2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 38
af Rick Joyner.

I denne uge vil vi fortsætte med praktiske måder, vi kan forberede os på den kommende revolutionære/borgerkrig. Efter at have styrket vores forhold til Herren, må vi søge vores plads på hans legeme og fungere i den, som vi er kaldet til. Vi kan ikke være rigtigt forbundet med hovedet uden at være rigtigt forbundet med hans legeme.

I de kommende tider vil det ikke være på det rigtige sted på hans legeme resultere i meget mere end et uopfyldt åndeligt liv – det vil være liv eller død. Uanset hvad der udspiller sig med denne revolutionære/borgerkrig, når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder, er det eneste sikre sted at være i Guds vilje. Et grundlæggende kendetegn ved en, der er i hans vilje, er, hvordan de passer ind på Kristi legeme, kender deres plads og er et levende, fungerende legeme. Dette får vi at vide i 1 Joh 1:7 : "Hvis vi vandrer i lyset, som han selv er i lyset, har vi fællesskab (græsk koinonia ) med hinanden, og Jesu, hans søns blod renser os fra al synd. ”

Det er ikke hans eller legemets skyld, hvis vi ikke er på vores sted. Hvis vi ikke har et kirkeligt organ i vores egn, som vi passer ind i, så vil vi ikke være på det rigtige sted. Mange kristne er ikke på det rigtige sted geografisk, fordi de valgte et sted at bo baseret på personlige præferencer, geografi, familie og venner, den bedste jobmulighed osv., i stedet for først at søge kongeriget og Herrens formål med deres liv. For at komme på det rigtige sted må vi vende os fra at søge vores egne præferencer og søge Herrens hensigter først.

Hvis vi beslutter os for at bo et sted på grund af naturlige og personlige præferencer, kan det gå godt for os der i det naturlige, men vi kan betale en frygtelig pris åndeligt. Jobbet, som vi flyttede dertil for, kan gå godt, men familien lider, og vi kan drive længere væk fra Herren på grund af manglen på meningsfuldt fællesskab. Intet job er prisen værd at ikke være i Herrens vilje og have et åndeligt liv, hvor vi modnes i ham og i vores hensigt. Som tiderne udvikler sig, vil omkostningerne ved ikke at have disse stige.

Men hvad nu hvis vi er blevet ført til det sted, vi bor, men stadig ikke har en kirkelig legeme, som vi passer ind i? Måske er det dit kald enten at starte eller være med til at starte en? Mange af de mest effektive kirkelige organer i de kommende tider, især for den kommende høst, vil være små hjemmegrupper. Disse kan være lige så legitime et kirkeligt organ som enhver megakirke, og endnu mere.

Definitionen af kirke er ved at ændre sig, og det er nødvendigt, fordi det, der i dag generelt forstås som "kirke," er langt fra den bibelske model eller Herrens hensigt med hans legeme. Du vil sandsynligvis ikke opleve koinonia ved at samles en gang om ugen, ryste et par hænder og bruge en time eller deromkring på at se på hovedet på personen foran dig, uanset hvor god tilbedelsen og undervisningen er. Dette er heller ikke en form, hvor de hellige kan udrustes til at udføre tjenesten som beskrevet i Efeserbrevet 4, hvilket er nødvendigt for sandt kirkeliv.

Der er nogle menigheder af den ovenfor beskrevne model, som har små grupper, hvor der er mulighed for meget dybere relationer, samt reel udrustning af hellige. Det ser ud til, at de sundeste kirkelige instanser i dag er dem, der kombinerer større samlingsmøder, der omfatter stor tilbedelse og undervisning, med den ægte legemes opbyggelse, foregår i små grupper.

Efter vores personlige forhold til Herren er det at have et sundt kirkeliv den mest kritiske prioritet i vores liv. Hvis vi er det rigtige sted, vil det være det sikreste og mest opbyggelige sted for os selv og vores familier. Dette vil også resultere i det mest tilfredsstillende, spændende liv, vi kan leve på denne jord. De, der lever det sande kristne liv, oplever det største eventyr, der nogensinde vil være.

Som Ed Silvoso har beskrevet, var det græske ord, der blev brugt for "kirke" af Jesus, ekklisia , som var afledt af en lov fra det romerske imperium. Denne lov sagde, at når blot to romerske borgere mødtes, blev de anset for at have Romerrigets autoritet med sig til at udvide romersk kultur og lov til et sted. Jesus brugte dette til at beskrive, hvordan blot to eller tre af hans disciple, som var samlet, ville have ham, og dermed hans autoritet, med sig. Dette var også for at udvide kulturen og lovene i hans rige. I de kommende tider vil vi se sådanne små hold blive magtfulde i Herren og have en stor indflydelse på at udvide og demonstrere rigets evangelium.

Så hvis du er overbevist om, at du er i Herrens vilje, men ikke er på et sted, hvor du passer ind i en kirkelig legeme, så søg at uddybe dit fællesskab med blot en eller to andre troende. Begynd at samle bevidst på måder, der virker passende, selv til kaffe eller frokost. Begynd at bede sammen. Lad jeres fællesskab vokse organisk med sandt fællesskab, der binder jer sammen i Kristus og til hans formål. Sådanne små grupper, der har fundet sand koinonia, vil være styrken og rygraden i legemet der kommer frem for at samle høsten, forkynde rigets evangelium og bane vejen for Herren.

Ugens Ord 39
OP