2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 36
af Rick Joyner.

I de næste par uger vil vi fokusere mere på, hvad vi kan gøre for at blive klar til denne anden amerikanske revolutions-/borgerkrig. For det første må vi skelne, hvad sandhedens fjende og vores formål som nation søger at opnå. Så må vi beslutte os for at kende Herrens strategi mod dette, og hvordan vi kan være en del af den.

En grundlæggende del af fjendens formål er at dræbe og ødelægge. En grundlæggende del af vores strategi må være at formidle liv og at bygge. Herren sagde, at hans ord var Ånd og Liv (se Joh 6:63). Derfor bør en grundlæggende strategi for os være at styrke os selv i hans ord og konstant være klar til at dele evangeliet om hans rige.

Satans første løgn, der lykkedes med at bringe død og ødelæggelse til denne verden, var at få Eva til at tvivle på Guds ord og hans motiver (se 1 Mosebog 3:1-7). Dette er satans mest grundlæggende strategi, fordi den stadig fungerer så godt. Jeg er konstant overrasket over, hvordan så mange, som jeg anså for at være stærke, modne og kloge kristne, er faldet til det, som apostlen Paulus kaldte "dæmoners lære" (se 1. Tim 4:1). Disse falske læresætninger forfører kristne ved at få dem til at tvivle på gyldigheden af Guds skrevne ord. Så hvordan imødegår vi dette?

Hvis selv Jesus, som er Ordet, tog hans standpunkt til "Der står skrevet," hvor meget mere har vi så ikke brug for at gøre dette? Vi må beslutte at dagligt styrke os selv i Ordet. Vi må ikke blive rystede, når mange falder til disse falske læresætninger, da vi tydeligt advares i bibelske profetier om disse tider.

I 2 Mosebog 16:4 og 5 Mosebog 8:16-17 sagde Herren, at han gav Israel manna fra himlen for at prøve dem for at se, om de ville vandre på hans veje eller ej. Dette er stadig en grundlæggende test af Guds folk for at afgøre, om vi vil vandre på hans veje eller ej. Er vi seriøse nok med at følge Herren til, at vi hver dag står op som det første og søger frisk manna hos ham? Det, vi giver os selv til først, med det bedste af vores tid, er et godt bevis på, hvad vi anser for at være det vigtigste.

Herren lover os, at hvis vi søger ham, vil vi finde ham, så hvis vi søger frisk manna hver dag, vil han sørge for den. Hvad er vigtigere end at søge ham først? Som Jesus forklarede, er Han det Manna, der kom ned fra himlen. Hvis han stadig er vores første kærlighed, vil han være vores første tanke hver dag, og det første, vi vil gøre, er at søge ham.

At møde ham som det første hver dag vil ændre vores dage, som intet andet kan. Hvis vi starter dagen med ham, vil vi finde det langt lettere at blive i ham hele dagen – at have fællesskab med ham, blive ledet og vejledt af ham og blive brugt af ham.

Nu er her en advarsel: Jesus er langt mere vanedannende end noget stof. Denne Manna fra himlen er vanedannende. Du vil hurtigt blive så afhængig af ham, at du vil begynde at ryste ved 10-tiden, hvis du ikke har haft dit daglige møde med ham. Og det bliver værre. Snart vil du stjæle dig tid i løbet af dagen til at læse et par skriftsteder eller bede. Du vil ikke være i stand til at få nok af ham.

Så bliver det værre. Der er ikke noget mere attraktivt end et menneske, der kommer tættere på Gud. Det vil ikke vare længe, før andre vil have lyst til at være omkring dig, og vil spørge, hvorfor du har så meget fred og glæde. De tror måske endda, at du tager en form for medicin, fordi du er så glad hele tiden. Du vil ikke være i stand til at holde på din hemmelighed og vil ende med at dele denne med andre. Dette vil gøre dig til en forhandler, der får mange mennesker til at hænge på ham. I Skriften kaldes denne slags forhandler en evangelist.

Ingen multi-level marketing, [Multilevel marketing (MLM) refererer til en strategi, der bruges af nogle virksomheder med direkte salg til at sælge produkter og tjenester . MLM opfordrer eksisterende medlemmer til at promovere og sælge deres tilbud til andre individer og bringe nye rekrutter ind i virksomheden.] er nogensinde vokset så hurtigt som Kristi legeme, når det rene evangelium deles af dem, der har en ren kærlighed til Gud. Snart vil alle dem, du blev hooked på Jesus, få andre hooked, og du kan ende med et voksende væld af mennesker, der alle er hooked på ham og ude af stand til at få nok.

I 1989 lavede Bob Weiner, John G. Elliott og jeg et radioprogram, da Herren downloadede til os, at han ville rejse en halv million hjemmegruppeledere i USA, som ville være et net for den kommende høst. Disse ville føre mennesker til frelse og få dem helbredt, befriet og etableret på et stærkt bibelsk grundlag. De ville bruge 2 Tim. 2:2-princippet til at rejse skarer af arbejdere til den kommende høst. Disse ville forberede sig på den kommende høst åndeligt, ligesom man kunne forberede sig til krig i det naturlige. Ligesom vi gemmer naturlig mad, ammunition og andre ressourcer, vil disse gemme åndelig føde – bibler, bibelstudier, bøger og nedskrevne budskaber til at give til nye troende.

Det er derfor MorningStar eksisterer. Vi er kaldet til at være et forrådshus, et ressourcecenter, der er som et åndeligt våbenlager til den kommende høst. Vi ønsker at være klar, når den næste bølge af vækkelse bryder ud, især ved at forsyne disse hjemmegruppeledere, som vi så i den oplevelse, vi havde med at optage det radioprogram. Det er tredive år siden dengang, og jeg er mere dedikeret til dette nu, end jeg nogensinde har været. Alt, der sker hurtigt eller nemt, er normalt ubetydeligt, og det, vi går ind i, er stort. Der er et utroligt net af hjemmegrupper, der vil være hovednettet, der holder den kommende fangst.

I næste uge vil vi dække nogle andre grundlæggende ting om, hvordan vi skal forberede os på at være en del af Guds største træk nogensinde.

Ugens Ord 37
OP