Til Oversigt 2017
Forberedelse For Tiderne 51
Rick Joyner

I de sidste to uger af dette år vil vi tage en pause fra vores studium af Åbenbaringens Bog for kort at genoverveje nogle grundlæggende ting, som vil hjælpe med at forberede os til tiden. Verden er på vej mod det endelige sammenstød mellem ultimative spørgsmål - en stor del af bibelske profetier og Johannes' Åbenbarings-scenarie. Der har aldrig været mere spænding eller potentiale for eventyr, som vi har lige nu. Så vi skal indimellem se tilbage på det grundlæggende, der vil holde os på sporet.

At vide, hvad der vil ske, er ikke så vigtigt som at være forberedt på, hvad der vil ske. Det vigtigste, vi kan gøre for at forberede os, er at blive i Herren. Der er intet sikrere sted, vi nogensinde kunne være end i hans vilje. Vi kan kende alle profetier nøjagtigt, men hvis vi ikke bliver i ham og gør hans vilje, kan vi være i lige så store problemer som dem, der ikke ved noget.

Herren gav os enkle, grundlæggende instruktioner om, hvordan vi gør dette. Efter at have reciteret for sine disciple tegnene på tidens ende, gav han tre ting at gøre for at være klar:

1) Stå

2) Se op

3) Glæd dig

Stå
Vi skal stå for sandheden. Vi må acceptere, at at gøre dette vil støde mange mennesker, men at ikke gøre dette støder Herren. Han sagde i Lukas 6:26:

"Ve dig, når alle mennesker taler godt om dig, for på samme måde plejede deres fædre at behandle de falske profeter."

Han tilføjede i Lukas 16:15:

”I er dem, der retfærdiggør jer selv i menneskers øjne, men Gud kender jeres hjerter; thi det, som er højt værdsat blandt mennesker, er afskyeligt i Guds øjne."

Han hævder her, at hvis vi ønsker at gøre, hvad der er acceptabelt for mennesker, vil vi gøre det, der er afskyeligt for Gud. Det omvendte er også sandt: Hvis vi gør, hvad der er acceptabelt for Gud, vil vi gøre det, der er afskyeligt for mennesker. Nogen kommer til at afsky det, vi laver. Hvem vil vi have det til at være?

Hvis vi forsøger at vinde mænd ved at gøre, hvad de godkender, vil de aldrig respektere os nok til at høre os alligevel, og vi vil miste Gud i processen.

Se op
At "se op" er at holde vores opmærksomhed på ham, der sidder over al styre og autoritet og herredømme, snarere end at holde vores opmærksomhed på problemerne. Peter kunne gå på det oprørte vand, så længe han holdt øjnene på Jesus. Da han tog øjnene fra Jesus og begyndte at se på problemerne, sank han, og det vil vi også.

Glæd dig
Lad aldrig noget stjæle din glæde i Herren, for Herrens glæde er vores styrke. Hvis vi har bygget vores liv på riget og bliver i riget, så får vi at vide, at Guds rige er "retfærdighed og fred og glæde i Helligånden" (Rom 14:17). Hvis vi bliver i hans retfærdighed, vil vi få fred, som verden ikke kan forstå. Dette fører til en glæde, der ikke er afhængig af forholdene på jorden. Mist aldrig din glæde.

Så hvorfor ikke tage en beslutning for det nye år om, at vi vil udmærke os ved at gøre disse tre ting? Hvad kunne være mere rentabelt i vores liv? Hvis vi gør disse, vil vi også vokse i tro, kærlighed og tålmodighed.

Ugens Ord 52
OP