Til Oversigt 2017
Vores Strategi For Genoprettelse – Åbenbaringens Bog 42
Rick Joyner

I denne uge fortsætter vi vores studium af Åb. 12:

"Og de overvandt ham på grund af Lammets blod og på grund af deres vidnesbyrds ord, og
de elskede ikke deres liv, selv når de stod over for døden.

"Derfor glæd jer, himle og I, som bor i dem. Ve jorden og havet, for Djævelen er kommet ned til jer med stor vrede,
idet han ved, at han kun har en kort tid" (Åb 12: 11-12).

Her får vi den ultimative strategi til at sejre:

1) Lammets blod

2) Vores vidnesbyrd

3) Vi lever ikke i frygt for døden

Hvor meget tror vi på kraften i Lammets blod? Jeg blev engang bedt af et råd af ledere i Kristi legeme om at føre tilsyn med genoprettelsen af en højt profileret evangelist. Jeg vidste, at jeg skulle gøre dette, så jeg accepterede. Så kom mange af lederne til mig hver for sig og forsøgte at påtvinge restaureringen deres standarder og retningslinjer. Jeg hilste deres input velkommen, indtil jeg indså, at det, som praktisk talt hver eneste af dem foreslog, begrænsede korsets kraft til at forløse og genoprette. De ønskede at indsprøjte deres meninger i stedet for Guds kraft. Lad mig forklare.

Disse ledere ville sætte grænser for korsets kraft ved at sætte deres egne tidsbegrænsninger på processen. Jeg spurgte dem, hvor de havde disse retningslinjer fra, om de kunne give mig eksempler i Skriften, og det kunne de ikke. Det var baseret på deres mening om, hvad der skulle nås, hvoraf nogle jeg tvivlede på, at de kunne have levet op til sig selv. Efterhånden som jeg gravede dybere, fandt jeg ud af, at sværhedsgraden af den proces, de ønskede implementeret, afhang mere af graden af forlegenhed, som Kristi legeme udholdt på grund af dette fald end af hvad der var nødvendigt for at få denne bror til at omvende sig, blive helbredt og styrket mod denne type fiasko igen. Genoprettelse handler ikke om straf – det handler om at få personen til at omvende sig, blive helbredt og genoprettet.

Dette var oplysende og alarmerende. Senere delte en person med mig, at de havde fulgt mange, der offentligt angreb denne evangelist og fordømte ham for hans fiasko. De var alle enten selv faldet, blevet skilt eller døde. Jeg siger ikke dette for at nogen skal skamme sig, og at være på den anden side kan jeg have gjort mig skyldig i det samme. Jeg deler dette for at opdrage og beskytte dem, der fristes til at være formastelige i at begrænse korsets magt til at forløse og genoprette. Det er ofte en mere alvorlig overtrædelse, end hvad de, der har brug for genoprettelse, kan være skyldige i. Jo mere indflydelse vi har som ledere eller lærere, jo strengere dom kan vi forvente, som Jakob skrev.

Det er en høj formodning for os at ophøje vores meninger for at afgøre, hvor lang tid det vil tage korsets kraft at gøre noget. Hvis vi bestemmer, at en bestemt proces skal tage tre år eller fem år, hvad baserer vi det så på? Som Peter sagde: "For Herren er én dag som tusind år og tusind år som én dag" (se 2 Peter 3:8). En ting, det betyder, er, at Herren på én dag kan gøre, hvad vi tror, der skal tage tusinde år. Han kan også tage tusinde år om at gøre det, som vi synes bør gøres på en dag. Timing er i Herrens hænder.

Jeg spurgte nogle af dem, der henvendte sig til mig med, hvad jeg troede var ubibelske meninger om denne genoprettelsesproces, om de mente, at det var værre at fornægte Herren, end hvad denne evangelist havde gjort. De var alle enige om, at det var værre at fornægte Herren. Jeg vil så spørge, hvorfor Herren genoprettede Peter så hurtigt og ophøjede ham til toppen af lederskab i kirken på blot et par uger, når de ønskede at tage noget mindre alvorligt og strække det til år.

Vi får at vide i Galaterne 6:1: "Hvis et menneske bliver overrasket ved en synd, genopretter du, som er åndelig, sådan en i mildhedens ånd, idet du tager dig selv i betragtning, så du ikke også skal blive fristet" (NKJV). Dette kunne have været oversat "hvis nogen er grebet i en synd...." Det er stort set altomfattende. Vi ser også her, at "det åndelige" burde være i stand til at genoprette enhver, der er fanget i enhver synd. Intet er uden for korsets kraft til at forløse og fuldt ud genoprette.

Ugens Ord 43
OP