Menu 2014
Fuldkommen i Kristus
Missionsbefalingen 8
Uge 8 2014
Rick Joyner

De kristne discipliner, såsom daglig læsning af skrifterne, bøn, tilbedelse, vidnesbyrd osv., er alle afgørende for et sundt, afbalanceret kristent liv. Selvom vi aldrig bør negligere disse discipliner, er de alene ikke nok. I skrifterne finder vi, at oplevelser, møder med Herren og endda engle, ændrede mennesker mere radikalt og drev dem i retning af deres skæbne langt mere, end nogen form for undervisning kunne have gjort.

Mange tåbelige gør ikke andet end at vente på sådanne møder. Vi kan ikke negligere studier og de andre grundlæggende discipliner, fordi de forbereder os til møderne, men alligevel har vi også brug for møder. Overvej at bede for dem, men bed især om en oplevelse af Guds kærlighed. Vi vil aldrig være dem, vi er kaldet til at være, eller udføre det, vi er kaldet til at udrette uden hans kærlighed.

Vi støder på mange fælder og sidespor på livets vej. Jeg er blevet snydt af nogle i perioder. Selvom de var fælder, der satte mig på et sidespor, har jeg lært meget af dem. Disse lektioner er blevet belyst endnu mere for mig gennem nylige profetiske oplevelser, som jeg skrev om i min seneste bog, "Stien". Jeg vil have meget mere at dele om disse i efterfølgeren, men jeg vil inkludere nogle i Ugens Ord- studier. Du skal ikke falde i de samme fælder, hvis du lærer af mine erfaringer, ligesom jeg har undgået mange ved at lære af andre.

Livets vej er tænkt som en lang, hård rejse. Det er meningen, at vi ikke kun skal formes til de bedste mennesker, vi kan være på denne jord, men også dem, der er værdige til at være universets kongelige – Guds egne sønner og døtre, som vil herske og regere sammen med ham. Dette er det højeste kald og den største mulighed, der nogensinde vil være. Hvis det var nemt, ville alle gøre det. Det er ikke meningen, at det skal være nemt. Det er meningen, at det skal kræve et sådant fokus, hengivenhed, udholdenhed og ofre, at selv englene vil sige, at disse er værdige til at være deres dommere.

Det er vigtigt at se prisen for det høje kald i Kristus, men selvisk ambition vil ikke være nok til at holde os på vejen. Kun Kristi kærlighed, samme kærlighed som Faderen havde til Jesus, vil holde os på stien. I 1 Kor. 13:8 læser vi, at "kærligheden svigter aldrig." Dette kunne have været oversat til "kærligheden stopper aldrig." Kun kærligheden til Gud, den kærlighed til Gud, som han har "udgydt i vore hjerter" (se Rom 5:5), vil aldrig forsvinde. Af denne grund skal kærlighed altid være vores vigtigste stræben.

Lad os nu blive praktiske. Hvordan vil det se ud, hvis vi vandre i den kærlighed? Vi skal have en vision for dette, hvis vi skal opfylde Missionsbefalingen om at gøre disciple. Vi kan ikke formidle det, vi ikke har modtaget. Som vi bliver fortalt i Efeserbrevet 1, er målet for hele skabelsen at blive sammenfattet i Kristus. Det var af denne grund, at apostlen Paulus fremsatte, hvad der muligvis kunne være den mest dybsindige udtalelse, der erklærede det mest grundlæggende formål med sand tjeneste her i Kolossenserne 1:28-29:

Vi forkynder ham, formaner ethvert menneske og underviser hvert menneske med al visdom,
så vi kan fremstille ethvert menneske fuldstændigt i Kristus.

Også til dette formål arbejder jeg og stræber efter hans kraft, som mægtigt virker i mig.

Tænk på, hvordan det ville være at være hengiven til at præsentere alle fuldstændige i Kristus. På en praktisk måde tror jeg, at Paulus søgte at bedømme hvor alle var i deres forhold til Kristus for at hjælpe dem på vej mod at blive "opsummeret i Kristus" eller "fuldendt i Kristus". Hvis de ikke kendte ham, ville Paulus præsentere dem for deres Frelser. Hvis de kendte ham, ville Paulus søge at bedømme, hvor modne de var i ham, så han kunne hjælpe dem med at tage det næste skridt og vokse mere i ham. I alle ting søgte Paulus at formidle og frembringe Kristus i sit folk. Det er grundlaget for sand apostolisk tjeneste – at se Kristus dannet i hans folk, ikke blot at forsøge at få mennesker ind i en bestemt form.

Ugens Ord 9
OP