Til Oversigt 2018
Regere Med Ham – Åbenbaringens Bog 31
Rick Joyner

I denne uge fortsætter vi med Åb. 20:4:

Da så jeg troner, og de satte sig på dem, og dommen blev givet dem. Og jeg så sjælene hos dem, som var blevet halshugget på grund af deres vidnesbyrd om Jesus og på grund af Guds ord, og dem, som ikke havde tilbedt dyret eller dets billede og ikke havde fået mærket på deres pande og på deres hånd; og de blev levende og regerede med Kristus i tusind år.

De, der er trofaste I at tjene Herren i dette liv, og dem, der betalte prisen for martyrdøden, vil herske sammen med ham over jorden i årtusindet. Det er en stor ære, men det er også en pligt. Vores regerende med ham er ikke kun for at vi bliver æret, men det er for at genoprette jorden til det paradis, som den oprindeligt blev skabt til at være, som vi ser i Esajas 11 og andre steder. Så hvordan regerer vi?

Herrens lære om dette er klar på nogle områder. Han sagde, at hans tolv apostle ville regere over Israels tolv stammer. Han underviste i sine lignelser om, hvordan de som er trofaste med det, han betroede dem, ville få en række byer at regere over i hans rige, som svarer til deres evner. Dette peger på, at dette liv er "træning til at regere" i den kommende tidsalder.

Da jeg først overvejede, at vores belønning for lydighed i dette liv ville være at herske over byer i det næste, indrømmer jeg, at jeg ikke var særlig glad for det. Efter at have siddet gennem by- og amtsrådsmøder kunne jeg ikke tænke mig et mere kedeligt job. Den måde, vi ser byer på, og den måde, Gud ser dem på, kan dog være meget forskellig. Vi har en tendens til at se bygningerne, vejene og undergrundsbanerne, men Gud ser menneskene. Byplanlægning af ting som bygninger og veje er nødvendige for at tjene folket, men bybygningen i årtusindet vil handle mere om at bygge mennesker end om ting.

Det fællesskab, som Gud skabte mennesker til at have med ham, og derefter med hinanden, er den mest fyldestgørende og tilfredsstillende oplevelse, vi kan have. Det græske ord for dette fællesskab er koinonia. Dette er en binding så stærk, at den er ligesom bindingen af vores legemes lemmer til resten af legemet. Det er på grund af denne binding, at blodet, som er livet, kan strømme til alle dele. Det er derfor, vi får at vide i 1 Joh 1:7.

Hvis vi vandrer i lyset, som han selv er i lyset, har vi fællesskab (koinonia) med hinanden,
og Jesu, hans Søns blod renser os fra al synd.

Blodet renser legemet ved at transportere urenheder eller toksiner fra dens dele. Det bringer også mad og næringsstoffer til alle dele af legemet. På samme måde er det vores forbindelser med andre lemmer af hans legeme, som hans blod strømmer igennem for at gøre det samme for os. Denne form for dyb forbindelse med lemmer af hans legeme er en af de tfyldestgørende og tilfredsstillende oplevelser, vi kan få på denne jord, næst efter vores fællesskab med Herren selv. At have dette er en måde, hvorpå vi bringer riget til denne jord og forbereder jorden til riget.

De første profetier, jeg modtog som ny troende, var vidunderlig, ud over noget, jeg nogensinde havde oplevet. Jeg vidste, at de mennesker, der gav dem, ikke kunne have vidst de ting om mig, som de henvendte sig til – jeg hørte direkte fra Gud gennem dem. Jeg svævede på den oplevelse i dagevis og betragtede det som den største oplevelse, jeg nogensinde havde haft, indtil jeg var vant til at tale til andre på samme måde. Det var endnu bedre, så vidunderligt, at min primære ambition blev at blive brugt af Gud til at tale til sit folk.

Hvorfor var dette så vidunderligt? Jeg så folk forandrede sig. Jeg så deres liv påvirket for altid. Jeg er sikker på, at det ville være en meget tilfredsstillende ting at designe en stor bygning og derefter se den bygget, men jeg tror ikke, det kan sammenlignes med at bygge mennesker, at se mennesker ændre sig og blive det, de er designet af Gud til være. Én person er mere værd end mange bygninger. Mennesker kan bo i bygninger, men Gud bor i mennesker. Når vi hjælper med at bygge mennesker, bygger vi Guds bolig.

Dette er en hovedårsag til kirken - det er stedet, hvor vi lærer at bygge, hvilket betyder "at opbygge", hinanden.

Så stræber vi efter det, der skaber fred og opbygning af hinanden Rom 14:19.

For vi er Guds medarbejdere; du er Guds mark, Guds bygning.

Efter Guds nåde, som er givet mig, lagde jeg som en klog bygmester et fundament, og en anden bygger på det. Men enhver skal være forsigtig med, hvordan han bygger på det 1 Kor. 3:9-10.

Så er I ikke længere fremmede og fremmede, men I er medborgere med de hellige og er af Guds husstand,
bygget på apostlenes og profeternes grundvold, idet Kristus Jesus selv er hjørnestenen.

Ef 2:19-22.
i hvem hele bygningen, efter at den er sat sammen, vokser til et helligt tempel i Herren,
i hvem I også bliver bygget sammen til Guds bolig i Ånden.

Ugens Ord 32
OP