2015 Menu
Investering I Vores Discipelskab
Det Største Kristne Liv 11
Uge 11, 2015
Rick Joyner

Som vi har set på, var det en stor ære at blive valgt som discipel af en af de store lærere i bibelsk tid, og alligevel er vi blevet udvalgt af Kongernes Konge til at være hans disciple. Der er i sandhed intet højere kald eller større formål. Alligevel er dette blot det andet skridt mod modenhed i Kristus. Det er grundlaget for vores kristne liv, men der er meget, der skal bygges på det. Dog vil vægten og højden og bredden af det, der kan bygges på, afhænge af fundamentets kvalitet og dybde.

Overvej de ekstraordinære forberedelser til de store kaldelser i Skriften. Apostlen Paulus gik ind i det han kaldte "ørkenen" i elleve til fjorten år, før han faktisk blev udnævnt til apostel. Det var år brugt på at få en åbenbaring af det budskab, han skulle prædike.

Ikke alle har så fokuseret tid til at søge åbenbaring af deres formål, selvom det ikke kun handler om koncentreret tid. Men hvis du har mulighed for at bruge koncentreret tid, så gør det. Selv et år eller to i bibelskolen, eller enhver tid, der er afsat til at søge Herren, kan betale mangedoblet udbytte for resten af dit liv, og ikke kun i dette liv, men for evigheden.

Hvor mange mennesker kender du med en universitetsgrad, som rent faktisk arbejder inden for deres grad? Hvad ville der være sket, hvis disse havde taget et år efter gymnasiet at melde sig ind på en bibel- eller tjenesteskole for at søge Gud for deres formål og vejledning? De fleste ville ikke kun have holdt sig fra at spilde fire år på at studere det, de måske aldrig bruger, men de ville lægge et meget stærkere grundlag for deres liv.

Det var for disse, vi startede MorningStar School of Ministry, som nu er MorningStar University. Der er andre gode skoler såsom Bethel i Redding, CA, og IHOP i Kansas City, The Fire School i Charlotte, NC, og mange andre store og små. Tænk på at gøre denne investering for dine børn eller børnebørn. Hvad angår livskvalitet og et frugtbart liv, kunne det betale sig langt mere end den bedste universitetsuddannelse. Kvaliteten af vores discipelskab i Herren vil bestemme kvaliteten af vores liv.

Hvis du er mellem job eller pensioneret, kan du stadig gøre dette og gøre resten af dit liv mere frugtbart, end du måske nogensinde har overvejet. Du er måske ikke et sted i livet, hvor du kan tage meget tid af til dette, men jeg kender andre sande disciple, der investerer i deres discipelskab ved at deltage i konferencer, når de kan, tage onlinekurser, se videoer og lytte til lære. De læser og studerer hver chance, de får, og det vil også betale sig.

En af de vigtigste sandheder er, at vi alle er så tæt på Herren, som vi ønsker at være. Hvis vi søger ham, vil vi finde ham. Hvis vi nærmer os ham, vil han nærme sig os. Så på ethvert givet tidspunkt er vi så tæt på ham, som vi ønsker at være. Hvor meget elsker du ham? Hvor meget ønsker du at kende ham og være nær ham?

Ugens Ord 12
OP