Menu 2014
Vokse Op Til Modenhed
Missionsbefalingen 34
Uge 34 2014
Rick Joyner

Når vi begynder at se at Guds grundlæggende formål indtil udgangen af tusindårsriget er genoprettelse og vi får Han's sind og hjerte for genoprettelse, vil alt hvad der sker i verden, og i vores eget liv, begynder vi at få en meget større klarhed. På denne måde kan vi se det endelige (for)mål med vores modenhed, og vi kan også se det næste trin. Vi kan også se det næste skridt/trin for dem omkring os, så vi kan hjælpe dem på vej.

For at bedømme det lidt mere, om hvordan vi vokser op i vores ultimative formål, er versene i nedenstående summeret op for det ultimative formål for enhver kristen, såvel som den grundlæggende metode Gud har etableret/fastsatgrundfæstet for at det kan virke brugbart i Han's folk:

( Ef 4: 11-16)
11. Og Han gav os nogle som apostle, andre som profeter, andre som evangelister, andre som hyrder og lærere.

12. For at gøre de hellige fuldt beredte til deres tjenestegerning, for at opbygge Kristi legeme,

13. til vi alle kommer ind i troens enhed/harmoni og af kundskab om og kendskab til Guds Søn,
til mands modenhed, til det mål af vækst, vi kan rumme Kristi fylde,

14. at vi ikke fremover skal være umyndige børn, der kastes frem og tilbage og drives hid og did af alle mulige lærdoms vinden, ved menneskers taskenspillerkunst/kneb/list/kunstgreb/behændighed, listige bedrager når de underfundigt forleder til vildfarelse/ligger på lur for at bedrage.
15. Men, tale sandheden i kærlighed så vi kan vokse op i alle ting i Ham, som er hovedet, Kristus selv.

16. Ham skyldes det, at hele legemet vokser sin vækst, så det opbygges i kærlighed, idet alle de enkelte led hjælper til
at knytte og holde det hele sammen, efter den kraft, der er tilmålt hver enkelt del.

Vi kan se disse grundlæggende principper i denne tekst:

V:11-12: Herren har fastsat tjenesterne for apostel, profet, evangelist, præst/hyrde og lærer for at udstyre sit folk og bygge sin kirke.

Vers 13: Vi har brug for alle disse tjenester, indtil vi når modenhed. Modenhed er defineret som at nå de mål for vækst, som er Kristi. fylde

Vers 14: Denne modenhed skaber stabilitet og dømmekraft, så i stedet for at blive styret af de skiftende forhold i vores liv, tager vi kontrol over vores liv.

Vers 15: Det kræver at vi taler sandhed i kærlighed og fastholder beslutningen/viljen til at vokse op i "alle aspekter/sider" af Kristus.

Vers 16: Det kræver at hver enkelt lem/del af Kristi legeme fungerer ret/korrekt/forsvarlig/egnet/passende/behørig (mht. opførsel, moral)/anstændig/sømmelig/artig/dydig, så vi bliver opbygget sammen i kærlighed. Vi kan ikke nå dertil alene. Vi har brug for resten af legemet.

Fordi dette fastsætter, at vores modenhed i Kristus ikke er en individuel ting, og at vi skal modtage fra dem, der er kaldet til at udruste os, vi må passe sammen med et legeme af troende, der hjælper hinanden med at vokse. Have dette forhold i Han's legeme (også kaldet koinonia ) er vigtig, men i dag er det desværre meget sjældent.

Men for at være oprigtig/åben og ærlig, så er mange menigheder, der kaldes "kirken" i dag ikke andet end store fårefolde hvor maden kastes til dem én eller to gange om ugen. De bliver ikke udrustet eller opbygget sammen, efter hvad Ef 4 siger, det er nødvendig for ægte modenhed i Kristus. Det skal og må ændres. Kirken som de fleste mennesker kender den, vil ikke overleve i de tider der ligger forude. Efeserne 4 mandatet er afgørende vigtig for dem som vil opfylde deres formål i Kristus. Det vil i stigende grad blive mere og mere farligt ikke at være i Han's vilje, og opfylder Han's formål.

Så hvis vi ikke har det, og det er ikke til rådighed for os, hvad gør vi? Vokse op til modenhed 2 på vej

Ugens Ord 35
OP