Menu
38 Livets Vej 31
Forblive I Kongen Producere Rigets Autoritet
Ugen's Ord 38, 2012
af Rick Joyner

Himmeriget har myndighed over jorden og over alle naturlove. Jesu mirakler var en demonstration af, hvordan himmerigets autoritet har herredømme over enhver tilstand på jorden. I den grad vi bliver i kongeriget ved at blive i kongen, kan vi også vandre med autoritet over enhver tilstand på jorden. Når vi nærmer os slutningen på denne tidsalder, vil dette ændre sig fra "kan" til "skal".

I Joh. 14:12 sagde Herren: "Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, som tror på mig, de gerninger, som jeg gør, skal han også gøre; og større gerninger end disse skal han gøre; fordi jeg går til Faderen." Jesus demonstrerede dette med sit liv, og det er det, han har kaldet os til at vandre i. Det er et højt kald, og en sådan autoritet kan kun komme af at blive i kongen, som er over alt magt, autoritet og herredømme. Så vores primære mål bør ikke bare være magt eller autoritet, men den, der har al magt og autoritet. Alligevel vil hans legeme, kirken i slutningen af denne tidsalder demonstrere hans magt og autoritet for at forberede vejen for hans kommende rige.

Denne sommer fik jeg en af de mest kraftfulde drømme, jeg nogensinde har haft. I denne drøm fik jeg autoritet over alle naturlove. Jeg behøvede ikke at adlyde tyngdeloven, men den skulle adlyde mig. Bortset fra de drømme, jeg har haft om at være foran Guds trone, eller at se Herren, har jeg kun haft en anden som denne, og det handlede også om at gøre de "større gerninger", som Jesus sagde, vi ville gøre i hans navn . Den første drøm, hvor Herren lærte mig om denne autoritet, kom for næsten tyve år siden. Som Josef fortalte Farao, betyder gentagelsen af drømmen to gange, at den står fast af Gud (se 1 Mos 41:32).

Efter den første drøm oplevede jeg kun, hvad der var i drømmen én gang, og det var til opmuntring, at drømmen var et rigtigt løfte. Efter den nylige drøm ved jeg, at tiden er kort, når vi rent faktisk vil vandre i denne autoritet. Vi er ved at opleve Guds største bevægelse nogensinde på jorden og de større gerninger, som Jesus lovede.

Inden udgangen af denne tidsalder vil der være nogle, der siger til bjerge "ryk dig op og kast dig i havet" (se Matt 21:21), og bjergene vil adlyde dem. Dette bliver gjort for at bevise, at hans ord er sandt. Der vil være dem, der ser hvert et mirakel, Jesus udførte, og endnu mere. Nogle vokser allerede i autoritet og vil en dag vandre i autoritet over enhver sygdom eller lidelse.

Denne rigets autoritet vil falde sammen med det evangelium om riget, der bliver forkyndt. Et grundlæggende kendetegn ved dem, der vandrer i denne autoritet, er, at de vil være i enhed med hinanden. Denne autoritet kan kun komme fra at forblive i Kongen, og de, der er rigtigt knyttet til Kongen, vil også blive rigtigt knyttet til hans legeme.

Der er intet større eventyr, man kan have i dette liv end det sande kristne liv, og der er ingen mere spændende tider at have levet på jorden end dem, vi går ind i. Alligevel vil det største mirakel af alle være Guds folks enhed og deres kærlighed til hinanden. Miraklerne bliver spændende, men sammenholdet og kærligheden, der gør det muligt, bliver endnu vigtigere og mere vidunderligt. Frem for alt, og frem for at se store mirakler, må vi stræbe efter at elske Gud og demonstrere denne kærlighed til ham ved at elske hans folk.

Fra det tidspunkt, hvor der kun var to brødre på jorden, kunne de ikke komme sammen. Den ene sagde grundlæggende: "Verden er ikke stor nok til os begge." Folk, klaner og nationer har været i konflikt siden. Når kirken modnes og bliver det, hun er kaldet til, vil det være i en sådan enhed, at verden vil undre sig. Herren Jesus selv bad til Faderen i Joh. 17:22-23:

”Den herlighed, som du har givet mig, har jeg givet dem, for at de skal være ét, ligesom vi er ét;

" Jeg i dem og du i mig, for at de kan blive fuldkomne i enhed,
så verden kan forstå, at du har sendt mig og elsket dem, ligesom du har elsket mig."

Som vi ser her, er den herlighed, der vil blive åbenbaret over Guds folk som i Esajas 60:1-2 og andre steder, så vi kan være ét. Når dette sker, vil verden forstå, at Jesus virkelig blev sendt af Faderen, og at han elsker os ligesom han elsker sin søn.

De, der oplever herligheden, er bundet sammen på en særlig måde, som er svær at beskrive eller forstå, før du oplever den. Herligheden sletter simpelthen den smålighed og mangel på tilgivelse, der adskiller så mange kristne. Det er ved at se hans herlighed med et utilsløret ansigt, at vi bliver forvandlet til hans billede. Vores første kald er at være som ham, og vores andet kald er at gøre de gerninger, som han gjorde. Hvis vi er som ham, vil vi vandre i kærlighed, og når vi vandrer i kærlighed, kan han betro os med kraften. For dem, der vandrer i kærlighed, bliver det den største skat, der tillader os at være dem, vi blev skabt til at være - billedet af den ENE som er kærlighed.

Ugens Ord 39
OP