Menu 2014
Fuld Mål
Missionsbefalingen 38
Uge 38 2014
Rick Joyner

Som vi har beskrevet før, findes en grundlæggende erklæring om, hvad vi er kaldet til som Kristi legeme, i 1 Kor. 1:4-7: "Jeg takker min Gud altid for jer for Guds nåde, som er givet jer i Kristus Jesus, at I i alt er blevet beriget i ham, i al tale og al kundskab, ligesom vidnesbyrdet om Kristus blev stadfæstet i jer, så I ikke mangler nogen gave...."

For det første bliver vi "i alt" beriget i ham i "al tale og al kundskab". Det normale kristne liv er et liv med konstant berigelse af tale og kundskab. Dette begynder med tale, fordi vi skal være repræsentanter for Guds ord. Den kundskab, vi bliver beriget med, er kundskaben om Gud. Dette er en konstant voksende kundskab om hans veje, men også et konstant voksende perspektiv, der kommer fra hans perspektiv. Dette er grundlæggende for det modne kristne liv, men der er mere.

Kristi vidnesbyrd bliver bekræftet i os, når "du ikke mangler nogen gave." Det er, når alle Åndens gaver, som Jesus vandrede i, og som nu er blevet givet til hans legeme, manifesteres i de lokale troende. Så er Jesus fri til at færdes der, ligesom han gjorde, da han vandrede på jorden. Målet for ethvert lokalt organ, enhver lokal kirke, bør være den fulde manifestation af Jesus i deres midte. Dette er, som vi bliver fortalt i Efeserbrevet 4:13, formålet med de udrustende tjenester, at vi vokser op, " indtil vi alle når til enheden i troen og til kundskaben om Guds Søn, til en moden mennesket, til det mål af den vækst, som tilhører Kristi fylde ."

Det er grunden til, at vi eksisterer som en lokal gruppe af troende, og derfor må det hele tiden være vores vision. Det vil ikke ske fra den ene dag til den anden, men vi bør gøre stadige fremskridt ved at " tale sandheden i kærlighed, vi skal vokse op i alle aspekter til ham, som er hovedet, ja Kristus, fra hvem hele legemet bliver tilpasset og holdt sammen ved det, som hvert led tilfører, i overensstemmelse med den rette funktion af hver enkelt del, bevirker legemets vækst til opbygning i kærlighed” (Ef 4:15-17).

Derfor er vores grundlæggende formål som en lokal gruppe af troende at vokse op i Kristus, at blive fyldt med hans Ånd og at manifestere ham på enhver måde. Dette skal altid forblive grundlaget for vores vision.

Fra starten af MorningStar for over tredive år siden har vi forsøgt at opfylde Efeserbrevets 4-mandat. Vi har haft en vis succes. Gennem vores profetiske tjenester har vi hjulpet titusinder til at kende deres tjenester og gaver, og mange kommer for at se deres formål. Gennem vores skoler, kirker og konferencer har vi været i stand til at undervise, træne og udruste mange, som nu har en indflydelse for kongeriget. Men i udrustningen af de hellige til at udføre arbejdet i tjenesten har vi stadig langt endnu for at være så effektive, som vi er kaldet til at være.

Den mest grundlæggende måde, som Herren gav sit folk til at blive oprejst og udrustet, er discipelskab. På grund af en discipelbevægelse, der gik skævt på nogle områder i 1970'erne, er det nu årtier siden, at kirken som helhed har været villig til at omfavne dette igen. Det skal vi dog, fordi det er det vigtigste, vi er kaldet til, hvis vi skal opfylde Missionsbefalingen, som er at gøre disciple ogikke blot at omvende folk.

Af denne grund kan vi forvente, at discipelskab igen bliver en vægtning. Forhåbentlig er erfaringerne fra 1970'erne fremhævet, så vi ikke skal lære dem igen. Jeg tror personligt, at den vigtigste lektie er, at vi er kaldet til at gøre mennesker til Jesu disciple, ikke vores disciple. Vi må også vogte os mod kontrolånden, der næsten altid vil søge at erstatte Helligånden som vores vejleder.

I øjeblikket er jeg kun opmærksom på nogle få steder, hvor dette er et formål med den lokale kirke (at udruste alle deres lemmer). Selv i de mest effektive på nuværende tidspunkt er kun en lille procentdel af deres lemmer virkelig ved at blive udruste og frigivet til deres formål. Men efterhånden som vi nærmer os tidspunktet for den største høst i historien, kan vi være sikre på, at dette vil stige og blive en stor vægt på Kristi legeme. Når dette begynder at ske, vil vi se kirken hurtigt blive mange gange mere effektiv, end den er nu.

Dette vil i sidste ende være en bevægelse, der ændrer kirken mere end noget andet siden begyndelsen af reformationen, hvor tro, frelsen og vores forhold til Kristus igen blev personligt. Det var afgørende for disse at blive genoprettet til kirken, men det, der kommer, vil være kraften af Herrens nærvær, der bliver genoprettet i hans kirke. Han vil komme i hans folk, før han kommer efter dem. At blive brugt i Åndens tjenester og gaver er at få Kristus til at manifestere sig i hans folk.

Ugens Ord 39
OP