Menu 2014
Definition Af Discipleskab
Missionsbefalingen 50
Uge 50, 2014
ick Joyner

I sidste uge diskuterede vi, hvor få ny omvendte til Kristus er gået videre til at blive disciple. Så hvad betyder det at være en discipel? En sand discipel vil søge at kende, hvordan mesteren selv definerer en discipel. Derfor vil vi se på et par vers, hvor Herren giver os en definition.

Da sagde Jesus til sine disciple, "Hvis nogen vil følge efter mig, han fornægte sig selv og tage sit kors op og følge mig.

"For den, der ønsker at redde sit liv, skal miste det, men den, der mister sit liv for min skyld vil finde det" (Matt 16: 24-25).

En discipel lever et liv i offer, ikke forfølge sine egne ønsker, men fornægter dem ved at tage sit kors op for at følge Ham som "tømte sig selv"for Han's guddommelige natur for at frelse os. Er vores første reaktion at søge vore egne ønsker, eller at for nægte os selv af hensyn til Herren og Han's formål?

Som Han forklarer her, at leve for os selv er vejen til at miste vores liv. Selv de højeste jordiske mål bringer kun flygtigt tilfredshed og derefter tomhed. Vi blev skabt til Guds velbehag. Kun et liv viet til dette vil kunne tilfredsstille os. At leve livet i offer er vi kaldet til og det er vejen til det mest tilfredsstillende liv for enhver.

Hvilke af disse hengivelser leder vores dagligdag? Når vi vågner hvad er det første vi tænke på, hvad vi ønsker at gøre for at bringe os glæde, eller tænker vi på, hvad vi kan gøre for at bringe Ham glæde?

"Hvis I bliver i mit ord, er mine disciple faktisk.

" Og du skal kende sandheden, og sandheden skal gøre jer frie " (Joh 8: 31-32)

Bliver vi i Han's ord? 2 Mos. 16: 4 står der: " Og HERREN sagde til Moses:
"Se, Jeg vil lade Brød regne ned fra Himmelen til jer, og folket skal gå ud og samle en dags portion hver dag, for at Jeg kan prøve dem, om de vil gå på mine veje. "

Hvordan kan indsamling af manna prøve dem og se, om de ville gå på Herrens veje? Prøven var: Ville de står op for at som den første ting hver dag, at samle frisk brød fra himlen? Det samme kan være den primære prøve, som beviser, om vi er en sand discipel eller ikke - Jesus er manna fra himlen. Søger vi Ham som den første ting hver dag? Hvis ikke, så er det usandsynligt, at Han i sandhed er vores første kærlighed, og det er usandsynligt, at vi vil blive i Ham den dag.

»Et nyt bud giver jeg jer, at I skal elske hinanden, ligesom jeg har elsket jer, at du også elske hinanden.

"Ved dette skal alle kende at I er mine disciple: hvis I har kærlighed til hinanden« (Joh 13: 34-35).

Bror Lawrence sagde: "Han er ikke så imponeret over dimensionerne af vore gerninger, som Han er ved den kærlighed, som det bliver gjort i." Som vi bliver fortalt i 1 Kor 13, kan vi have tro til at flytte bjerge, kende alle hemmeligheder, og endda give vores legeme hen for at brændes, men hvis vi ikke har kærlighed, tæller det ingenting. Elsker vi Ham over alle ting? Vokser vi i vores kærlighed til hinanden?

I næste uge vil vi se på et par mere af disse bibelske definitioner af en discipel.

Ugens Ord 51
OP