2015 Menu
Det Første Skridt
Det Største Kristne Liv 7
Uge 7, 2015
Rick Joyner

Det første skridt i vores vandring er at gå efter den høje kaldelse af Gud i Kristus er at tro på Herrens forsoningsoffer for vore synder på korset og anerkende Ham som vor Herre og Frelser. Når vi ser Jesus som Kristus sendt fra Gud, sker der en af de største af alle mirakler - vi bliver født igen.

At blive født på ny er nok umuligt at forstå, indtil du har oplevet det. Det er en så radikal forvandling , at det er som at starte et helt nyt liv. Alt i vores liv bliver ny, undtagen betingelserne. Vi kan stadig være i det samme job, har alle de samme relationer og det samme kreditkort gæld; men vi er så forskellige, at vi ser alt og alle forskelligt. Det er et mirakel så fantastisk, som Johannes 'Åbenbaring viser os, at vi for evigt vil tilbede Guds lam, hvis soneoffer ikke alene betalte for vore synder, men også gav os en utrolig ny begyndelse.

Blive født på ny er så vidunderlig, det er forståeligt hvorfor mange ønsker at forblive der resten af deres liv, og mange bliver stående der. Men ligesom når vi bliver født i det naturlige, er vi lige begyndt at vokse og formet ind i, hvad vi skal være, og sådan er det, det samme når vi bliver født påny. Vi må vokse i modenhed.

Muligvis den største hindring for nye troende til at blive disciple er deres forhold/(slægtskab). Vi kan være født på ny, men for dem i vores liv, der ikke har haft den oplevelse, vil det være svært for dem at forstå og meget svært for dem at forholde sig til os at vi er blevet anderledes. Ofte vil de gøre alt hvad de kan for at holde os fra at blive forvandlet.

Dette virker faktisk til fordel for alle, som vil løbe dette løb, da det kræver at kaste al menneskefrygt ud, eller vores tendens til at leve for at møde andre menneskers forventninger, og i stedet hjælper os med at vokse dagligt i tro og hengivenhed til Gud. Dog, ikke mange får virkelig trækkraft i at gøre dette, og derfor aldrig virkelig bliver disciple, ifølge Herrens definition.

Der er bestemt en stor fordel i at blive født påny og have oprigtigt tro/håb på korsets forløsende forsoning. Selvom de aldrig kan måle sig med Herrens definition på en discipel, kan de stadig modnes åndeligt og moralsk i nogen grad. De kan have et liv, der i almindelighed bringer ære til Herren, samt gavn for deres familier, naboer og andre. Mange af disse er virkelig lys og salt.

Da positioner og belønninger i himlen er tydelig, hvor passer disse ind der kan have været født på ny, men ikke blevet sande disciple? Mange af dem i kirkens historie, der behandlede dette spørgsmål syntes at tro, at disse ville blive oprejst på jorden for at være en del af restaureringen af jorden til det paradis det var skabt til at være, som vi ser vil ske, efter mange bibelsk profetier. Nogen vil være på jorden, og måske det er dem-opstandne og har evige men jordiske liv. Men som vi spekulere over dette, må vi passe på ikke at bære ting til logiske konklusioner, når Gud kun har åbenbaret dem delvist. Vi vil kende svarene på ting som dette, når vi skal.

Dog kan vi være sikre på, at der er en høj kaldelse ", en bedre opstandelse", der er den største mulighed, den største gevinst, der nogensinde kunne nås. Denne perle er sådan en skat, for at opnå det er værd at sælge alt, hvad vi ejer.

Hvis vi skulle falde kort og ikke nå til den endelige høje kald, hvor meget længere i Kristus vil vi gået ved at forsøge at nå? Dagen kommer, hvor stort set alle troende vil se dette og begynder at løbe, så vi havde bedre komme i gang. Skal vi kommer til at have en masse fodspor på ryggen fra dem, der har bestået os? Hvad vigtigere er, at Herren fortjener denne form for hengivenhed fra sine tilhængere.

Ugens Ord 8
OP