Til Oversigt 2017
Vores Tid Til Rejse Os – Åbenbaringens Bog 29
Rick Joyner

Nu kommer vi til Åb. 9:13-21, den sjette trompet og hæren fra øst:

Så blæste den sjette engel, og jeg hørte en røst fra de fire horn på det gyldne alter,
som er foran Gud, en der sagde til den sjette engel, som havde basunen:

"Slip de fire engle fri, som er bundet ved den store flod Eufrat."

Så de fire engle, som var blevet forberedt til timen og dagen og måneden og året,
blev løsladt, så de ville dræbe en tredjedel af menneskeheden.

Antallet af rytternes hære var to hundrede millioner; Jeg hørte antallet af dem.

Sådan så jeg i synet hestene og dem, der sad på dem: Rytterne havde brynjer, der var farvede som ild og hyacint og svovl;
og Hestenes Hoveder ere som Løvehoveder; og ud af deres mund udgik ild og røg og svovl.

En tredjedel af menneskeheden blev dræbt af disse tre plager, af ilden og røgen og svovlen, som kom ud af deres mund.

For hestenes kraft er i deres mund og i deres haler; thi deres haler er som slanger og har hoveder, og med dem gør de skade.

Resten af menneskeheden, som ikke blev dræbt af disse plager, omvendte sig ikke fra deres hænders gerninger,
for ikke at tilbede dæmoner og afguderne af guld og sølv og af messing og af sten og af træ, som kan hverken se eller høre eller gå;

og de omvendte sig ikke fra deres mord eller deres trolddom eller deres umoral eller deres tyverier.

Apostlen Johannes ville ikke have haft noget begreb om moderne våben, og han ville naturligvis have beskrevet dem i velkendte termer, såsom dyr, der spyer ild ud af deres mund. Hele dette scenarie virker som verdens nød gennem verdenskrigene i det 20 århundrede. I løbet af den tid blev menneskelige våbens ødelæggende kraft mangedoblet, og millioner døde. Et nøglepunkt i dette er, at menneskeheden ikke omvender sig fra det, de har udrettet, og derfor fortsætter med at storme mod den ultimative ødelæggelse.

Da jeg gjorde tjeneste på et hangarskib i den amerikanske flåde, fik vi at vide, at der var nok ildkraft på vores skib til at ødelægge alt liv på jorden. I hele den amerikanske flåde var der nok til at ødelægge verden femogtyve gange eller mere. Det inkluderede ikke luftvåbnets kapaciteter med dets atombombefly og ballistiske missiler. Det omfattede heller ikke arsenalerne af vores modstandere eller allierede fra den kolde krig. Winston Churchill beklagede, at menneskeheden var vokset i sine ødelæggende evner til det punkt, hvor vi kunne ødelægge hele verden, men ikke var vokset i den tilsvarende visdom eller karakter til at håndtere denne magt.

Vi har været på det mest risikable sted i lang tid, hvor de mest destruktive konflikter gennem tiderne ser ud til at vælte ned over verden. Så ændrede noget sig. Tendensen gik i retning af stadig mere ødelæggende konflikter, og selvom vi har haft krige siden 2 Verdenskrig, blev de inddæmmet og tilbageholdt. Kunne dette være andet end det tidspunkt, hvor Herren sender sine engle for at holde jordens fire vinde tilbage, indtil hans tjenere er beseglet, som fortalt i Åb. 7? Hvis dette er sandt, så er beseglingen af Guds tjenere den vigtigste begivenhed, der finder sted på dette tidspunkt.

Der er Guds domme og Guds vrede, som er tydelige i hele skriften. Disse synes at være resultatet af, at Guds ekstraordinære nåde og barmhjertighed er udtømt. Men meget af det Gud får skylden for, er menneskets handlinger, ikke Guds. Alle problemer i historien og vores nutid er resultatet af, at menneskeheden troede, at vi kunne styre denne verden uden Gud. De kunne nok mere præcist kaldes "menneskets dom." Disse er resultatet af loven om såning og høst, og menneskeheden har sået dårligt sæd.

Det ultimative svar på alle vores problemer er, at mennesket vender tilbage til Gud. Som Åbenbaringens bogen afslører, får de store problemer, der kommer over verden, generelt ikke mennesker til at vende sig til Gud. I stedet forhærder de deres hjerter i oprør og øger kun problemerne. Alligevel vil Herrens tjenere, som bliver beseglet, også have indflydelse, som vi vil se. Vi kan forvente, at vindene bliver sluppet og ødelæggelserne tiltager på et tidspunkt, men der vil være store lys i mørket og tilflugtsbyer fra ødelæggelserne, som i nogle tilfælde vil være tilflugts nationer.

Når det er sagt, findes sikkerhed ikke et sted, men i en person. Det sikreste sted er i Guds vilje, uanset vores geografiske placering. Herren selv er vores fæstning.

Vi skal huske på, at når tiderne bliver mørkere, bliver vi lovet åbenbaringen af Herrens herlighed. I sidste ende vil alle nationerne komme til opstandne Herrens folk, som vi ser i Esajas 60:1-3:

"Rejs dig, bliv lys, for dit lys er kommet, og Herrens herlighed er steget op over dig. "For se, mørke vil dække jorden og dybt mørke folkene, men Herren vil rejse sig over dig, og hans herlighed skal vise sig over dig. "Nationerne vil komme til dit lys, og konger til dit strålende skær."

Så det vigtigste, vi kan gøre for at forberede os til disse tider, er at:

1) REJS DIG. Stå op for sandheden og træk dig aldrig tilbage før mørket.

2) SKIN med Hans herlighed.


Vi skal ikke være bange for at skille os ud fra mørket. Dette er vores tid til at stå, som de store helgener har gjort i enhver tidsalder.

Ugens Ord 30
OP