2015 Menu
Niveauer For Modenhed
Det Største Kristne Liv 5
Uge 5, 2015
Rick Joyner

I denne uge vil vi grave lidt mere ned om hvor vigtigt det er for alle troende til at have en vision om hvor langt de kan gå i Kristus, kende hvor de er nu, og se det næste trin. Der er dybest set fem trin af modenhed i Kristus, som er åbenbaret i Skriften:

1) Troende - født på ny ved tro på Kristus og forsoningen ved Han's Kors. Dette er det første skridt i den største rejse vi nogensinde kan tage, men det er blot det første skridt.

2) Disciple - dette er begyndelsen af åndelig modenhed. En discipel lever for at lære af deres Mester, at blive som Ham, og gøre de gerninger, som Han gjorde.

3) Tjener, [Træl] - det er her det hoved opmærksomheden skifter fra at lære af Ham til at gøre/udføre Han's vilje og gøre/udføre Han's gerning.

4) Ven - det er et kald til et særligt kammeratskab med Ham og større autoritet (se Joh 15:14).

5) Guds søn - det er Guds høje kaldelse, som Paulus skrev om, at selv den store apostel ikke fandt at han endnu havde opnået det (se Fil 3).

Enhver, der bliver født på ny har fået invitationen og magt til at blive Guds sønner. Det betyder at vandre på højeste plan [a) på højde med; på samme niveau som;
b) i samme plan som;] for fællesskab og autoritet med Gud på jorden. Disse trin er åbenbaret i Skriften og bliver tydeligere, når vi begynder at se og løbe løbet i Guds høje kaldelse i Kristus. Jeg vil uddybe hver enkelte af disse trin således, at vejen kan ses mere klart, så vi mere præcist kan vurdere, hvor vi er, og hvad vores næste skridt til at modnes i Kristus er.

Stien til Guds høje kaldelse i Kristus er ikke en sikker vej; snarere er den en tro's sti. Der er farer, snublestene, og fælder langs vejen. Alligevel er det langt mere farligt ikke at være på denne vej. Som Herren Jesus advarede, vil de, der søger at redde deres liv mister det, men dem som er villige til at lægge deres liv ned for Han's skyld vil finde det. Vi er nu godt inde i den tid hvor det eneste sikre sted er i Han's vilje. Vi vil ikke være i Han's vilje, hvis Han er ikke vores første kærlighed, og hvis det at gøre Han's vilje ikke er vores hoved efterstræbelse i dette liv. Men, man går ikke denne vej for at være i sikkerhed, men ud af den ultimative kærlighed som vil tvinge os til at gå den sti for det ultimative liv.

Ugens Ord 6
OP