Menu 2014
Gør Dig Rede
Missionsbefalingen 14
Uge 14 2014
Rick Joyner


Mine undersøgelser og erfaringer i Kristi legeme i de sidste fyrre plus år indikerer for mig, at kirken i dag er mindre end 10% af, hvad Gud kaldte den til at være. Dette er meget opmuntrende for mig på grund af det er utrolige opadgående. Selv i sin nuværende tilstand er kirken overordnet set den mest magtfulde enhed i verden i dag, en langtfra det bedste. Hvordan vil det være, når vi bliver 20 % af det, vi er kaldet til at være? Hvad med 30% eller 100%?

Sammenlignet med, hvad kirken er kaldet til at være, kommer vi uden tvivl langt til kort på nuværende tidspunkt. Dette er resultatet af næsten 500 års forløb tilbage til vores fundament, der begyndte med Den protestantiske reformation, som også antændte en reformationsbevægelse inden for den katolske kirke. Fremskridtene hidtil kan have været langsomme og kedelige, men vi skal altid huske på det, vi får at vide i 2 Peter 3:8-9:

Men lad ikke denne ene kendsgerning undslippe din opmærksomhed, elskede, at for Herren er én dag som tusind år og tusind år som én dag.

Herren er ikke langsom med sit løfte, som nogle regner med langsommere,
men er tålmodig over for dig og ønsker ikke, at nogen skal gå til grunde, men at alle skal komme til omvendelse.

Denne sandhed er så afgørende, at Peter opfordrer os til at "ikke lade denne ene kendsgerning undslippe din opmærksomhed." Det betyder, at Herren kan udføre et værk i os på én dag, når vi tror, det kan tage tusind år. Selvom fremskridtene for at nå 10 % af det, vi kaldes til at være, har været så langsomt, kan resten ske meget hurtigt. Det sker måske ikke med det samme, men hvem vil sige, at de resterende 90 % ikke er genvundet inden for de næste fem eller ti år? Hvorfor ikke? Her er en anden fantastisk tanke, Peter giver os i 2 Peter 3:11-12:

"........vandre i hellig adfærd og gudsfrygt, idet I ser efter og fremskynder Guds dags komme..."

Dette indebærer, at vi faktisk kan fremskynde Guds dags komme! Mange tror, at dagen vil blive fremskyndet af det ondes komme, men her skriver Peter til de troende. Djævelen ønsker ikke at fremskynde Herrens dags komme, og det er ikke hans opgave at gøre det. Dette vers indikerer, at det er noget vi kan gøre.

Dette er et af de ultimative spørgsmål, som vi vil behandle mere i dybden senere, men for nu er vi nødt til at begynde at være opmærksomme på, hvad vi er kaldet til at gøre for at forberede vejen for Herren, uden at give megen kredit eller opmærksomhed til djævelen. Den vigtigste faktor, der vil bringe afslutningen på denne tidsalder og begyndelsen på Kristi regeringstid over jorden, vil være bruden, der forbereder sig. Hvad kan vi gøre for at blive klar?

Ugens Ord 15
OP