Menu 2013
Prøvelser er Vejen til Kongeriget
Missionsbefalingen 5
Uge 5, 2013
af Rick Joyner

Vor Gud er så stor og så vidunderlig at vi vil forundres over Ham i al evighed, så det er godt at få begyndt! Fordi det første bud er at elske Ham over alle ting, det ultimative spørgsmål, hvorved det vil blive fastlagt, om vi er succesfulde mennesker eller ikke, vil være om hvor meget vi elsker Gud. Derfor bør dette være den største hengivenhed for vore liv.

Fordi Gud er det mest elskelige væsen i hele skabelse, er jeg overbevist om, at vi ikke kan se Ham eller lære noget om Ham uden elske Ham mere. Jeg mener derfor, min ultimative formål som en tjener af evangeliet, der skal beskrive Ham, åbenbare Ham og prædike Ham på en måde, der udfordre folk til at søge Ham. Fordi Missionsbefalingen begynder med at udtrykke omfanget af Han's autoritet, som er altomfattende, må vi begynde med dette.

Som vi har talt om, rækkevidden af Han's rige omfatter hele universet, det naturlige og det åndelige rige, med den midlertidige undtagelse af planeten jorden. Her Han's rige kommer, men det strækkegælder ikke for hele jorden på dette tidspunkt. Han's autoritet er over alt i himlen og på jorden, men Han's rige er endnu ikke kommet til jorden, hvilket betyder, at Han kun udøver begrænset autoritet på jorden på dette tidspunkt. Denne grænse bliver sat af os. Lad mig forklare.

Vi får at vide i 1 Joh. 5:19, at "hele jorden ligger i den ondes magt." Og igen, får vi at vide i Salme 24:1 at "HERREN's er jorden og dens fylde, jorderig og de, som bor derpå; " Så jorden er i øjeblikket i den ondes magt, men den tilhører Herren. Herren har "al magt i himlen og på jorden" (se Matt 28:18), og Han kunne tage jorden tilbage fra ondes magt når som helst, men Han har ikke gjort det endnu. Hvorfor? Han har ikke taget sin autoritet over jorden endnu for vores skyld.

Hvorfor er det for vores skyld at jorden efterladt i den ondes magt? Det er et oplagt og godt spørgsmål. For dem som kun opfatter kristendommen som noget der kun skal velsigne dem og gøre deres liv lettere og bedre, kan det være svært for dem nogensinde at forstå svaret på dette. Alligevel, sandheden er meget klar i Skriften. Herren havde myndighed straks efter sin opstandelse til at binde Satan og smide ham i ildsøen. Lige der kunne Han have taget Han's autoritet over jorden og gjort livet meget, meget lettere for alle. Hvorfor gjorde Han ikke det? Han ønskede ikke at gøre dette liv lettere for os, i hvert fald ikke endnu. Faktisk ønsker han faktisk det skal være hårdt. Han vil have os til at gå gennem prøvelser.

Dette kunne lyde som kætteri for dem, der er købt ind i den menneskeskabte centreret, selvcentreret, og "velsigne mig" evangelium, men det sande evangelium, er faktisk døren til de største velsignelser i hele skabelsen i himlene eller jorden , og dette bekræftes af Skriften, det er bedst opsummeret ved Paulus 'erklæring i Ap.g. 14:22: Det er "gennem mange trængsler vi komme ind i Gud's rige."

Trængsler eller prøvelser er porten til Riget. Herren har et meget højere formål end blot at gøre livet lettere for os. Det vil blive nemmere og langt mere strålende, end vi nu kan fatte når Han's rige kommer, men i nuet søger Han dem hvis hjerter er fuldt Hsn's, som vil tjene Ham uanset omkostningerne, selv det at opgive dette liv. Disse vil blive fundet værdige til at regere sammen med Ham i tiden der kommer og endda være medarvinger med Ham som sønner og døtre af Gud.

Det var dette løb som Paulus refererer til i Fil. 3:14 som "den høje kaldelse af Gud", som han bekræftede i denne tekst, at han ikke tror, at han endnu havde opnået det. Paulus talte ikke om hans frelse, eller evige liv, som han havde i det øjeblik han troede på forsoningeen af Jesu kors for hans frelse. Han så et kald så højt, nær slutningen af hans liv, har denne ene som var muligvis den største af alle missionær apostle, troede ikke at han endnu havde opnået det. Læs dette kapitel, hvis du er i tvivl, der var hvad han sagde.

Vi vil åbne det lidt mere op i de kommende uger. Selvom dette og mange andre skriftsteder afslører/åbenbare meget klart at der er sådan en høj kaldelse, de er for flertydig/uklare til at være meget dogmatiske omkring mange aspekter af det. Mange der er begyndt at opfatte dette har også gået til yderligheder, og vi ønsker ikke at gøre det. Dette er som regel resultatet for os at vi forsøger at overføre logiske konklusioner, som Gud kun har afsløret stykvis fordi denne del er alt hvad vi behøver at vide lige nu. Alligevel er det afgørende, at vi får den del som Han har åbenbaret, og det vil vi forsøge at gøre.

Ugens Ord 6

OP