Menu 2013
3 Det Største Eventyr
Missionsbefalingen 3
Uge 3, 2013
af Rick Joyner

Den første sætning i Missionsbefalingen er det fundament, hvorpå resten af mandatet er baseret på:

"Al magt er givet til mig i himlen og på jorden" (se Matt 28:18).

Det var kernen i hele Herren's meddelelse da Han vandrede her på jorden, og er det grundlæggende budskab i riget. Et kongerige er, hvor en konges autoritet er anerkendt. Gud's rige er der, hvor Herren's autoritet er anerkendt.

At gribe/fatte dybden af Herren's undervisning og proklamationer om Han's rige, er essensen for at forstå Han's formål og dermed vores formål. Af denne grund, får vi at vide i Efeserbrevet 3:16-19:

16. at Han efter sin herligheds rigdom vil give jer, at I med kraft må styrkes ved Han's Ånd i det indre menneske,

17. at Kristus må bo ved troen i jeres hjerter, og at I må blive rodfæstede og grundfæstede i kærlighed,

18. så at I sammen med alle de hellige må kunne fatte, hvor stor bredden og længden og højden og dybden er,

19. og kende Kristi kærlighed, som overgår al erkendelse, så I kan fyldes med hele Gud's fylde.


Vi vil søge at forstå bredden og længden og højden og dybden af Gud's kærlighed med det ultimative formål at blive fyldt med hele Gud's fylde. Dette er et koncept/begreb for fantastisk til at forstå, med vores egen forstand, så det er noget, som Herren skal "skænke/give" os, som vi får at vide i vers 16. Det kræver også at vi er styrket med kraft gennem Han's Ånd i det indre menneske, så at Kristus må bo i vore hjerter, og vi er rodfæstede og grundfæstede i kærlighed.

Dette kan opsummere formålet med vores discipelskab. Det er mere end nogen jordisk discipelskab, hvor vi kan blive hengivet/hellige/viet til at lære fra en stor mester og blive som mester, men her får vi at vide, at vi skal blive fyldt med vor Mester, så Han bor i os! Det er sådan en ærefrygtindgydende kaldelse, at selv englene forundres/forbavses over det. Jo mere vi forstår dette, des mere skal vi efterstræbe at søge det med alt hvad der er inden i os.

Der er ingen eventyr rige undfanget i fantasien på en person så vidunderlig som det sande rige er. Der er ingen konge der nogensinde har regeret på jorden eller fremstillet i nogen fiktion så vidunderlig eller så mægtig som vores Konge er. Dette er grunden til det sande kristne liv er det største eventyr ethvert menneske nogensinde kunne leve. Der vil aldrig være noget mere spændende end Gud eller så kedeligt som religion!

Selvfølgelig er der en "sand religion", erklærede i Skriften, der er baseret på kærlighed og kærlighedens gerninger. De, der deltager i denne "sande religion" finder at det er en af de mest vidunderlige ting de kan gøre i dette liv. Der er ingen medicin/stimulans/narkotisk middel, ingen menneskelig erfaring, eller eufori så vidunderlig som kærlighed, og det er fundamentet for det sande kristne liv. Der er også eventyr, under og mirakeler, ærefrygt, og den mest noble krigsførelse der skal kæmpes er for Rigets skyld.

Det sande kongerige liv er større end nogen eventyrfortælling, der nogensinde er vævet i sindet på noget menneske. Det er ikke bare hvad vi forsøger at forstå, men leve det. Missionsbefalingen er kaldet til det største eventyr og mandatet til alle som vil høre kaldet og slutte sig til os.

Ugens Ord 4

OP