2015 Menu
Den Største Ære
Det Største Kristne Liv 10
Uge 10, 2015
Rick Joyner

Jeg har været privilegeret at kende nogle af de øverste ledere inden for stort set alle områder - kirken, erhvervslivet, industrien, uddannelsen, regeringen, sporten, militæret, videnskaben og underholdningen. Nogle fællesnævnere findes hos alle, der når de højeste niveauer. Den ene er, at de er energisk og entusiastisk dedikeret til at forblive på forkant med viden inden for deres felt. Dette er næsten altid på grund af deres kærlighed til viden og deres kærlighed til deres erhverv.

Den største kristne er den, der elsker Gud mest og derved vil elske andre mest. Hvordan kan nogen kende Gud og ikke elske ham? Fordi han er kærlighed, jo mere vi lærer ham at kende, jo mere vil vi elske ham. Han skal være vores "første kærlighed" eller på højeste plan for kærlighed. At lære ham skal være den højeste hengivenhed i vores liv. Hvis vi søger ham og forbliver i ham, som vi burde, bør enhver anden kærlighed og hengivenhed i vores liv flyde ud af denne kærlighed til ham, selv vores erhverv.

Som apostlen Paulus skrev, bør alt, hvad vi gør, gøres som mod Herren, ikke kun mennesker. Alt, hvad vi gør, bør være som tilbedelse for ham. Sådan gør vi selv vores erhverv og kald til både tilbedelse og en del af vores discipelskab. Menneskets discipelskaber i bibelsk tid kan have været at opnå mesterens viden inden for religion, filosofi eller en af videnskaberne, men vores discipelskab i Kristus er at blive som ham og gøre de gerninger, han gjorde. Det er derfor, at vores discipelskab er en livsstil, der varer hele livet.

Som vi får at vide i 1 Tim. 1:5, " Målet med vores undervisning er kærlighed af et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro." Vores discipelskab er derfor først viet til at vokse i kærlighed – kærlighed til Gud og derefter kærlighed til andre. Som vores Mester sagde, er hele loven opfyldt i de to første bud, som er at elske Gud og derefter elske hinanden. Derfor bør vi hver dag overveje at bruge enhver mulighed for at vokse i kærlighed.

Vores Mester lærer os ikke kun, han træner os også. Efter at han har undervist os om noget, kan vi forvente, at omstændigheder vil udfolde sig, som gør det muligt for os at opleve og anvende det, vi har lært. Det sker måske ikke med det samme, men vi kan regne med, at det sker. Derfor bør vi forvente det. Vores Mester forsøger ikke blot at få os til at forstå, men at leve og blive det, vi forstår – at have "et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro" (se 1 Tim 1:5). Lad os altid huske på, at hvis en af de største æresbevisninger skulle blive valgt til discipel af en af de store lærere, hvor meget mere æren af at blive kaldt som en discipel af kongernes konge. Hvad kunne være et højere formål end dette? Lad os ikke spilde en eneste dag eller en eneste prøvelse, som er blevet sendt af vores Mester for vores skyld.

Ugens Ord 11
OP