Til Oversigt 2017
Sandt Venskab Med Gud – Åbenbaringens Bog 38
Rick Joyner

Vi har dækket et af de vigtigste nye emner gennem tiderne – lyden af den syvende trompet i Åbenbaringens Bogen. "Vor Gud regerer" - dette er forkyndelsen af rigets evangelium. Selvom meget fra denne profeti endnu mangler at blive opfyldt, i henhold til den åbenbaret tidslinje, kommer vi til tidspunktet for dette sidste budskab til at gå ud over jorden. Hvad vi ikke ved er, hvor lang tid det vil tage at åbenbare sig eller blive gennemført.

I sidste uge så vi på, hvordan grundlaget for dette evangelium er Kongen selv. Vi forkynder ikke blot et nyt systems komme, men vi forkynder Herren Jesu komme. Dette er afgørende at huske på. Hvis det kommende rige bliver reduceret til et system eller blot principper, så kommer vi langt fra budskabet. Vi kan have den bedste styreform, men vi kan stadig have dårlig regering, hvis ikke gode mennesker er i den. Herren bygger på mennesker, ikke kun systemer eller principper. Den metode, han demonstrerede fra dengang, han gik på jorden, er ikke blot at søge at ændre folks adfærd, men at ændre hjerter, så folk gør det rigtige udfra den rigtige årsag. Som historikeren Will Durant bemærkede: "Cæsar søgte at ændre mennesker ved at ændre institutioner, men Jesus ændrede institutioner ved at ændre mennesker."

Af denne grund er det vigtigt at forstå, hvad Herren gør. Endnu vigtigere er at forstå hvorfor. Det er her, vi vokser ind i ægte venskab med Gud. Vi ønsker at være lydige mod ham som vores konge i alle ting, men han leder efter mere end blot lydighed fra sine venner – han leder efter, at vi skal være af ét sind og et hjerte med ham.

Vi må have tro på ham og på hans riges magt og autoritet for at demonstrere hans riges magt og autoritet. Vi skal altid huske på, at vi søger at opbygge folks tro og tillid til ham, ikke os. Det første århundredes apostle gjorde dette ved at forkynde "Jesus Kristus og opstandelsen fra de døde“. Det var hele deres budskab. Det er det apostoliske budskab, men det er sjældent blevet forkyndt siden deres tid.

Evangeliets budskab handler om en person, ikke kun begreber og principper. Det handler også om hans sejr over døden. Djævelen kontrollerer mennesker ved frygt, og den ultimative frygt er frygten for døden. Hvis frygten for døden brydes, så vil alle de andre frygtens åg være nemme at bryde. Disse åg skal brydes for at en person kan komme under Jesu Herredømme. Hvis frygt styrer os, så er frygt stadig vores herre i stedet for Kristus. Så formålet med vores budskab er at fængsle mennesker opmærksomhed til tro på Herren og leve i tro på ham i stedet for den kontrollerende frygt.

Selvfølgelig begynder dette med, at vi har tro på ham og frihed fra frygt. Det er begge ting, vi vokser i. I 2 Korintherbrev 13:5 får vi at vide: "Prøv jer selv for at se, om I er i troen." Hvordan tester vi os selv på denne måde? Der er måder, hvorpå vi evaluerer vores åndelige vækst, og der er måder, hvorpå vi evaluerer relationer. Disse behøver ikke at være komplicerede, men hvis vi virkelig bekymrer os om noget, vil vi gøre dette.

En primær måde, hvorpå vi ved, at vi kommer tæt på en person, er, at vi kender deres stemme. Jeg kunne give dig alle de tekniske detaljer om min kones stemme – hun er sopran, taler i så mange decibel, med en bestemt tone osv. – men jeg tvivler på, at du ville være i stand til at vælge hende ud af en gruppe kvinder taler bare ved at kende disse fakta. Men hun kan tale i en gruppe på snesevis af kvinder, og jeg vil vide, hvor hun er, fordi jeg kender hendes stemme så godt, og vi har brugt så meget tid sammen. Det er den eneste sande måde, hvorpå vi også kan lære Herrens stemme at kende – at tilbringe tid med ham.

At kende hans stemme er afgørende. Han sagde i Johannes 10, at hans får følger ham, fordi de kender hans stemme. I Romerne 10:17 får vi at vide: "Tro kommer af at høre, og at høre ved Kristi ord." Troen på at gøre hans gerninger kommer ved at høre ham. Ligesom Jesus kun gjorde, hvad han så Faderen gøre, kommer troen på at udføre Kristi gerninger fra at få hans ordrer til at udføre dem.

Dette er grunden til, at en kernehengivenhed i vores tjeneste har været at hjælpe alle troende til at kende Herrens stemme. Vi gør dette ved at være resolut i vores hovedformål som mennesker at elske ham. Hvis vi elsker ham, vil vi blive drevet til at komme tættere på ham og gøre hans vilje.

Ugens Ord 39
OP