Menu 2014
Hans Rige Først
Missionsbefalingen 15
Uge 15, 2014
Rick Joyner


I sidste uge så vi, hvordan kirken er stadig så langt fra, hvad den er kaldet til at være, og alligevel giver dette også os en ultimativ mulighed - vi kunne begynde en fremdrift, der faktisk ville fremskynde Herrens dag?

Husk Don Potter bemærkning om bryllupper? Det er et stort mirakel, hvordan bruden kan ligne sådan en katastrofe kun få minutter før ceremonien starter, og derefter pludselig dukke ser så perfekt smuk. Måske vil det være på den måde med Kristi Brud. Hvad er mere vigtigt end at hjælpe bruden til at forberede sig selv, så vores Konge har konen Han er værdig?

Bare at leve i disse tider er en stor ære. Alle de gamle profeter og retfærdige ønskede bare at se disse dage, og vi er blevet kaldet til at leve i dem. Den største dårskab af alle ville muligvis være at leve i disse dage og ikke "se/forstå" dem.

Hvis vi venter på, at kirken tager sig sammen, før vi forpligter os til det, så går vi glip af det. Hvis vi ikke går igennem processen med hende for at blive klar, passer vi ikke ind og bliver efterladt langt tilbage.

Hvorfor er så mange kristne ikke i stand til at finde et legeme, hvor de passer ind i? For mange, og måske de fleste, skyldes det, at de ikke er det rigtige sted geografisk. Hvis vi valgte det sted, hvor vi bor, fordi det er der, hvor det bedste job er, hvor vi kan lide geografien, eller hvor vores familie eller andre relationer er, så er vi sandsynligvis ikke i Guds geografiske vilje. Vi vil kun være i Guds vilje og blive i Guds vilje, hvis vi træffer alle større beslutninger, især hvor vi bor ved at søge riget først.

Vi skal altid søge vores formål i riget før enhver anden interesse. Hvis det ikke er sådan, vi træffer alle vores store beslutninger, så er vi sandsynligvis uden for Guds vilje i de ting, hvor vi ikke søgte dette. Hvordan kommer vi tilbage til Guds vilje? Vi omvender os og beslutter, at vi ikke vil træffe nogen større beslutninger uden at sætte rigets interesser først.

Betyder det, at vi måske skal flytte? Det mugligvis. Det ville være langt bedre at flytte og skifte job, endda få til et meget mindre job, end at gå glip af vores hensigt med Gud. Herren lover, at hvis vi søger riget først, vil han tage sig af alt andet for os. Han kan gøre alting meget bedre end vi kan, så dette er den bedste aftale nogensinde kan gøre. Jeg kender mange, der ikke gjorde dette, men i stedet flyttede derhen, hvor det bedste job var. Deres job går måske godt, men alt andet i deres liv faldtr fra hinanden.

Djævelen frister kristne på samme måde som han fristede Herren. Det lader til, at hver gang Herren kalder en person til noget betydningsfuldt, er djævelen der for at tilbyde noget meget fristende, ofte et job eller en forretningsmulighed. Nogle gange kunne det endda være en bedre tjenestemulighed, men det er ikke den, Herren har kaldt os til.

På denne måde blev jeg forledt fra mit formål i syv år. Jeg lærte meget gennem det, da Herren fortsatte med at være med mig og undervise mig hele tiden. Jeg blev langt mere succesrig, end jeg nogensinde havde drømt om, men var elendig hele tiden. Da jeg omvendte mig og lagde alt på alteret for at vende tilbage til Herrens vilje for mit liv, mistede jeg en formue, næsten alt, hvad jeg havde, men var meget gladere og mere fredfyldt, end jeg havde været i årevis.

Det eneste sikre sted, vi nogensinde kan være, og det eneste sted, hvor vi virkelig kan kende fred, er Guds vilje. Hvis vi overhovedet vandrer i nogen visdom, så vil en hovedbestræbelse i vores liv være at gøre hans vilje, langt over stræben efter nogen verdslige bedrifter eller opnåelser. Det betyder ikke, at vi ikke kan opnå store resultater i verden eller have gode ting, men selv de bedste ting i denne verden er billige og midlertidige sammenlignet med det evige formål, vi har i Kristus.

Hvis Jesus virkelig er vores første kærlighed, så vil et af vores vigtigste ønsker være at se ham have et sted at bo. Kong David sagde, at han ikke kunne sove, før Herren havde et sted. Han rørte ved en dyb sandhed – heller ikke vi vil opleve sand hvile, før vi bliver hans bolig. Vi kan ikke gøre dette alene. Hans bolig er et tempel lavet af "levende sten." Vi skal gå fra at være bunker af levende sten, der bliver kastet tilfældigt sammen, til at blive cementeret sammen til et tempel.

Ugens Ord 16
OP