Menu 2013
2 Kristi disciple
Missionsbefalingen 2
Uge 2, 2013
af Rick Joyner

Da vi begyndte i sidste uge at se på, at vores grundlæggende mandat som kristne nedskrevet i:

Matthæus 28:18-20.
"Al magt og myndighed er givet til mig i himlen og på jorden.

"Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn.

" Lær dem at holde alt, hvad jeg har befalet dig; og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende."

En af kristendommens tragiske fiaskoer har været hengivenheden til at konvertere mennesker i stedet for gøre disciple. Når Kristi legeme genvinder dette grundlæggende mandat, vil det opstå og modnes til alt, hvad det er blevet kaldet til at være. Den dag er nu nærme sig.

Alle kristne er kaldet til at være disciple, men kun en lille procentdel er det faktisk ifølge Herrens definition af en discipel. Hvis du læser noget som dette Ord for Ugens, er du sandsynligvis i det mindste på vej i den rigtige retning, fordi du åbenbart er hengiven til at gøre mere for at kende Herren og hans hensigter. Det er en god begyndelse, men vi ønsker grundigt at udforske Herrens egen definition af en discipel og gøre den til den primære hengivenhed i vores liv, som er grundlæggende for at være hans discipel.

De, der er de mest succesrige på ethvert område, er dem, der gør det grundlæggende bedst. For at være Kristi discipel ønsker vi, at fundamentet er rigtigt. Hvis fundamentet ikke er plant og stærkt, jo højere vi kommer, jo større er faren for kollaps.

Grundlaget for dette discipelskab er, at vi er kaldet til at være Kristi disciple, ikke andre kristne. Min hengivenhed til at opfylde Missionsbefalingen ved at gøre disciple er, at de skal være hans disciple, ikke mine. Der er et sted for mentorskab, men brudgommens sande ven er at forberede bruden til kongen, og søge at få hende til at vokse i sin kærlighed til ham og komme tættere på ham, ikke os.

Hvad hjælper det mest herlige tempel, hvis Gud ikke er i det? Hvis Gud er i sit tempel, vil det ikke være templet, der får opmærksomheden, uanset hvor herligt det måtte være. Hvis vi, Herrens tempel, får opmærksomheden, så må vi overveje, at hans herlighed ikke er i os. Templet er til for Herren, ikke omvendt. Vores mål er at være en værdig bolig for Herren og at manifestere ham sådan, at folk ikke engang lægger mærke til os. Det bliver vi dog ikke i det første trin, og det ved han, hvorfor vi er disciple, elever, erfor at vi skal lære og derefter anvende det, vi lærer.

Vi vil bestræbe os på at fastholde det som vores mål, at når mennesker møder os, må vi efterlade dem tættere på Herren end til os. Hvis vi er en præst, en hjemmegruppeleder eller fungerer i en hvilken som helst tjeneste, må vores mål være at pege på Jesus og binde dem sammen med ham, ikke os. Når vi deler Guds store ting, som vi lærer, er det for at fængsle folks opmærksomhed til at elske og være i ærefrygt for ham, ikke på grund af vores viden om ham.

Johannes Døberen var den største af alle overgangstjenester. Jesus kaldte ham "den største menneske, der nogensinde er født af kvinde" (se Matt 11:11), og han afspejler vejen til den største bedrift, vi kan opnå på denne jord – at bane vejen for Herren, at pege på ham og være villig til at blive mindre, efterhånden som han vokser i livet for dem. Vores mål for hver discipel er, at de skal vokse til det sted, hvor de ikke længere har brug for os, fordi de har deres eget forhold til ham.

Det bliver et fantastisk år. Min bøn til dig er, at det bliver dit bedste år endnu – at du i år vil komme meget tættere på Herren, end du nogensinde har været. Det ville gøre dette til det mest succesrige år, vi nogensinde har haft. Lad os holde en hellig kappestrid for at se, hvem der bliver den bedste elev i hans klasse, og gør det på en måde, der smitter alle, vi kommer i kontakt med, så de har samme ønske.

Ugens Ord 3
OP