2015 Menu
I Sandhed Store Kristne
Det Største Kristne Liv 23
Uge 23, 2015
Rick Joyner

Når vi stræber efter at forstå det største kristne liv, er en ting, vi må fjerne, at de største kristne var de mest berømte. De, der er mest kendte på jorden, er måske mindst kendte i himlen. De, der er de højest værdsatte i himlen, er måske meget lidt kendte på jorden. At have stor åndelig autoritet hos mennesker er ikke så højt som at have stor autoritet hos Gud.

Mange af historiens store mænd og kvinder, som var i spidsen for Guds store bevægelser, har måske kun været der på grund af, at de der var lidt kendte, var bag kulisserne og de bad. Vi vil lære alt dette på den store dommedag, når Livets Bøger åbnes. Livets bøger er Guds historiebøger – nøjagtige optegnelser om menneskets historie og ethvert menneskeliv. Det er de bøger, Jesus sagde, at vi skulle glæde os over, at vores navne er skrevet i. At gøre det til Guds historiebøger er langt bedre end at gøre dem til menneskers.

Hvordan ville vores liv være anderledes, hvis vi var fokuseret mere på at blive kendt af Gud frem for kendt af mennesker? Herren sagde, at mange ville komme til ham på dommedagen og prale af, hvor mange store gerninger de havde udført i hans navn, men han ville sige til dem: "Gå bort," fordi han aldrig kendte dem (se Matt 7:22-23). Deres problem var ikke, at de ikke kendte Herren, men Herren kendte dem ikke. Hvordan kunne det være?

Det græske ord, der er oversat som "vidste", betyder ikke, at han ikke vidste, hvem de var, men det er en dybere viden, såsom mellem en mand og en kone. Store kristne liv er ikke så meget baseret på, hvad vi gør, som hvad vi bliver. Bliver vi mere som ham, fordi vi kommer tættere på ham og bliver forandret af hans herlighed?

De største kristne liv vil ligne Kristus mest. Dette sker, når vi nærmer os ham, og som han lover, nærmer han sig os. Vi bliver forandret ved at se hans herlighed. Som vi ser i evangelierne, blev Herrens mirakler og gerninger ofte beskrevet som at åbenbare hans herlighed, så det at nærme sig ham inkluderer at blive brugt af ham til at udføre hans gerninger. Alligevel er geerningerne frugten af vores forhold, ikke kun et spørgsmål om at lære procedurer eller at være flittig.

Et frugttræ bærer frugt, fordi det er et frugttræ. Den anstrenger sig ikke eller stræber efter at producere frugt. At producere frugt er resultatet af, hvad det er, ikke hvad det gør. Et godt træ plantet i god jord vil give god frugt. Når vi bliver ved med at kende Herren og nærme os ham, vil frugten komme naturligt. Som han sagde i Johannes 15, hvis vi ikke bærer frugt, er det fordi vi ikke bliver i ham. Herrens gerninger er ikke, hvad vi gør for ham, men hvad vi gør med ham.

Ugens Ord 24
OP