Til Oversigt 2018
Herrens Frygt– Åbenbaringens Bog 2
af Rick Joyner.

I denne uge vil vi dække Åb. 14:9-12. Som vi bliver fortalt gentagne gange i Skriften, er frygten for Herren begyndelsen til visdom, så lad os omfavne dette som den visdom, det er.

Og endnu en engel, den tredje, fulgte efter dem og sagde med høj røst: "Hvis nogen tilbeder dyret og dets billede og får et mærke på sin pande eller på sin hånd,

"så skal han drikke af Guds vredes vin, som er ublandet i fuld styrke i hans vredes bæger. Han skal pines med ild og svovl i de hellige engles nærhed og for Lammets øjne.

"Og røgen af deres pine stiger op for evigt og altid; de har ingen hvile dag og nat, de, der tilbeder dyret og dets billede, og enhver, der modtager dets navns mærke.

Her gælder det om de helliges udholdenhed, som holder Guds bud og deres tro på Jesus.

En advarsel om den sidste generation er, at de kun kan høre ting, der "kildrer deres ører" eller får dem til at føle sig godt tilpas (se 2 Tim. 4:3-4). Det er svært at forestille sig en generation, der passer bedre til den beskrivelse end den, der nu er. De er blevet betinget til at afvise og endda blive stødt over alt, der udfordrer den humanistiske propaganda, de er blevet fodret med gennem uddannelse, underholdning og medier. Tidligere generationer har haft deres egne anfald af verdslighed og kødelighed, men aldrig har vi set den form for vold og forargelse, som den nye generation udviser over for ideer, der udfordrer deres trygge rum og komfortzoner. Et sådan "sikkert sted"-mentalitet kunne ikke være et farligere sted, og dette vil i sidste ende føre til de mest forfærdelige konsekvenser af alle.

Er der noget, vi kan gøre for at hjælpe dem, der er i så evig fare? Ja, vi kan gøre, hvad Jesus formanede sine tilhængere til at gøre i slutningen af denne tidsalder:

1) Stå

2) Se op

3) Glæd dig

Lad os se på, hvordan disse kan hjælpe dem, der er fanget i det store slør af bedrag kaldet "politisk korrekthed," som bliver støbt i disse tider.

Stå:
Vi må være modige med sandheden og ikke blive påvirket af, hvordan vores frimodighed og klarhed vil støde mange i dag. Det vil bringe anklager og forfølgelse, men dette er en ære og hæder for alle, der følger kongen. Find én ting Jesus sagde eller gjorde, som han ikke blev angrebet for. Han sagde, at hans tilhængere ville blive behandlet på samme måde. Han fortalte os, at vi skulle forvente det samme, hvis vi bliver i ham og taler hans sandhed. Vi får at vide, at "alle, der ønsker at leve gudfrygtigt i Kristus Jesus, vil blive forfulgt" (se 2 Tim. 3:12) . Derfor bør vi være foruroligede, hvis vi ikke bliver anklaget, bagtalt og forfulgt. Stå!

Se op:
Hvis vi ved, at Gud godkender os, så bør vi være ligeglade med, hvad andre på jorden tænker. Apostlen Paulus skrev: "Hvis jeg stadig prøvede at behage mennesker, ville jeg ikke være Kristi træl" (se Galaterne 1:10). Hvis vi har set kongen på hans trone, hvordan kan vi så blive imponeret over eller frygte nogen menneske? Frygten for mennesker, eller at søge mennesker godkendelse, er den vigtigste faktor, der vil kompromittere eller annullere vores tjeneste for kongen. Se op til ham, ikke ned til mennesker.

Glæd dig:
"Herrens glæde er din styrke« (se Nehemias 8:10). Hvis vores glæde er centreret i Herren og hans godkendelse, ikke menneskets, vil vi være stærke i troen og for sandheden. Lad aldrig noget stjæle din glæde i Herren.

Hvis vi har den sande og hellige gudsfrygt for Herren, så vil vi ikke frygte noget eller nogen anden på jorden. Derfor er det at leve i den hellige gudsfrygt den største befrielse fra de lænker, verden ville forsøge at pålægge os.

Det eneste håb for den nye generation for at blive fri fra frygtens og handlemådens lænker er at se den dristige styrke hos dem, der ikke er bundet af den – dem, der ikke lever i frygten for mennesker eller noget. Deres konges perfekte kærlighed uddriver al pervers, ond frygt.

Ugens Ord 3
OP