Menu 2014
Målet Med Vores Undervisning
Missionsbefalingen 40
Uge 40 2014
Rick Joyner

Missionsbefalingen kan kun opnås, hvis vi:

1) gør disciple, ikke blot frelste, og

2) lære dem at holde alt det, Han bød.


Hvor i dag bliver dette opnået? Hvad er bedre end vi gør dette at give os selv til at se Han's Mssionsbefalingen opfyldt?

Der er ikke en eneste person, kirke, eller bevægelse, som alene kan opfylde den Missionsbefalingen. Vi må og skal sammen blive en enhed for at dette kan ske. Et af de grundlæggende ting, som Han har befalet er enheden for Han's folk. Enheden i Kristi legeme er på vej. Jesus bad for dette gentagne gange, og vi ved, at Guds Søn kommer til at fåe sine bønner besvaret. Det vil være en af de største mirakler af alle - så stor at det vil overbevise verden om, at Jesus faktisk blev sendt af Faderen, som vi får at vide Johannes kapitel 17.

Som vi har talt om før, er denne enhed ikke en enhed af overensstemmelser af givne regler, men en enhed af forskellighed/variation. Ingen personer har den fuldstændige tjeneste for Kristus, men hver af os har fået en bestemt kaldelse/tjenestegerning af Han's tjeneste, som skal passe ind sammen med hvad der er blevet givet til andre. Som vi har læst i Efeserbrevet kapitel 4, N.T, tjeneste for Kristus er et team af tjenester. Der skal apostle, profeter, evangelister, hyrder og lærere for at udruste de hellige, som derefter formodes at udføre deres tjenestegerning. Hvordan anvender vi dette som vi vokser op til at være den kirke vi er kaldet til at være?

Da vi startede vores menighed i området Charlotte, blev jeg spurgt, hvilken slags kirke, vi ville bygge. Mit svar var, at jeg havde ingen idé om, indtil jeg så, hvad slags byggemateriale sendte Herren. Hvis Herren sendte meste evangelister, vidste jeg, at vi var kaldet til at være mere af en evangelistisk kirke. Hvis Han sendte flere lærere, ville jeg anset dette for at være vores vigtigste fundament. Det viste sig, at Han for det meste sendte os profetiske mennesker, men også nogle meget stærke lærere og evangelister. Men fra begyndelsen var vi meget svagelige/kraftløse i den pastorale tjeneste. Vi var så svagelige/kraftløse i dette, at jeg plejede at fortælle folk, at hvis de havde brug for en masse personlige tjeneste og rådgivning, bør de overveje at gå til en anden kirke, der havde en stærk rådgivningstjeneste.

Bør ikke kirken kunne opfylde alles behov? Jo, og det kan den, hvis vi forstår kirken som den er. Kirken i Charlotte omfatter alle menigheder i byen. Der er andre som er stærk i de områder hvor vi er svage. Ligeledes kan vi være stærkere i områder hvor de andre menigheder er svage. Ingen kirke vil være så stærk som den er kaldet til at være uden at de har den rette relation til resten af Kristi legeme i deres by eller region.

Nu målet for vores verdensbillede er at se verden med Guds øjne. Vi må også tage det med i betragtning, at dette kræver der er enhed. Vi hver se tingene gennem vores egne filtre, som er sammensat af vores egne erfaringer og viden. Derefter bygger vi på disse opfattelser med kundskab om Han's veje som er fastslået/ grundfæstet i Skriften. Disse er bygget på vores ultimative formål, som er at elske Gud før alle ting. Efter dette skal vi elske hinanden. Så, fordi vi elsker Ham og ønsker at elske alle dem som Han elsker, begynder vi at elske verden, som Han kom og gav sit liv for. I alt, som vi bliver fortalt i 1 Tim 1:5:

"Men målet for vores undervisning er kærlighed fra et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro."

Så vores mål er:

1) kærlighed

2) et rent hjerte

3) en god samvittighed

4) en oprigtig tro


Alle dette begynder som en doktrin lære vi erkender/opfatter. Disse bliver fundamenteret i vores hjerter og handlinger, når vi praktiserer dem i oplevelsen af koinonia liv [fællesskabet] i Kristi legeme. Det er gennem koinonia [fællesskabet] at de bliver praktiske og operationelle i vores liv, og derfor en del af vores liv. Fra denne stærke position koinonia [fællesskabet] , bære vi det ud i verden som en demonstration af Guds rige. Vi bliver fortalt i 1 Joh 1: 7, "Men hvis vi vandrer i lyset, ligesom Han er i lyset, så har vi fællesskab med hverandre, og Jesu, Han's Søns, blod renser os fra al synd."

Det handler om Gud og mennesker. Hvad Gud bygger, er at Han bygger med mennesker, ikke systemer eller principper. Systemer og principper kan anvendes, og kan være nyttig. Men de er ikke den strukturen, men stilladset som bruges til hjælp under opførelsen.

Af denne grund er det mere vigtigt, hvem vi er ved at blive, end hvad vi gør. Hvis vi bliver ligesom Herren, vil vi gøre de gerninger Han gjorde. Men Han har ikke kaldt os bare til at gøre de gerninger. Alligevel, når vi gøre de gerninger, vil Han have os til at gøre dem af samme grund og med samme hjerte, som Han gjorde dem. Dette er målet for vores undervisning/belæring, og det er kærlighed, fordi Han er kærlighed

Ugens Ord 41
OP