Menu 2014
Formål og Kald
Missionsbefalingen 39
Uge 39 2014
Rick Joyner

Vi har diskuteret, hvordan Missionsbefalingen er at gøre disciple, ikke kun omvendte. Disciple lever for at lære af deres Mester, Jesus, og for at blive som ham. For at gøre dette sidder de dagligt ved hans fødder og søger derefter at blive i ham hele dagen. Disse finder deres plads på hans legeme, fordi vi ikke kan blive rigtigt forbundet med hovedet uden også at være rigtigt forbundet med hans legeme, kirken. Det er her, vi skal undervises, trænes og udrustes til vores specifikke formål, vores kald og tjeneste, som alle kristne har. Det er her vores verdensbillede er formet, så vi begynder at se verden, som Kristus gør, fra positionen af hans rige, som kommer.

Det sande kristne liv er det største eventyr, vi nogensinde kunne opleve. Der er intet andet liv så tilfredsstillende og spændende som det at være en tilhænger af vores konge. Der er intet så kedeligt som religion, og det sande kristne liv er ikke en religion, men et forhold til Gud.

Den falske religiøse ånd tvinger mennesker til at arbejde for at opnå Guds godkendelse. Men vi arbejder ud fra en position, hvor vi har hans godkendelse, som blev opnået for os på korset. Vi opfylder vores kald og formål, fordi vi elsker ham, og vi elsker hans gerning, som han søger at udføre gennem os.

Det er grundlæggende for Guds gerning på jorden at udføre forsoningstjenesten og søge at forsone alle med Gud. Dette er evangeliseringen, som vi alle er kaldet til, og uanset hvor modne vi er i ham, er det noget, vi vil være engageret i, indtil verden er blevet fuldt ud forsonet med ham.

Efter forsoning kommer genoprettelse. Dette begynder med at vende om fra vores onde veje og få vores sind fornyet, så vi tænker, som han gør, og ser verden, som han ser den. Dette er en proces, der tager tid. Hvis du ikke har lært dette, er det at tage tid, er en af Herrens grundlæggende egenskaber. At blive i Herren kræver også meget tålmodighed. Det er derfor, vi får at vide, at det er "ved tro og tålmodighed, vi arver løfterne" (se Hebræerbrevet 6:12).

Herren siger fem gange i Åbenbaringens Bog, at han kommer hurtigt. Det var næsten to tusinde år siden! Hans definition af hurtigt og vores er normalt meget anderledes. Det er interessant, at de i de "tidlige kirkefædres" skrifter syntes alle at vide, at der ville gå næsten to tusinde år, før Herren vendte tilbage. De tidlige kirkefædre var de første apostles direkte disciple, og derfor kan vi antage, at det var fra deres mentorer, de modtog dette perspektiv. Selv da de vidste dette, var deres fokus og hengivenhed at forberede sig på hans kommende rige. Hvor meget mere skulle det så ikke være vores hengivenhed nu?

Vi bygger først vores bibelske verdensbillede på de grundlæggende troslærdomme, som er fastlagt af Skriften. Om disse bør alle kristne være enige, fordi de er grundlæggende for troen og for at blive på livets vej. Til dem tilføjer vi forståelse for Guds hensigt med os personligt og hans hensigt med kirken. Så tilføjer vi Hans forløsende formål med verden, og hvordan vi er Guds redskaber til at opnå dette. Ved at gøre dette forbereder vi vejen for Herrens og hans riges komme, og vi forbereder os på vores kaldelse til at regere med ham.

Kirken er det vigtigste, som Gud gør i verden i dag. Det er først og fremmest at blive forberedt til at være Kristi brud. Enhver sand ven af brudgommen vil være motiveret til at se Herren have den brud, som han er værdig til at have. For hans skyld hengiver vi os til at hjælpe hende til at blive det, hun er kaldet til at være. Dette var det første århundredes apostles primære hengivenhed og vil være hengivenheden for enhver sand apostel, og også alle de udrustende tjenester, der er anført i Efeserbrevet kapitel 4. Dette er Kristus, der arbejder gennem sine tjenester.

Det vigtigste, vi kan gøre for verdens skyld, er at opfylde vores eget formål. Vi kan kun gøre dette som fungerende lemmer på Kristi legeme. Når vi modnes sammen, vil Kristi legeme blive det, hun er kaldet til at være. Når vi kommer ind i denne modenhed sammen, vil vi få Herrens perspektiv for verden. Dette er grundlaget for at blive effektiv til først at forkynde evangeliet om hans kommende rige og derefter berede vejen for det ved at opfylde Missionsbefalingen.

Ugens Ord 40
OP