2015 Menu
Ære Dem Der Var Før Os
Det Største Kristne Liv 45
Uge 45, 2015
Rick Joyner

Mit formål med at dele disse korte biografier om store kristne liv er at opmuntre dig til at gå dybere i studiet af deres liv, der især inspirerede dig. Deres historier kan påvirke os på en måde, der er som at være en af ??deres disciple. Historierne om dem, der vandrede med Gud, har stadig kraft og en formidling, ligesom mange af de bibelske beretninger.

At studere deres historie, der vandrede med Gud, er en måde, hvorpå vi adlyder befalingen om at "ære dine fædre og mødre." Dette er det eneste bud med et løfte, og det er et stort løfte – "at det skal gå dig godt, og du kan blive længe i det land, som Herren har givet dig" (se 5 Mosebog 5:15 MVB). Det bør vi altid huske på. At adlyde dette ene bud kan i høj grad påvirke vores liv og vores levetid. Bare dette er værd at investere i vores tid, men der er mere. Ved at gøre dette kan vi modtage en formidling af, hvad de havde, og det er uvurderligt.

Som vi tidligere har omtalt, er det eneste sted i Bibelen, der forklarer, hvorfor kristne bliver svage, syge eller dør for tidligt, for "uden at endse at det er Herrens legeme" (se 1 Kor. 11:29). Denne manglende gennemskuelighed af Herrens legeme i denne tekst er forbundet med at deltage i fællesskabsritualet på en uværdig måde. At deltage i fællesskabet på en uværdig måde er at erstatte ritualet med den virkelighed, den repræsenterer. I dette tilfælde er det at deltage i fællesskabsritualet uden egentlig at have fællesskab i vores liv. Det nødvendige fællesskab er med Herren og hans legeme, kirken. Vi kan ikke have det ene uden det andet. Hvis vi er ordentligt forbundet med hovedet, vil vi også være rigtigt forbundet med hans legeme. Ritualer er vigtige påmindelser, men de er ikke virkeligheden.

Min pointe er, at Kristi legeme er sammensat af alle, der har vandret og vandrer med ham, fra det første århundrede til nu. Selvom vi ikke fysisk kan vandre med dem, der er gået fra dette liv, kan vi stadig være forbundet med og ære dem ved at studere deres liv og gerning. På denne måde kan vi have fællesskab eller fælles forening med hele Kristi legeme.

Ved at studere livet og gerning af dem, der er gået før os, får vi også et klarere billede af, hvad der har overført til vores egen tid. Vi kan kende vores destination, men vi skal vide, hvor vi er for at komme dertil. Det er ligesom indkøbscenterkort, der fortæller dig, hvor butikkerne er placeret. Disse kort ville dog ikke hjælpe meget uden den lille prik, der siger: "Du er her."

Vi vil fortsætte denne undersøgelse af store kristne liv, men hvis nogen af dem rører dig, så beslut dig for at studere dem yderligere og få en større formidling. Mere end at udvikle et fællesskab med deres eftermæle, studere dem med Herren og bed ham om at vise dig, hvilke ting han ønsker skal være en del af dit liv. I sidste ende handler det om Jesus, og hvordan han manifesterede sig gennem dem, der vandrede med ham.

Også, mens vi fortsætter med at gennemgå nogle store kristne i historien, skal du huske på, at vi kunne skrive en masse om de fleste af disse mennesker. Jeg fortætter hver til et par sider, men selv med en masse, kan vi kun dække et øjebliksbillede af deres liv. Alligevel er det alt, hvad vi behøver for formidlingen.

Lad os også huske på, at den vigtigste bedrift i vores liv ikke er, hvad vi opnår, men hvad vi bliver.

Ugens Ord 46
OP