Til Oversigt 2017
Elske Det, Gud Elsker – Åbenbaringens Bog 9
Rick Joyner

De fire levende væsener, hver af dem har seks vinger, er fulde af øjne rundt om og indeni; og dag og nat holder de ikke op med at sige: "HELLIG, HELLIG, HELLIG er HERREN, GUD, DEN ALMÆGTIGE, SOM VAR OG DER ER, OG HVEM SKAL KOMME" (Åb 4:8).

I Skriften er tallet fire et tal for "helhed," som når "jordens fire hjørner" taler om hele jorden. Fordi mennesket blev skabt på den sjette dag, er seks normalt antallet af mennesker. Senere vil vi se, hvordan "syndens menneske," som personificerer menneskets synd, har tallet 666 eller tre seksere. Dette er en åbenbaring af, hvordan menneskets synd i sin fulde modenhed søger at fortrænge tilbedelsen af Treenigheden med tilbedelsen af mennesket. Dette er den ultimative modning af humanismen.

Disse fire levende væsener er en profetisk metafor for menneskeheden, som den er foran Guds trone. Med "øjne rundt og indeni" har vi fået en storslået evne til at se udadtil og internt. Vingerne taler om evnen til at svæve over jorden. Selvom disse bemærkelsesværdige evner hos menneskeheden nu er skæmmet og fordrejet på grund af syndefaldets korruption, gav Gud disse evner til mennesket. Han satte det i os at ville se, forstå og udforske ting omkring os og i os. Vi har også en konstant længsel efter at nå himlen. Disse er fra Gud, og når menneskeheden er genoprettet og igen bliver i hans nærhed, vil de blive fuldkomne.

Måden, hvorpå disse egenskaber vil blive fuldkommengjort, erklæres af disse væsener i denne tekst – at tilbede Den Hellige ved at se hans hellighed og se ham i vores fortid, vores nutid og vores fremtid. Dette er for at se ham som den ultimative forståelse af alt. Når vi først ser ham på hans trone, vil vi ikke fortsætte med at tilbede skabelsen, men kun den velsignede Skaber. Når vi har et rigtigt forhold til Gud, kan vi så have et ret forhold til skabelsen, også til os selv. Så vil vi, som de fire levende væsener, blive betaget nat og dag af vores frygtindgydende, hellige Gud.

Vi er skabt til Guds fornøjelse. Derfor er der intet, der kan være mere tilfredsstillende for os end at gøre de ting, der bringer Gud glæde. Dette begynder med at elske ham. Hvis vi gør dette, som vi burde, vil vi også elske alle andre og elske skabelsen. "Gud elskede verden så meget" ikke kun menneskeheden. Som vi ser i Åb. 11:18, vil Herren "ødelægge dem, der ødelægger jorden." De, der bevidst ødelægger skabelsen, har mistet essensen af, hvem de blev skabt til at være.

Når vi vokser i vores kærlighed til Gud, vokser vi også i vores kærlighed til alt det, han elsker, og vi vil ikke unødigt ødelægge eller spolere det, han elsker. Den første kommando, der blev givet til mennesket, var at passe haven. Dette er også en del af menneskehedens formål. Efterhånden som vi bliver genoprettet til dem, vi er skabt til at være, vil vores omsorg for skabelsen vokse med vores kærlighed til Skaberen.

Enhver kærlighed eller hengivenhed, som menneskeheden har, vil blive fordrejet, hvis vi ikke bliver i Herren. Selvom nogle ting er forvrænget af faldne mennesker, betyder det ikke, at vi undgår dem. Vi må snarere bestræbe os på at gøre dem i den rette ånd med fortræffelighed, der kommer af at blive forvandlet af Herrens herlighed og leve i hans nærhed.

Han erklæres for at være "han, der var og er og skal komme." For at kende ham må vi se ham i alle tre. Vi lærer ham at kende som Skaberen, der "tømte sig selv" for at blive et menneske og leve på jorden blandt mennesker for at bringe forsoningsofferet for verden. Han er ikke længere "Jesus fra Nazareth," men er herlighedens Herre, der sidder på sin trone ved Faderens højre hånd. Sådan kender vi ham nu, men vi må også kende ham, som han vil være – kongernes Konge, som vil komme igen med sine hærskarer for at genoprette jorden. Vi vil uddybe alt dette, mens vi fortsætter vores studium af den fantastiske åbenbaring.

Ugens Ord 10
OP