Menu 2013
Forstå Tiden
Missionsbefalingen 32
Uge 32, 2013
af Rick Joyner

Som tidligere nævnt er Helligånden "Hjælperen" ikke "Gøreren". Han vil gøre Han's del, men Han forventer, at vi skal gøre vores. Det er godt at være i stand til at opdage/vedkende sig Helligånden's gerning, men vi må ikke stoppe der. Vi må gå videre med at søge Ham for hvad der er vores del, og så gøre det.

Vi kan ikke være lys og salt vi er kaldet til at være uden at blive involveret i disse tider. Jesus kaldte dem som var mere hengiven til at forstå vejret end tidens tegn for "hyklere." At være det lys vi er kaldet til at være, er det afgørende vigtig at vi forstår disse tider.

Fordi Ånden "ransager jo alt, endog Guds dybder" (se Jeg Korintherbrev 2:10) , ingen som virkelig er ledt af Ånden, vil være overfladisk i deres forståelse. Hvis vi bliver ledt af Ånden, vil vi elsker sandheden nok til at søge den. Vi vil være tvunget til at have en dybde på vores kundskab/kendskab/erfaring/lærdom/viden.

Selv om vi er overbeviste om, at henrykkelsen vil skåne os fra den Store Trængsel, som Herren selv profeterede som " fødselsveernes begyndelsen" (se Matt 24:8) burde være nok til at motivere os til at forberede os på vanskeligheder. Men vores forberedelse for de tider er ikke kun for at overleve, men også for at gøre vores del, som arbejdere i den største høst verden nogensinde vil se.

I Daniel 11:32 ser vi at når "Ødelæggelsens Vederstyggelighed" rejses, vil "de folk, der kender deres Gud står fast og skride til handling." Vi er her ikke for at krybe sammen eller hamstre/puge penge sammen. Vi søger ikke kun sikkerhed for os selv, men vi er her for at berede vejen for det kommende rige. Dem som virkelig følger Kongen vil vise styrke og skride til handling.

Verden bliver mørkere, hurtigt. Men vi er her for en grund. I tider med større mørke, er der behov for mere lys , og vil blive givet. Når dyb mørke dækker jorden, vil det være vores største mulighed for hele tiden at gå med Gud og være Han's budbringere.

Har du budskabet? Skuer du Herrens herlighed? Kan andre se Han's herlighed på dig? Vi får at vide i 2Kor. 3, at vi skulle oplever/erfare mere herlighed end Moses gjorde. Vi har en bedre Pagt end Moses havde. Vi kan have et tættere fællesskab med Gud end Moses havde, og Moses mødtes med Ham ansigt til ansigt. Alligevel og meget bedre end det, Han er kommet for at leve i os! Han forlader os aldrig. Ser vi den ENE som lever inden i os? Ser vi Han's herlighed? Hvis vi gør det, vil andre se det i os.

Ugens Ord 33
OP