Menu
37 Livets Vej 30
Kingdom Økonomi
Ugen's Ord 37, 2012
af Rick Joyner

Tre store fremstød finder nu sted i Kristi legeme. Den første er enhed, og det får hidtil usete muligheder til at udfolde sig for kirken. Dem med tro griber muligheder. De, der lever i frygt i stedet for tro, bliver efterladt. På sin sidste nat på jorden bad Jesus inderligt for sit folks enhed. Vi kan være sikre på, at Guds Søns bøn vil blive besvaret. Kristi legeme vil komme i enhed.

Benjamin Franklin formanede de oprindelige kolonier før uafhængighedskrigen i Amerika til at "være med eller dø." Det gælder nu for kirken. De med troen og tilliden til deres eget kald og forhold til Herren bygger bro til andre dele af Kristi legeme. De, der er for usikre til at gøre dette, forsvinder. Vi er i en anden "tilslut eller dø"-situation, men det positive ved dette indebærer, "tilslut dig og lev!" Enhedens velsignelser er virkelig ubegrænsede, selv i den grad, at hvad end vi beder Herren om, vil det blive givet.

Vi er i Daniel 2 drejebog, hvor statuen, der repræsenterer denne verdens kongeriger, er ved at kollapse, men den lille sten, der repræsenterer riget, vokser til et bjerg eller en regering, og den vil blive ved med at vokse, indtil den fylder hele jorden. Grundlæggende for enhver regering eller imperium er økonomien. Du kan have en økonomi uden en regering, men du kan ikke have en regering uden en økonomi. En af de primære måder, hvorpå denne verdens kongeriger ryster og begynder at smuldre, er deres økonomi. Med rigets komme kan vi forvente, at der opstår en kongerigs økonomi, som ikke kan rokkes. Som vi ser i Esajas 9:7, er der ingen ende på forøgelsen af hans regering, og det samme er tilfældet med hans økonomi. Kongerigets økonomi har et aktiemarked, der ikke kan gå ned, men som altid vil gå op!

Kongerigets økonomi er faktisk hengivet af en stor procentdel af Skriften, fordi økonomien repræsenterer meget grundlæggende menneskelige transaktioner. Nogle af de mest grundlæggende principper, der driver de nuværende jordiske økonomier, er magt, frygt og grådighed. Blandet med disse grundlæggende drifter er rigets principper, og dette er en af grundene til, at vi ser fødderne af statutten i Daniel 2 være en blanding af jern og ler. Af denne grund vil du selv med nogle af de mest grådige finde en vis medfølelse og hengivenhed til næstekærlighed. På samme måde, selv med nogle af de mest troende, vil du nogle gange finde grådighed og andre onder. På grund af blandingen kan fødderne på statuen holde længst, men også den vil i sidste ende smuldre.

Det mest grundlæggende økonomiske princip i Bibelen er opsummeret i 1 Kor.13 – kærlighed. Det grundlæggende økonomiske princip for riget er at elske Gud over alle ting og vise denne kærlighed til ham ved at elske hans folk. Kongerigets økonomi, som vi vil begynde at se dukke op, vil ikke have de destruktive elementer af grådighed, selvsøgning og begær efter magt og kontrol. De, der lærer at forvalte de jordiske ressourcer, de er betroet, vil altid "søge først riget". Så vil de blive betroet rigets ressourcer.

Når vi begynder at udnytte himlens ressourcer, vil der altid være en overflod. Vi ser dette, da Herren frigav ressourcer ved at velsigne den lille drengs frokost og bespise fem tusinde mennesker med den og stadig have kurve tilovers.

Herren vil velsigne mange ting, som han ikke vil bor i. Det er tid til at øge vores vision ud over hans velsignelser for hans nærvær – at blive hans bolig. Den første omtale i Skriften, at Gud endda havde et hus, var, da Jakob lagde sig til at sove og så en stige, der rækkede ind i himlen, med Guds sendebud stige op og ned på den (se 1 Mosebog 28:12). Dette er den første og mest basale åbenbaring af, hvad Guds hus formodes at være – stedet for adgang til himlen, hvor Guds budbringere konstant træder ind i det himmelske rige, men derefter stiger ned og bringer beviset på himlens virkelighed tilbage til jorden. Himlenes riges autoritet har magt over enhver jordisk tilstand, inklusive sygdom og fattigdom.

De, der forstår den himmelske vision om, hvad hans hus er kaldet til at være, vil ligesom Abraham vandre på steder, hvor de ikke engang ved, hvor de skal hen, men ved, hvad de leder efter – byen, der Gud bygger. Virkningen af denne vision i deres liv var bemærkelsesværdig. Abraham, Isak og Jakob var alle fabelagtigt rige i denne verdens ting, endda i den grad, at de til tider provokerede konger til jalousi. Selvom de havde midlerne til at bygge de smukkeste paladser, var de tilfredse med at bo i telte. Hvorfor? De blev fortæret af et himmelsk syn så stort, at det gjorde enhver jordisk bolig kedelig i sammenligning.

Har du haft denne vision? Der er kun ét grundlæggende krav for at have det – at ønske, at han skal have et hus, der er større end dit ønske om dit eget hus. Dette er resultatet af at elske ham over alle ting.

Ugens Ord 38
OP