Menu 2014
Sand Fred og Glæde
Missionsbefalingen 18
Uge 18 2014
Rick Joyner

I Lukas 17:20-21 har vi en vigtig indsigt i rigets komme:

Da han nu var blevet spurgt af farisæerne om, hvornår Guds rige skulle komme, svarede han dem og sagde:
"Guds rige kommer ikke med tegn, der skal iagttages;

"de vil heller ikke sige: 'Se, her er det!' eller: 'Der er den!' For se, Guds rige er inden i jer."

Dette kunne have været oversat til, at riget ikke kommer med tegn, der kan ses udadtil, men med hjertet. I Efeserbrevet 1:18 skrev apostelen, at han bad om, at "jeres hjertes øjne" skulle åbnes, altså vore åndelige øjne. Det er disse øjne, gennem hvilke vi ser det kommende rige.

Senere i denne tale og i de andre evangelier sagde Herren, at mange begivenheder ville ledsage afslutningen af denne tidsalder, såsom tegnene på en verden i kaos. Omvendt er det kommende rige ikke i kaos. Dette er en af de ultimative kontraster mellem denne verdens kongeriger og Guds rige ved slutningen af tidsalderen – efterhånden som denne verdens kongeriger falder ind i stigende splid og kaos, vil Guds rige stå frem som stedet for øget orden og fred.

Vi får at vide i Romerne 14:17, at Guds rige er "retfærdighed og fred og glæde i Helligånden." Disse er tegn på det kommende rige i vores midte, i Guds folks hjerter. Efterhånden som verden vokser i frygt og depression, vil de, der bor i kongeriget, vokse i fred og glæde. På grund af dette vil de, der har sat deres håb i denne verden, der er ved at falde fra hinanden, se på dem i kongeriget som værende fuldstændig ude af kontakt med virkeligheden, mens de faktisk vil være de eneste, der er i kontakt med virkeligheden.

Retfærdighed er at gøre, hvad der er ret i Herrens øjne. Dette fører til en fred, som er uforståelig for verden. Denne fred, der kun kommer af at have ret med Gud, er grundlaget for sand og varig glæde.

Efterhånden som verden falder ind i dybere kriser, vil frygt og depression blive forstørret. Dette vil gøre freden og glæden over, at Guds folk vokser, i endnu større kontrast. Denne fred og glæde, der vokser i Guds folks midte, eller hjerter, vil være et af de klareste tegn på det kommende rige.

Jeg fik at vide, at i de kommende tider vil Guds folk være så glade, at resten af verden vil tro, at vi er mentalt angrebet. En væsentlig årsag til dette er, at Guds folk vil være blevet lydige over for formaningerne i Kolossenserne 3:1-2:

Derfor, hvis du er blevet oprejst med Kristus, så bliv ved med at søge det ovenover,
hvor Kristus er, siddende ved Guds højre hånd.

Sæt dit sind på det ovenover, ikke på det, der er på jorden.

For dem, der elsker Herren og længes efter hans komme, er der ingen større fred end at se, hvem Jesus er, og hvor han sidder – langt over al styre og autoritet og herredømme. Der er ingen, der kan overvinde ham, og ingen, som han ikke kan sejre over. Han er den uimodståelige kraft og den ubevægelige genstand. Han er Klippen, der ikke kan flyttes. Hvis vi bygger vores liv på at gøre hans vilje, kan intet flytte os heller. Som han opmuntrede os i Johannes 16:33:

"Dette har jeg talt til jer, for at I skal have fred i mig.
I verden har du trængsel, men hav mod; Jeg har overvundet verden."

Hvis vores håb er i denne verdens ting, vil vi opleve stigende trængsel. Hvis vi har bygget vores liv på denne verden, vil vores hjerter være fulde af frygt som alle andre i verden. Det er kun i Herren, vi har fred. Nu er tiden inde til at rette vores hjerter helt på ham og søg først hans rige og hans retfærdighed.

Ugens Ord 19
OP