For år siden havde jeg et syn af en ung hyrde, der var så fanget i hans tilbedelse af Herren, at han ikke lagde mærke til, hvor mange mennesker der havde samlet sig omkring ham. Da han bemærkede og vendte sig mod folkene, begyndte de at sprede sig. Da han vendte tilbage til Herren, samlede de sig igen. En af kong Davids store synder var at tælle folket, hvilket var resultatet af, at han lagde for meget opmærksomhed og troede på, hvor mange mennesker han havde. Dårlig fejltagelse!

De største bud, som Jesus sagde, opfyldte hele loven, er at elske Gud og at elske hinanden. Som Peter Lord plejede at sige: "Det vigtigste er at holde det vigtigste det vigtigste," og det vigtigste er at elske Gud. Vi skal også elske mennesker, men hvis vi begynder at værdsætte dem og give dem mere opmærksomhed, end vi giver Gud, vil vi snuble som kong David. Den pris, David betalte, var at miste mange af folket. Vi betaler det samme, hvis vi falder til dette.

I Hebræerbrevet 9 får vi at vide, at præsterne "kontinuerligt går ind i det hellige sted og udfører den guddommelige tjeneste." Guds sande præster vil bruge mere tid på at tjene Herren i det hellige, end de vil tjene folket i den ydre forgård. Tjeneste for folket er vigtigt, men det er aldrig den vigtigste del af vores kald.

Der kommer en ny type tjeneste, som vil bygge på det eneste grundlag, der vil stå – Jesus selv. De vil først og fremmest bygge på sandt venskab med Gud og hans folk, ikke kun på organisationer, strategier, personligheder eller underholdning. Det er det, ægte koinonia er bygget på: At elske Gud først og elske hinanden, som vi burde. Det var, hvad kirken i det første århundrede smagte af, og den var så overbevisende, at selv de ikke-troende holdt dem højt. Den sande kirke er det ultimative samfund, der kan opleves på jorden.

Så hvordan forbereder vi os på dette og bliver en del af det? Start med at søge frisk manna hver dag. Bliv afhængig af Gud, og du vil snart også få andre til at blive afhængige af ham. Begynd at mødes for at nære hinandens afhængighed af ham. Koinonia vil ske. Lad det, der vokser, vokse organisk, baseret på kærlighed til Gud og kærlighed til hinanden.

Vær på vagt mod at lade koinonia blive et idol, der formørker kærligheden til Gud. Beslut dig for at vokse dybere i sund, bibelsk sandhed, og vær med til at beskytte hinanden mod tyven, der helt sikkert vil komme for at prøve at stjæle, hvad der sker med dig. Afgør, at I sammen vil rejse jer, se op og glæde jer! Vi kan ikke opleve et større liv her end dette.

Ugens Ord 38
OP