Til Oversigt 2018
Stol På Herrens Gerninger – Åbenbaringens Bog 4
Rick Joyner

I denne uge vil vi fortsætte vores studium med Åb. 15:1-4:

Da så jeg et andet tegn i Himmelen, stort og underfuldt: syv engle med de syv sidste plager, som bliver de sidste for med dem er Guds vrede fuldbyrdet. Og jeg så noget, der lignede et hav af glas blandet med ild, og dem, der har sejren over dyret, over hans billede og hans mærke og over hans navns tal, stå på glashavet med Guds harper. De synger Moses, Guds tjeners sang, og Lammets sang og siger: "Store og vidunderlige er dine gerninger, Herre Gud, Almægtige! Retfærdige og sande er dine veje, du folkets konge! Hvem skal ikke frygte dig, Herre, og prise dit navn? For du alene er hellig. For alle folkeslag skal komme og tilbede for dig, for dine domme er blevet åbenbaret."

Som vi ser i den sidste sætning, vil nationerne komme for at tilbede Herren, fordi hans domme er blevet åbenbaret. Det er ikke tilfældigt, at mange falsk lære fremmes i kirken i dag, som nedgør eller ligefrem fornægter Guds domme. Som vi ser ud fra Skriftens og historiens mønster, er dette et sikkert tegn på, at verden er ved at opleve hans domme. Vi får at vide i 1 Peter 4:17: ”For det er på tide, at dommen begynder med Guds husstand; og hvis det begynder med os først, hvad bliver resultatet for dem, der ikke adlyder Guds evangelium?”

Det er vanskeligt for nogle at forstå, hvordan en kærlighedens Gud kunne tillade alt det onde på jorden, meget mindre bringe de domme, ødelæggelse og vrede, som er profeteret. Dette er forvirrende for dem, der forsøger at fortolke Gud gennem et menneskeligt perspektiv eller deres egne meninger. Som Herren sagde gennem Esajas: "For ligesom himlene er højere end jorden, således er mine veje højere end dine veje, og mine tanker end dine tanker" (Esajas 55:9).

Nogle har en tendens til at tro, at Guds sindsbevægelse og følelser er ligesom vores, men det er de ikke. Selvom de kan have ligheder, er de meget højere end vores. Når vi får at vide, at Gud er en jaloux Gud, kan vi tolke som værende som menneskelig jalousi, som er egoistisk og selvcentreret. Guds jalousi er dog højere end vores – den er ikke så småhjertet og egoistisk. Hans vrede og domme er heller ikke som vores – de er højere.

Der er bibelske advarsler om bedragets slør, der vil komme over verden ved slutningen af tidsalderen. Politisk korrekthed kan være den mest grundlæggende faktor i dette mørke, og det har gjort indtog i kirken. Mange forsøger at skabe Gud i deres billede, forudsiger ham som værende som dem og tænker som de gør. På grund af dette forsøger de at rense evangeliet i overensstemmelse med deres perspektiv for at gøre det velsmagende for folk. Dette er ikke kun en af de mest arrogante ting, vi kan gøre, men det er en af de mest ødelæggende. Sådanne tror måske, at de gør godt og hjælper mennesker med at vende sig til Gud ved at gøre "det lige og snævre/trange" bredere og rummelige. De gør snarere vejen til ødelæggelse meget bredere og hjælper folk med at få det bedre med sig selv i en tilstand, hvor deres evige liv er i fare.

Vejen til frelse begynder med omvendelse fra vores synd, og vi vil ikke omvende os fra noget, vi har fået til at tro er i orden. Gud har klart defineret synd og ondskab i sit ord. Som vi læser i slutningen af Åbenbaringens Bogen, vil det at tage væk fra hans ord eller tilføje dem, bringe en frygtelig forbandelse. Livets vej er Sandhedens vej, og at kende og elske Sandheden må begynde med at tro, at Guds anskuelse overtrumfer enhver menneskelig anskuelse. Dette er grunden til, at djævelens første og mest dødelige løgn var "sagde Gud virkelig det?"

Jesus sagde i Johannes Evangeliet 7:17. "Hvis nogen vil gøre hans vilje, skal han kende om læren, om den er fra Gud, eller om jeg taler af min egen myndighed." Hermed hævdede han, at at kende Sandheden begynder med beslutningen om at adlyde Gud uanset vores meninger. De, der ønsker at være enige i læren først, vil ikke kende Sandheden eller forstå Gud, som han er. De, der er betinget af den politisk korrekte mentalitet, kan ikke forstå dette og vil ikke acceptere det, hvilket er sløret for at kende Sandheden. Dette er menneskets ultimative stolthed, der ophøjer sine meninger over Guds, og den stolthed fører altid til ødelæggelse.

Det er derfor, de i teksten fra John. Åbenbaring ovenfor synger "Moses sang." Dette er sangen om at stole på Herrens gerninger og hans domme, som altid er retfærdige og sande.

Ugens Ord 5
OP