2015 Menu
Hans Hjerte For Genoprettelse
Det Største Kristne Liv 25
Uge 25, 2015
Rick Joyner

Vi diskuterede, hvordan vi bliver forandret ved at se Herrens herlighed i hans tjenester og gaver, men der er overordnede sider af hans natur, som åbenbarer hans herlighed, og når vi ser dem, bliver vi ligeledes ændret af dem. Den største af disse er hans kærlighed. De andre er hans fred, tålmodighed, trofasthed og alt det, der udgør Åndens frugt. Så for at vokse i visdom og statur, som han gjorde, må vi vokse i både Åndens gaver og Åndens frugt.

Hans herlighed er også åbenbaret i hans hensigter. Når Herren gør noget, bygger noget eller genopretter noget, vil vi se hans herlighed i hans gerninger og vi kan forvandles ved også at se disse. Abraham begyndte sit ophold, fordi han så byen, Gud byggede, og han forlod alt, hvad han kendte, for at være en del af den. Derfor kan det forvandle os at være en del af ethvert projekt, mission eller bygning, som Herren laver.

Som ny kristen blev jeg fanget af Herrens formål med genoprettelse. De første tre kapitler i Bibelen og de sidste tre kapitler, når de læses sammen, udgør en komplet historie. Alt i disse seks kapitler omhandler ét emne, som er et grundlæggende formål med Gud – genoprettelse. Hans hensigt er at genoprette alt det, der gik tabt ved syndefaldet. Vi ser i mange profetiske skrifter, såsom Esajas 11, at Herren fuldstændig vil genoprette jorden til at blive det paradis, han oprindeligt skabte den til at være. Når vi bliver født på ny, begynder han genoprettelsesprocessen i os. Så vi er kaldet til at være hans redskaber til genoprettelse, eftersom vi skal hersker og regerer med ham i den kommende tidsalder. Det er det, vi træner til i denne tidsalder.

Så indtil jorden er fuldstændig genoprettet, er det primært at have Guds hjerte til genoprettelse for at være engageret i det, han gør. Gennem mit liv har jeg fået stadig større og sværere genopretningsprojekter. Nogle af disse har været bygninger, som da vi købte det tidligere PTL Heritage Grand Hotel and Conference Center. Vi havde brug for at genoprette det, der var forringet til det punkt, hvor næsten ingen troede, det kunne genoprettes. Det var hårdt, men ikke nær så hårdt eller så vigtigt, som de mennesker, han gav os til at hjælpe med at genoprette. Jeg tror dog ikke, at noget har udvidet min forståelse af Gud og hans hensigter eller åbenbaret dybden af hans kærlighed til os som at være en del af disse genopretningsprojekter.

Selvfølgelig er vi også stadig i genoprettelse. Vi bør alle være meget taknemmelige for, at Herren ikke smider ting eller mennesker væk, bare fordi der er mangler, fejl og brist, men han genopretter dem. Har vi hans hjerte i dette? Jeg har fundet ud af, at meget få gør det, og da det er en grundlæggende del af hans formål med denne tidsalder og den kommende tidsalder, er vi nødt til at se hans herlighed i hans hjerte for genoprettelse. En måde, jeg ved, hvis nogen er i kontakt med dette grundlæggende formål med Gud, er ved den nåde, de har for andre, der synder eller er fejlslagne i deres liv.

Ugens Ord 26
OP