2015 Menu
Tillad Processen Af Modenhed
Det Største Kristne Liv 24
Uge 24, 2015
Rick Joyner

Apostlen Paulus skrev, at »vi har Kristi sind,« ikke »jeg,« ental (se 1. Kor. 2:16). Det kræver, at vi alle kommer sammen for fuldt ud at manifestere Kristus. Han var "vor bekendelses apostel og ypperstepræst" (se Hebr 3:1). Han var "Profeten," som Moses talte om. Han var læreren, evangelisten eller "bærer af gode nyheder" og han er vores hyrde. Som der står i Efeserbrevet 4, da han steg op, gav han gaver til mennesker, og disse gaver var sider af ham selv. Nu har vi mennesker, der manifesterer hans apostoliske natur, andre hans profetiske natur, og gennem andre manifesterer han sig som hyrde, lærer eller evangelist osv.

Disse Herrens tjenester kaldes "udrustningstjenesterne," men der er andre sider af ham, som også manifesteres gennem hans folk, såsom helbredende tjenester, dømmekraft, administrationer osv. Ingen har alle sider af ham, men at åbenbare ham, vi må komme sammen og være rigtigt tilpasset i hans legeme, kirken.

Af denne grund, når vi modnes i ham, vil der sandsynligvis være et specifikt side af hans natur, vi er særligt tiltrukket af, som er relateret til vores eget kald og tjeneste, og på denne måde bliver vi ændret til det. Som vi bliver fortalt i 2 Kor. 3, ændres vi ved at se Herrens herlighed. Hvis vi for eksempel bliver kaldet som præst, kan vi begynde at se Jesus herlighed, hyrden. Hvis vi kaldes som lærere, kan vi se hans herlighed, undervisningstjeneste. Det er sådan, vi vokser op i ham, ved at se den side af hans natur, vi skal ændres til og begynde at manifestere ham i den.

Det betyder selvfølgelig ikke, at vi ikke ser de andre sider af hans natur og værdsætter dem, samt at vi antager de kendetegn der passer med vores kald. De fleste præster er også lærere eller evangelister osv. Alle kan manifestere enhver side af Ham til enhver tid, såsom en præst kan få profetisk åbenbaring, men disse er undtagelser snarere end vores hovedformål.

I Lukas 2:52 får vi at vide "Jesus voksede i visdom og vækst ...." Vi ser endda dette i størrelsen af hans mirakler. Den første person, han oprejste fra de døde, havde kun været død i kort tid. Den næste havde været død meget længere, da de var ved at blive begravet. Den sidste, Lazarus, havde været begravet i fire dage. Så hvert af disse mirakler var mere fremragende end det foregående. De, der vokser i mirakeltjenester, vokser også på denne måde.

Jeg hører ofte troende og vantro klage, når kun en lille procentdel af de syge bliver helbredt i et helbredelsesmøde, men jeg synes, vi skal være taknemmelige for enhver der bliver helbredt. Vi må være tålmodige for at lade denne tjeneste vokse i vækst, som Jesus gjorde. Hvis han skulle vokse i visdom og vækst, hvor meget mere så vi? Ingen starter moden i noget, men vi starter som umodne.

En grund til, at der er så få modne tjenester, er sandsynligvis på grund af så megen utålmodighed i at tillade andre, eller os selv, at modnes. Jeg ville elske at have den gave at kunne lægge hænder på folk og bare sige: "Vær moden i Jesu navn!" men jeg har aldrig set den gave. Husk, at det kræver "tro og tålmodighed at arve løfterne" (se Hebræerbrevet 6:12). Har du nogensinde undret dig over, hvorfor vi har haft denne enorme "trosbevægelse", men hvor er "tålmodighedsbevægelsen?" Det kræver begge dele at vandre i vores arv. Foragt ikke små begyndelser.

Ugens Ord 25
OP