Til Oversigt 2018
Rigets Evangelium– Åbenbaringens Bog 1.
af Rick Joyner.

Jeg beder til, at dette nye år bliver dit bedste år – at du hele tiden vil komme tættere på Gud og elske ham mere. Jeg beder til, at dette også vil smitte hele din familie, venner, naboer, kolleger og alle, du har kontakt med, så dette også bliver deres bedste år endnu.

Nu tilbage til vores studium af Åbenbaringens Bog. I denne uge vil vi fortsætte med en vigtig tekst for vores tid. Åb. 14:6-8:

Og jeg så en anden engel flyve midt i himlen med et evigt evangelium at forkynde for dem,
der bor på jorden, og for hver nation og stamme og tungemål og folk;

og han sagde med høj røst: "Frygt Gud og giv ham ære, for hans doms time er kommet.
Tilbed ham, som skabte himlen og jorden og havet og vandkilderne."

Og en anden engel, en anden, fulgte efter og sagde: "Faldet, faldet er det store Babylon,
hun, som har fået alle folkeslagene til at drikke af sin utugts lidenskabs vin."

Der flyver en engel midt i himlen med et evigt evangelium for alle på jorden. Dette er "rigets evangelium," som Jesus sagde, skulle forkyndes over hele jorden før hans genkomst. Her får vi nogle faktorer, der vil ledsage dette fantastiske budskab, som kan hjælpe os med at skelne dets timing:

1) Englen erklærede først: "Frygt Gud og giv ham ære, for hans dommens time er kommet." Så vi kan forvente, at dette budskab om hans kommende dom går forud for rigets evangelium.

2) Der er en opfordring til at tilbede ham, der har skabt os og de gode ting, vi har. Dette vil være en udvikling af taksigelse, hvorved vi begynder at udtrykke vores påskønnelse af alt, hvad han har gjort for os.

3) En anden budbringer erklærer, at "det store Babylon " er faldet. Dette er den falske kirkes undergang, skøgekirken, der begik utroskab med verdens ånd og forførte nationerne med sin umoral.

Med undtagelse af en stor lovsangs bevægelse i de sidste par årtier, ser det ikke ud til, at nogen af disse elementer endnu er til stede i en større måde. På nogle måder ser det ud som det modsatte med "hyper nåde"-bevægelsen, der får så meget trækkraft i Kristi legeme. Det er dog et godt tegn på, at sandheden om Guds domme er ved at blive forkyndt. Hvordan er det?

Før næsten ethvert stort budskab, der bragte vækkelse og reformation, ville der være et mod- eller falsk budskab, der fremmede det modsatte for at forpurre den kommende sandhed. Det er ligesom princippet om en "Saul" før en "David". Det falske budskab ville hjælpe med at rense kirken ved at trække dem frem, der kunne blive bedraget, fordi "de ikke havde en kærlighed til sandheden."

Selv psykologi har afsløret, at de fleste mennesker tror, hvad de vil tro, mere end hvad de faktiske fakta kan bekræfte. Mange, der hævder at være kristne, holder fast i lærer der er i direkte modstrid med skrifterne. De er åbenbart enten uvidende om, hvad Skriften siger, eller også sætter de verdens ønsker og meninger over Guds ord. Vi kan forvente, at sådanne enten omvender sig eller bliver beskåret af det budskab, der kommer.

Dette omtales også som adskillelsen af hveden fra rajgræsset, der vil finde sted i slutningen af tidsalderen. I lignelsen er det rajgræsset, der først bliver bundtet sammen og taget ud. Nu er tiden inde til at bede for dem, der er bedraget af det falske budskab – at de vil få sløret fjernet og omvende sig fra alt, hvad de tillader for at formørke det skrevne Ord for at etablere en lære. Hvis Jesus, som var Ordet, ville tage sit standpunkt til "Den står skrevet," hvor meget mere skal vi så ikke gøre det?

På grund af det sikre profetiske ord, vi har i denne tekst i Åbenbaringens Bogen, ved vi, at en salvet proklamation vil bringe en sand og hellig frygt for Herren og vil tvinge mennesker til at give ham ære, når de er vidne til hans domme. Der er en grund til, at dette kaldes "Herrens store og frygtelige dag." Det vil være fantastisk for dem, der bliver i Herren, og forfærdeligt for dem, der ikke er det.

Nu er tiden inde til at undersøge vores overbevisninger og være sikker på, at de er baseret på sund bibelsk sandhed, ikke vores ønsker eller meninger, eller ønsker eller meninger hos dem, der har prædiket ting, der er i konflikt med skrifterne.

Den tredje identificerende begivenhed i denne tid er "Babylons fald." Dette system kaldes også "den store skøge," fordi den er blevet den falske kirke ved at gifte sig med denne tidsånd i stedet for at vente som en ren, uskyldig jomfru på sin Herre. Alt det, der hævder at være kirken, men ikke er det, vil snart bryde sammen. Åbenbaringens Bogen fortsætter med at dække dette, så dets natur og skæbne er klart.

Ugens Ord 2
OP