Til Oversigt 2017
Tilbageblik På 2017 - 52
Rick Joyner

Tak, fordi du tog med os på denne rejse med at studere Åbenbaringens Bog. Vi fortsætter dette studie næste år, da vi lige er ved at komme ind på nogle af de mest spændende dele af den, hvoraf mange giver stor klarhed over, hvad der udspiller sig i vores tid. Jeg vil dog gerne bruge årets sidste UO som et særligt budskab for det kommende år.

Der kommer aldrig mere 2017. Mange er taknemmelige for det og er klar til at starte endnu et år, men 2017 var et fantastisk år. Hvert år er for dem, der elsker Gud og er kaldet efter hans hensigt. Han har lovet at gøre alt til det gode.

Som vi får at vide i 1 Kor. 10:11, der taler om de ting, der skete med Israel i ørkenen, "Se, disse ting skete for dem som et eksempel, og de blev skrevet til vores vejledning, på hvem tidernes ende er kommet." Hver prøvelse, som Israel gik igennem i ørkenen, var et profetisk kort over, hvad enhver troende skal igennem for at komme til deres forjættede land – opfyldelsen af deres løfter. Den første store prøvelse, de stod over for, var ved "Miras vand", eller bitterhedens vand. Den første ting, Israel måtte lære, hvis de skulle nå deres forjættede land, var, hvordan man forvandler det bitre vand til sødt, eller hvordan man forvandler enhver dårlig ting, de udholdt, til en god ting. Vi skal gøre det samme.

For at begynde 2018 på den rigtige måde, skal vi takke Herren for 2017 og alt, hvad der skete med os i det – både det gode og det andet, der vil virke til vores bedste. Hver bitter ting skal forvandles til sødme, hvis vi skal fortsætte mod vores forjættede land, opfyldelsen af de løfter, vi har fået.

Hvert år sender jeg et brev til vores internationale forlag. Følgende er uddrag fra dette brev, som jeg føler er for os alle:

Hvert år ser det ud til, at vi ser tilbage og siger, at indeværende år var mere interessant og udfordrende end det foregående. Som jeg begyndte at sige for mange år siden, vil dette fortsætte – hvilket betyder, at hvert år er en større mulighed for evangeliet.

Evangeliet er "gode nyheder". Det er den bedste nyhed, verden nogensinde har hørt eller nogensinde vil høre. Vi har fået et håb, der er større end nogen anden religion eller filosofi. Vi er nu verdens største leverandør af håb, og snart er vi de eneste. Som vi ser i Esajas 60 og andre profetier, når mørket dækker jorden, vil Herrens herlighed vise sig over hans folk. Som vi læser i vers 3 i den tekst, vil nationerne så komme til lyset. Lyset vil vinde! Vi må aldrig glemme det, og vi bør blive endnu mere opmuntrede, når mørket vokser – vi er tættere på, at Herrens herlighed bliver åbenbaret.

Mit formål, og et hovedformål med MorningStar, er at kende tiderne, og hvad Gud gør for at forberede sit folk til tiden. En vigtig måde, vi søger at hjælpe denne forberedelse på, er at forberede os på den store høst, som allerede er ved at udfolde sig. Den vigtigste måde at forberede sig på dette er, at kirken bliver den rene, pletfri brud, som hun er kaldet til at være – og som vores konge fortjener. At kirken bliver alt, hvad den er kaldet til at være, er en hovednøgle til høsten. Det er også en nøgle til det højeste kald, vi har i dette liv – at hjælpe med at forberede kongens brud.

I de sidste to måneder har jeg haft to af de mest omfattende profetiske åbenbaringer, jeg har haft endnu. Hver var så omfattende, at jeg følte, at en levetid ikke ville være lang nok til at behandle dem. Jeg blev derefter vist, at de er forbundet med det "evige evangelium". Jeg har altid troet, at dette var det enkle evangelium, der fortælles for evigt, men nu ser jeg, at Jesu Kristi evangelium er så vidtstrakt, at vi vil lære om det og blive fascineret af det for evigt. Intet andet emne i hele skabelsen er så interessant og ekspansivt som det, vi er kaldet til at udgive. Hvordan kan vi ikke elske dette job?

Min bøn til dig i år er, at du vokser "i håbet om hans kald" - at håb og vision ville være en særlig diæt for dig i år, og at du formidler det til andre, uanset hvor du går og gennem alt, hvad du udgiver. og distribuere.


Dette er også min bøn til alle jer, der læser dette studie. Jeg beder til, at håb og vision vil blive mangedoblet for jer, og at I vil smitte af med det og sprede håb og visioner i den kommende konge, hvor end I går.
Rick Joyner

Ugens Ord 1. 2018
OP