Til Oversigt 2018
Den Store Undladelsessynd – Åbenbaringens Bog 47
Rick Joyner

Efter at have afsluttet vores studium af Johannes Åbenbaring, vil vi tage de sidste par uger af dette år til at besvare nogle af de mest almindelige spørgsmål om Johannes Åbenbaring.

Hvad betragtes som den største undladelsessynd?

Der er ingen omtale af Israels genoprettelse i denne profeti.

Hvordan kunne dette være? Mange mener, at dette er det vigtigste tegn på slutningen af tidsalderen. Men, at dette ikke bliver nævnt i Johannes Åbenbaring, forklejner ikke dets betydning. En stor fejlslutning om åbenbaring er, at det er en åbenbaring af tidsalderens ende – det er en "Jesu Kristi åbenbaring." Præcis som Johannes skrev i begyndelsen af det, ville disse ting "snart ske". De begyndte at ske næsten umiddelbart efter at han havde fået synet. Det er en udfoldelse af historien skrevet på forhånd fra det tidspunkt, da Johannes modtog den, ikke kun om endetiden.

Alligevel går Johannes Åbenbaring til slutningen af denne tidsalder og begyndelsen af den næste. Det ser ud til, at der ville være nogen omtale af en så vigtig begivenhed. For at det kan udelades, skal der være en vigtig grund.

For det første, så omfattende som åbenbaringen givet til Johannes er, er den ikke omfattende. Det mest, nogen kender, ser eller profeterer, er "delvis". Den viste åbenbaringsstrøm var specifikt en "åbenbaring af Jesus Kristus" og det udfoldede antikrist-system, der ville dominere meget af "hedningernes tider" indtil Kristi endelige sejr over det.

Der er så mange andre bibelske profetier om jødernes eksil fra deres forjættede land og derefter deres genoprettelse til det, at det ikke var nødvendigt at være overflødig om dette i Johannes Åbenbaring. Alligevel skulle man tro, at der i det mindste ville være en omtale af det, så vi ønsker at forstå, hvorfor det blev udeladt, men lad os først diskutere, hvor vigtig Israel er i disse tiders profeti.

Genoprettet Israel er et af de vigtigste tegn, der markerer afslutningen på tidsalderen. Israel er et åndeligt barometer for menneskeheden og et profetisk ur. Genoprettet Israel er også en grundlæggende del af Herrens strategi for at genoprette jorden og menneskeheden. Hele Bibelen, med undtagelse af kun seks kapitler, handler om genoprettelse – genoprettelse af jorden og menneskeheden fra alle syndefaldets følger. De eneste kapitler i Bibelen, der ikke handler om dette, er de tre første og de sidste tre. De tre første fører op til faldet, og de sidste tre afsluttes med den fuldstændige restitution fra efteråret. At forstå, hvad der er sket, hvad der endnu skal ske, og hvor vi er nu i denne saga er afgørende for at forstå tiden.

Det ville være svært til umuligt at forstå nogle af Guds store formål i denne tidsalder uden at forstå Israels plads i dem, fordi Bibelen er fuld af profetier om det. Det hele har at gøre med Guds hjerte for genoprettelse, som han gentagne gange forbinder med sin trofasthed til sit løfte om at genoprette Israel til deres land. Dette er en af grundene til, at "erstatningsteologi" anses for at være så skadelig. Erstatningsteologi anvender grundlæggende alle de løfter, der er givet til Israel, til kirken og distraherer derved fra det grundlæggende budskab om, at Israel er i forhold til Guds hensigter.

Sikkert, mange af de løfter, der er givet til Israel, vedrører jøderne efter kød og også dem, der er ifølge Ånden. Løftet til Abraham om, at hans afkom skulle være som sandet på kysten og himlens stjerner, handlede ikke kun om tal. Dette var også en profeti om, at han ville få både jordiske og himmelske – eller åndelige – efterkommere. Som apostlen Paulus, muligvis kirketidens største teolog og lærer, forklarede i Galaterne 3:6-9, 26-29:

Alligevel troede Abraham på GUD , OG DET BLEV regnet for ham som retfærdighed . Vær derfor sikker på, at det er dem, der er af tro, der er sønner af Abraham. Skriften forudså, at Gud ville retfærdiggøre hedningerne ved tro, forkyndte evangeliet på forhånd for Abraham og sagde: " ALLE NATIONERNE VIL BLI VELSIGNET I DIG. " Så de, der er af tro, er velsignet med Abraham, den troende...

For I er alle Guds børn ved troen på Kristus Jesus. For alle I, som er døbt til Kristus, har iklædt jer Kristus. Der er hverken jøde eller græker, der er hverken slave eller fri mand, der er hverken mand eller kvinde; thi I er alle ét i Kristus Jesus. Og hører I til Kristus, så er I Abrahams efterkommere, arvinger efter løftet.

Den Nye Pagt fornægter ikke nogen af Hans tidligere løfter til Israel eller jøderne efter kødet, men den udvider nogle af dem til dem, der er "jøder efter Ånden". Der er nogle, der er unikke for hvert frø, det naturlige og det åndelige. Forståelse af de rigtige forskelle kan hjælpe os med at undgå mange af de fejl, der kun forplumrer vores forståelse af tiden. Dette har fået nogle til at være arrogante over for dem, der også er Abrahams afkom, hvilket advares meget alvorligt om i Bibelen. Af denne grund vil vi grave dybere ned i dette i de resterende uger inden udgangen af dette år.

Ugens Ord 48
OP /body>