2015 Menu
Være Hans Træl
Det Største Kristne Liv 19
Uge 19, 2015
Rick Joyner

Sidste uge jeg delte, hvordan jeg havde bygget en succesfuld forretning, mens den kører fra mit kald. Da Herren endelig konfronteret mig og bad mig om at sætte min virksomhed på alteret, det hurtigt kollapsede. Det var også et svar på min bøn, selvom jeg ikke forventer det at arbejde ud på den måde. På grund af den virksomhed, jeg havde mange forviklinger og forpligtelser jeg bad Herren om at fri mig fra, så jeg kunne vende tilbage til mit kald. Jeg vidste bare ikke forvente det svar at komme så hurtigt, men det var rigtigt. Dommene Herrens er altid ret.

Alt, hvad jeg havde arbejdet så hårdt for at bygge var væk, men jeg ikke havde følt sig bedre i år. Jeg vidste, at det var den disciplin af Herren. Efter at være blevet vist, hvordan dybt skævt mine motiver havde været i opbygningen af ??virksomheden, var jeg mere end lettet for den at være væk. Jeg blev kastet i total afhængighed af Herren igen, og det føltes så meget bedre end at være afhængig af mine egne enheder.

Som jeg pakket mine anliggender, var jeg i stand til at betale mine kreditorer, og havde en bil og omkring to tusind dollars tilovers. Derefter blev måske den bedste forretningsmulighed for nogensinde kommer min vej præsenteret for mig. Jeg havde ikke i tvivl om jeg kunne gøre en større formue i det, end jeg nogensinde havde gjort i min luftfartsvirksomhed. Det var en meget stærk fristelse.

Så to venner fra forskellige dele af landet kom til mig. Jeg vidste, at de ikke kender hinanden. Inden for samme uge, de gav mig det samme ord fra Herren-hvis jeg ikke vende tilbage til hans tjeneste, så han ville velsigne min nye business venture, men han ville give min kommission til en anden. Jeg havde ikke tid til flere distraktioner, hvis jeg skulle til at opfylde mit kald, min egentlige formål.

Hvorfor skulle Herren give mig sådan et svært valg? Jeg tror, der er flere grunde, men måske det vigtigste er princippet om frihed. "Hvor Herrens Ånd er der er frihed" (se 2 Kor 3:17). I Det Gamle Testamente, den træl var en, der kunne blive fri, men elskede han, hans herre så meget, at han ønskede at forblive sin slave. Så han blev taget til templet og givet et særligt mærke. Der er andre skrifter, der taler om det særlige mærke af træl, men kald til at være en skal være frivilligt.

Jeg er ikke i tvivl om, at Herren ville have velsignet mit valg rigt, hvis jeg havde valgt forretningsmuligheden. Det kunne have ført til et fantastisk liv, men jeg tror, det ville have kostet mig dyrt i forhold til min evige arv. Hvad skulle jeg leve for? Herren vil velsigne mange ting, han ikke vil bo i. Ville jeg nøjes med hans velsignelser, eller ønskede jeg at løbe kapløbet om Guds høje kald i Kristus, som Paulus taler om i Filipperbrevet 3?

For mange mennesker er forretning deres kald. Alle på nær nogle få af de store troshelte i Skriften var beskæftiget med andre kald end templets tjeneste som levit. Men for mig var dette et valg mellem god og bedst. Vi får alle dette valg. Han vil ikke tvinge os til at være hans slave; vi skal vælge det.

Det var svært at forlade vores drømmehus og ejendom, skrue sådan en stor forretningsmulighed ned, og vende tilbage som instrueret til North Carolina. Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre. Jeg fik et skridt ad gangen. Vi flyttede ind i en lille hytte med to soveværelser med vores to unge døtre, uden nogen anelse om, hvordan vi overhovedet ville betale for det. Jeg tænkte, at vi måske var der, eller under lignende forhold, for altid. Alligevel var jeg ikke kun tilfreds med det, jeg var gladere, end jeg havde været i årevis. Der er intet sted som Guds fuldkomne vilje. Det er bedre at være sammen med ham i en hule end at være i det største palads uden ham.

Mest uventet boede vi inden for et år et sted langt ud over vores drømme og levede et bedre liv, end nogen virksomhed kunne have givet os, fordi det var uden stress. Jeg kan bekræfte, at det er bedre at være hans slave end at være noget andet sted, vi kan være på denne jord. Jeg vidste ikke, at vi ville modtage sådanne velsignelser i det naturlige, og vi har været nødt til frivilligt at opgive dem fra tid til anden. Men uden tvivl er det at være hans slave det største liv, vi nogensinde kan leve. De evige fordele, som jeg har fået glimt af, har ingen jordisk sammenligning. Vælg godt.

Ugens Ord 20
OP