Til Oversigt 2018
Jeg Kommer Hurtigt – Åbenbaringens Bog 46
Rick Joyner

Nu kommer vi til de sidste vers i Johannes Åbenbaring. Disse synes at være en sammenfatning af, hvordan man gør sig klar til afslutningen af denne tidsalder Åbe. 22:10-21:

Og han sagde til mig: "Forsegl ikke ordene i profetien i denne bog, for tiden er nær. "Lad den, der gør uret, stadig gøre uret; og den, der er uren, skal stadig være uren; og lad den, der er retfærdig, stadig praktisere retfærdighed, og den, der er hellig, skal stadig holde sig hellig."

Daniel fik besked på at forsegle de profetier, han fik, indtil tidens ende. Et af tegnene på, at vi virkelig er i slutningen af denne tidsalder, er måden, hvorpå Daniels profetier er blevet åbnet for vores forståelse. Johannes fik besked på ikke at forsegle profetien, han fik her, fordi tiden var nær. Som vi har set på, begyndte det, der blev åbenbaret for Johannes i denne åbenbaring, straks at udfolde sig og udfolder sig stadig, når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder.

Dette erklærer også, at de, der gør forkert, og de, der er retfærdige, vil fortsætte indtil enden. Ingen af dem vil sejre fuldt ud, før riget kommer.

Dernæst læser vi: Åb. 22:12-15.

"Se, jeg kommer hastigt, og min løn er med mig, for at lønne enhver efter, hvad han har gjort. "Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden." Salige er de, som vasker deres klæder, så de kan få ret til livets træ og kan gå ind gennem portene ind i byen. Udenfor er hundene og troldmændene og de umoralske personer og morderne og afgudsdyrkerne og alle, der elsker og praktiserer at lyve.

Dette minder os om, at der helt sikkert vil være en dommedag, hvor alle, de "retfærdige og uretfærdige," vil stå foran Kristi dommersæde for at svare for deres gerninger i dette liv. Dette kaldes "Herrens store og frygtelige dag," fordi den vil være stor for dem, der følger ham, og forfærdelig for dem, der ikke gør det. Der er kun ét middel mod vores synd, og det er Jesu blod. De, der stoler på hans forsoning, vil være rene over for ham og ikke have noget at frygte på dommens dag – sikre på, at de vil være velkomne til at tage del i Livets træ i hans by.

"Hunde," som der henvises til i denne tekst, var en metafor i det første århundrede for dem, der omvendte sig og omfavnede korset og derefter vendte tilbage til deres syndige liv, ligesom hunde vender tilbage til deres opkast. Sådanne tildeles deres lod hos de onde.

Så læser vi: Åb. 22:16-17.

"Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne for jer om disse ting for menighederne. Jeg er Davids rod og efterkommer, den lyse morgenstjerne." Ånden og bruden siger: "Kom." Og lad den, der hører, sige: "Kom!" Og lad den tørstige komme; lad den, der ønsker, tage livets vand uden omkostninger
.
Kaldet går stadig ud til de tørstige om at komme til ham – Jesus, livets vand og livet selv. Der er ingen omkostninger, fordi han allerede har betalt prisen for os, men det er den mest værdifulde skat, der findes på jorden. De kloge forfølger den og tager del i den, som om det er den mest værdifulde skat. Der er ingen lotteripræmie, der kan måle sig med et enkelt ord fra ham. De kloge forfølger dette "livets vand" mere end nogen præmie, fordi dets belønning er evigt liv, ikke kun de midlertidige fornøjelser i dette liv.

Dernæst læser vi: Åb. 22:18-19.

Jeg vidner for enhver, som hører ordene i denne bogs profeti: hvis nogen tilføjer dem, vil Gud tilføje ham de plager, som er skrevet i denne bog; og dersom nogen tager fra ordene i denne bogs profeti, vil Gud tage hans del fra Livets træ og fra den hellige stad, som er skrevet i denne Bog.

Hvad kunne være en større indbildskhed end at ændre et ord, der er givet af Gud? Afslutningen på denne tidsalder vil være en tid med det største lys og det største mørke. De, der vandrer i lyset, vil blive kendt for deres (høj)agtelse for hans ord. De, der vandrer i mørke, vil blive kendt på deres forkastelse af hans ord, eller deres overmod med det. Djævelens første taktik mod Adam og Eva var at få dem til at tvivle på, hvad Gud klart havde sagt. Det er stadig hans mest effektive taktik at få mænd til at falde og vil uden tvivl være det indtil slutningen af tidsalderen.

Så har vi de sidste ord i denne åbenbaring og i hele Bibelen:

Den, der vidner om disse ting, siger: "Ja, jeg kommer hurtigt." Amen. Kom, Herre Jesus. Herren Jesu nåde være med alle. Amen.
Herren kommer hurtigt. De, der elsker ham, bliver mere og mere forventningsfulde til den herlige dag. Som vi får at vide, vil selv træerne "klappe i hænderne," fordi hele skabelsen er ved at blive genoprettet til forening og harmoni med Skaberen.

De sidste ord er, at Herren Jesu nåde skal være med os alle, da der ikke kunne være noget større, som vi nogensinde kunne besidde.

Ugens Ord 47
OP