Menu 2013
Vend Tilbage til Gud
Missionsbefalingen 7
Uge 7, 2013
af Rick Joyner

Som vi omtalte i sidste uge, var hovedårsagen til Herren ikke har taget Han's autoritet over jorden umiddelbart efter sin opstandelse var for at søge en brud. Hustruen til den første Adam var ulydig mod Herren og underkastede sig djævelen, men "den sidste Adam" hustru ville modstå djævelen og bevise sin kærlighed til Herren ved hendes lydighed. For enhver pris, mod hele jordens modstand, endog helvede selv, ville hun følge Herren.

Siden Jesu opstandelse er tiden efter med rette blevet kaldt "kirken's tid" eller "bruden's tid." Herren havde juridisk bemyndigelse til at tage Han's autoritet over jorden lige efter Han havde gjort soning for den, men Han gjorde det ikke for vores skyld, så vi ville få mulighed for at blive Gud's sønner og døtre og Kristi medarvinger.

Der er en anden grund til Han ikke har taget sin autoritet endnu—oprør mod Gud og alle dets konsekvenser skal fuldkommen afsløres. Hvis Jesus havde taget Han's myndighed i det første århundrede, ville der altid være nogle der sætter spørgsmålstegn ved, om mennesket nogensinde kunne have været i stand til at styre denne verden uden Gud. Ved slutningen af denne tidsalder, vil dette spørgsmål for evigt være løst. Hele skabelsen vil have et klart vidnesbyrd om, at det er ultimativt tåbeligt at tro, at vi kan styre denne verden uden Gud, og at oprør mod Ham altid vil føre til de mest forfærdelige konsekvenser. Ved slutningen af denne tidsalder, vil de problemer som mennesket skaber for sig selv og hele jorden være på det punkt, hvor alle ville være helt fortabt, hvis Gud ikke griber ind.

Den grundlæggende årsag til alle menneskelige problem er at mennesket forsøger at styre denne verden uden Gud. Svaret på alle menneskelige problem er at vende tilbage til Gud. Den grundlæggende årsag til næsten alle personlige problem findes i forsøget på at gøre tingene uden Gud. Svaret til dem er at vende sig til Herren. Jeg siger "næsten", fordi der er forfølgelser og andre prøvelser, som vi mo udholde er det ikke er et resultat af vores vendning bort fra Gud, men faktisk er det et resultat af vores lydighed til Ham. Ikke desto mindre er det en hæder og ære for de hellige, og vores beslutning om at være lydige uanset konsekvenserne vil for evigt være i Herren's hukommelse.

Prøvelser som er resultatet af at følge Kristus og er vores største muligheder og bevis på at vi er modnet til det niveau hvor vi bliver givet denne store ære. Det er grunden til at, efter apostlene var blevet pisket at de gik ud glade fordi de var blevet anset for værdig til at lide skam for Herrens navn.

Når vi bliver forfulgt eller uretfærdigt behandlet for vores tro, ser vi sandsynligvis ikke på det som en stor ære, men det er kun, hvis vi er stadig for verdsligsindet og altfor bekymret om hvad folk tænker om os. Når vores opmærksomhed er hvor den skal være, på lydighed til Gud og om hvad Han mener om os, så vil vi også glæde os som apostlene gjorde, når vi bliver forfulgt. Fred og selv glæde i vores forfølgelser er det mest grundlæggende bevis på modenhed i Kristus og et tegn på en sand discipel.

Ugens Ord 8

OP