Til Oversigt 2017
Belønningen For Hans Offer - Åbenbaringens Bog 31
Rick Joyner

I sidste uge begyndte vi en diskussion om Kristi brud til forskel fra dem, der var inviteret til bryllupsfesten. Paulus skrev også nær slutningen af sit liv, at selv efter alt det, han havde opnået, troede han ikke, at han endnu havde opnået. Han talte åbenbart ikke om frelse eller evigt liv, som han opnåede den dag, han troede på forsoningen af Jesu offer på korset. Men Paulus så et kald så højt, at han på det tidspunkt af sit liv stadig søgte det med en sådan målbevidsthed, at han sagde: "Én ting gør jeg: glemmer det, der ligger bagved og rækker ud efter det, der ligger forude, presser jeg mig videre mod mål for sejren for Guds opkald i Kristus Jesus."(se Filipperne 3:13-14).

Dette emne fortjener en bog, men vi kan kun behandle det på en overfladisk måde i dette studie. Det er tydeligt, at "afslutningen på hedningernes tider" markerer afslutningen på dette kald, når bruden er fuldendt, og dette høje kald er lukket. Fordi det ser ud til, at vi befinder os i denne tid mellem den sjette og den syvende engles røst, har vi ingen tid at spilde på at løbe dette løb. Dette er langt den vigtigste begivenhed i slutningen af tiidsalderen. Når dette løb er afsluttet, kan vi forvente, at slutningen af tidaalderen hurtigt bliver afsluttet.

En vigtig faktor i forståelsen af Kristi brud er, at den omfatter dem, der har opnået fra de første disciple og frem. Hver generation havde dem, der opfattede dette kald og gav deres liv til at løbe kapløbet om at opnå det. Nogle mener, at bruden er de 144.000, der er nævnt i Åbenbaringens Bogen. Der er andre indikationer i Skriften, der angiver et specifikt antal, der er nødvendigt for at fuldende bruden, så dette er bestemt muligt. Når vi ser kvalifikationerne for at opnå dette høje kald, synes selv dette at være et meget højt tal.

Mange tror, at det er bruden, der sidder på tronen med Herren i Åb. 3. Dette er i modsætning til den "store flok", der ikke kan tælles, som står foran tronen i Åb. 7. Dette er bestemt rimeligt.

Jeg blev introduceret til denne sandhed om det høje kald som ung troende, og jeg har givet mig selv til at forstå den. Så meget som jeg har lært om det høje kald, er jeg sikker på, at der er meget mere at forstå om det. Det er bestemt et af de mest overbevisende fag at studere. Skriften er klar, at der er dette høje kald; dog er der kun givet få detaljer om. Det ser ud til, at der ikke er behov for detaljer for dem, der løber løbet. Det, der er indlysende, er, at dette er det højeste kald i skabelsen og måske for evigheden. De, der bare får et glimt af dette høje kald, vil sandsynligvis give alt, hvad de har for at opnå denne pris.

Hvorfor skulle den store apostel Paulus ikke tro, at han havde opnået? Han er bestemt et af de største eksempler på en, der gav alt for Jesu Kristi evangeliums skyld. Det kan godt være, at Paulus opnåede dette, men at han ikke vidste det og fortsatte med at presse på er et eksempel på, hvad der skal til for at løbe kapløbet for at vinde. Historiens store løbere løber ikke efter målstregen, men til et mærke langt forbi den. Ligeledes er ingen, der løber dette løb, tilbøjelige til at trække sig tilbage eller lade op i slutningen af sit liv. Vi bliver måske nødt til at sætte tempoet ned fysisk, men det giver os kun mulighed for at fokusere endnu mere åndeligt.

Det lader til, at det ikke er muligt i dette liv eller endda nødvendigt at vide, om vi har opnået dette høje kald. De, der har opnået et så højt kald, ville ikke ønske at sætte tempoet ned, bare fordi de har opnået det, men de ville presse på for Kristi og andres skyld.

Måske er det derfor, at de, der hævder at have opnået, eller er de manifesterede Guds sønner eller andre sådanne ting, fremstår som ynkelige og overfladiske, fulde af formodning og selvsøgende – egenskaber i modstrid med Kristus og korsets liv, som Hans sande disciple lever. På det tidspunkt, hvor vi har den åndelige vækst til at have opnået dette høje kald, ville vores opmærksomhed ikke være på os selv nok til at være optaget af vores stilling eller belønning. Vi ville snarere blive opslugt af at se vores Frelser modtage belønningen for sit offer.

At der er positioner, der skal opnås, og højere belønninger i evigheden, er bestemt en ting, der burde tvinge enhver, der har evigheden i deres hjerte. Vi vil sandsynligvis også starte egoistisk i jagten på disse, og endda arrogante over, hvor meget mere vi gør end andre. Alligevel vil disse træk hos den umodne ikke vare længe hos nogen, der virkelig er på denne vej. Det er korsets vej, til ofring, for ikke at leve vores liv for os selv, men for ham.

Ugens Ord 32
OP