Til Oversigt 2017
Alle Ting I Ham – Åbenbaringens Bog 37
Rick Joyner

I denne uge vil vi uddybe mere om forkyndelsen af evangeliet om riget, der i Åb. 11:15-17 omtales som den "syvende basun" eller budskab, der skal gå frem.

Det syvende verdensomspændende budskab, der skal udsendes, er det største af alle – Kongen overtager sit rige og vil nu herske over jorden. "Evangelium" betyder "gode nyheder", og jorden har aldrig hørt bedre nyheder end dette. Mange har hævdet at forkynde dette budskab, men er kommet til kort med at gøre det, som Jesus og de første apostle forkyndte det, og de gør det næsten alle på samme måde.

En af mine venner, Robin McMillan, havde en stor indsigt i dette, da han sagde: "De fleste af de budskaber, der har hævdet at være rigets evangelium, har virkelig handlet om, hvordan man kontrollerer mennesker og får dem til at opføre sig, som vi tænker. de burde. Jesus forkyndte evangeliet om riget ved at demonstrere det og dets magt over alle forholdene på jorden."

Jesus gik dybest set omkring og sagde (for at omskrive): "Du ved, vi mangler ikke i himlen. Se, hvad der sker, når himlen rører denne lille drengs frokost." Pludselig blev det, der var beregnet til at brødføde en lille dreng, nok til fem tusinde. Så ville Jesus sige noget i retning af: "Du ved, der er ingen krøblinge i himlen, så pas på, hvad der sker, når himlen rører denne krøbling." Krøblingen blev øjeblikkeligt helbredt. Der er ingen død i himlen, så hvad skete der, da himlen rørte ved en død person? De levede. Så sagde han, at når hans disciple forkyndte dette evangelium, ville det samme bevis på himlens virkelighed ledsage dem.

Vi dækkede kort før, hvordan den første omtale af noget i Skriften normalt var en dyb åbenbaring af dets formål, og lad os igen overveje den første omtale af Guds hus i Skriften. Dette skete, da Jakob havde en drøm om, at Guds sendebud steg op og ned på en stige, der nåede ind i himlen. Det er en grundlæggende åbenbaring af, hvad Guds hus, kirken, er kaldet til at være – stedet for adgang til himlen. Guds budbringere, som vi alle er kaldet til at stige op i det himmelske rige og derefter stige ned, og bringe tilbage bevis på himlens virkelighed og dens autoritet over jorden.

Som vi også dækkede, er Jesus Jakobs stige, som han erklærede i sin tale med Nathaniel. At vokse i rigets autoritet er ikke blot at lære rigets principper og metoder – det er at vokse op i alle ting i Kristus, Kongen. Vi har kun sand åndelig autoritet i den grad, vi forbliver i Kongen. Når vi bliver i ham, lærer vi hans veje – ikke kun hvad han gør, men hvorfor.

På samme måde vil den ultimative erklæring om rigets evangelium komme fra Kongen gennem hans folk. Derfor er vores mål ikke bare at høre Herrens ord, men at høre Ordet selv. Det er personligt, og det handler om forhold. Igen er det ikke kun at lære "rigets principper", som så mange har forsøgt at præsentere rigets evangelium. Det er snarere at se kongen og lære at se med hans øjne, høre med hans ører og forstå med hans hjerte. Dette vil altid reducere ned til at elske ham og elske hinanden, til forholdet til ham og med hinanden. Åndelig autoritet er baseret på kærlighed. Jesus følte medfølelse med fårene uden hyrde, og han blev deres hyrde. Jesus følte medfølelse med dem, der levede i mørke, og han blev deres lærer. Principper kan være nyttige, men kun hvis de fører os til et forhold. Budskaberne reduceret til retfærdige principper bliver kolde, hårde og bureaukratiske institutioner, der kan have en form for gudsfrygt, men som har mistet forvandlingens sande kraft.

Dette er ikke for at reducere kongeriget til følelser, da mange anser kærlighed for blot at være en følelse – det er meget mere. Der er mange former for kærlighed i Skriften, men vi kan være sikre på, at Guds kærlighed er fuld af både nåde og sandhed. Guds kærlighed er ikke baseret på vores religiøse præstation, men på hans kærlighed til hans søn, som købte os med sit liv. Det er derfor og hvordan vores tilgang til Gud er gennem Jesu blod. Det er ligesom, hvordan præsterne aldrig ville komme ind i Herrens nærhed, repræsenteret ved Pagtens Ark, undtagen med blodet.

SLUTRESULTAT og KERNEPUNKTt: Det handler om Jesus. Som Efeserbrevet fortæller os, vil alle ting blive opsummeret i ham, og vores liv er sammenfattet i ham. Rigets evangelium er en åbenbaring af Kongen, som vi vil dække mere i dybden i næste uge.

Ugens Ord 38
OP