Menu 2013
Sand Tro
Missionsbefalingen 33
Uge 33, 2013
af Rick Joyner

Det var til den sidste kirke i Åbenbaringsbogen Herren henvendte sig til, kirken i Laodikea, som Han gav Han's største løfter til. Disse løfter er til Han's folk i dag. De er til dig. Når de fleste mennesker tænker på kirken Laodikea, tænker de på det negative i stedet for positive. Det er tid til at tænke over disse store løfter. Men først er vi nødt til at sepå, hvorfor de er så store. Så har vi brug for at forstå, hvordan vi overvinder de negative ting denne kirke blev konfrontere med og som vil producere nogle af de største sejreherre, de største helgener, verden nogensinde har set og kendt.

Kirken Laodikea var så rig, at, som Francis Frangipane engang sagde om nutiden's kirke, "De havde alt hvad de havde brug for, undtagen Gud." Det fik dem til at blive lunken, og gjorde Herren, at Han ville spy dem ud af Han's mund . At være lunken er den værste tilstand en kristen kan falde i. Det afslører en ultimativ foragt for Herren. Ligegyldighed er den største hån i ethvert forhold. Derfor, for at kende den almægtige Gud og være lunken mod Ham er den største fornærmelse af alle.

Herren kaldte kirken i Laodikea til at"være nidkær og omvend dig!" (se Åb 3:19). Vi skal generhverve og stå fast i vores nidkærhed for Herren, hvis vi skal klare den gennem disse tider. Hvordan gør vi det?

Herren sendte ild ved Han's nærvær som tænde ild på altere bådet i Tabernaklet Moses og templet som Salomo byggede. Han befalede præsterne til at holde ilden i gang. Gud har tændt hver brand i ethvert hjerte, der nogensinde har henvendt sig til Ham. Men Han forventer at vi holde den i gang. Vi gør dette ved bøn, tilbedelse, daglig læse og studere Han's skrevne Ord til os, fællesskab med andre der har ilden, og at være vidner vi er kaldet til at være.

Som vi talt om for flere uger siden, mister vi ilden, når vi giver os til synd og ondskab. Dette fører til lovløshed som beskrevet i Rom. 6. Herren advarede om, at lovløshed ville forårsage at kærligheden hos de fleste ville blive kold. Det er blevet ret godt bevist i vores tid.

For nylig, da jeg var til frokost med Bob Jones, en profetisk ven , sagde han en fantastisk ting. Han sagde, at enigheden i den kirke som kommer kun ville omfatte omkring 10% af kristne. Jeg ved det lyder utænkeligt for mange, men der er en sandhed i dette. Selv i lyset af kundskaben om at vi er på vej ind den største høst, er en sund og gentagne bibelske sandhed "rest/levnings/tilbageblevne princip."

Denne rest/levnings/tilbageblevne princip var i gang da den opstandne Herre bad de fem hundrede mennesker om at blive i Jerusalem og vente på løftet om Helligånden. Men blot et par uger senere, var der kun 120 samlet der. Men den rest var i "enhed" eller i harmoni. Er du klar over, at ofte skrumper vore kirker eller tjenester, så vi kan komme i en højere enhed, der kan frigive en større herlighed og formål?

Da Abraham viste at sand tro vokser sig stærkere med tiden, ikke svagere. Tidens gang mellem, når løftet er givet og opfyldelsen af løftet vil normalt tynde ud i mængden ved at fjerne dem, som ikke har sand tro, men kun lige bliver fanget i øjeblikkets stemning

Det betyder ikke at dem med sand tro vil ikke undertiden også vil være usikker/vakle, men generelt, sand tro vokser med tiden. Vokser vores tro sig stærkere, eller glide vi med flertal som glider væk?

Folk har en tendens til at hente/udlede deres sikkerhed ved, hvor mange mennesker som er med dem. Det gør sand tro ikke. Sand tro er tro på Gud, ikke hvor mange mennesker der er med os. Sand tro påvises ved tålmodighed, hvilket er grunden til vi får at vide, at det er gennem "tro og tålmodighed," at vi vil arve løfterne ( se Hebr 6:12).

Ugens Ord 34
OP