Menu
36 Livets vej 29
Leve af tro I Stedet For Frygt
Ugen's Ord 36, 2012
af Rick Joyner

Jeg vil tage fat på tre store fremstød, vi nu ser, som finder sted i Kristi legeme. Den første er enhed, og det får hidtil usete muligheder til at udfolde sig for kirken. De med tro vil gribe mulighederne. Vi kan forvente, at de, der lever i frygt i stedet for tro, begynder at forsvinde. Benjamin Franklin formanede de oprindelige kolonier før uafhængighedskrigen i Amerika til at "være med eller dø." Det gælder nu for kirken. Men det omvendte er også sandt – vær med og du vil leve.

For dem, der presser på for at opfylde deres mandat i disse tider, vil vi begynde at se en kongerigets økonomi udfolde sig, som er forbundet med himlens ressourcer. Når denne sammenføjning er fuldført, vil de i kongeriget have ubegrænsede ressourcer til deres rådighed. Vi kommer til at se de tidspunkter, hvor Guds folk faktisk vil "låne til mange nationer og ikke låne" (se 5 Mosebog 15:6). Tænk på at leve uden gæld og have så mange ressourcer, at vi begynder at låne ud til nationer. Få en vision for det. Det er der, vi er på vej hen.

En bøn, jeg har haft i mange år, er at blive betroet med tilstrækkelige ressourcer til faktisk at betale nationernes gæld som et vidnesbyrd om, hvordan Kristus Jesus betalte vores gæld, som vi aldrig kunne have betalt. Alligevel må jeg begynde med at betale min egen gæld for at nå dertil. Hvis vi skal hjælpe nationerne, som vi er kaldet til at gøre, er vi nødt til at have vores eget liv på fast grund. Advarsler er kommet til Guds folk i mange år nu om, at vi skal komme ud af gælden. Dette er et sandt ord, og hvis vi ikke adlyder det, vil vi opdage, at vi har bygget vores huse på sand, og de vil ikke tåle de storme, der nu er over os.

Herren sagde, at man med tro kunne sige til et bjerg, at man bliver revet op og kastet i havet, og det ville ske (se Matt 21:21). Mange af os ser på et bjerg af gæld. USA ser på et bjerg af gæld, der er ved at blive som Babelstårnet, der når til himlen. Som vi får at vide i Ordsprogene 22:7: "Den rige hersker over de fattige, og låntageren bliver långiverens træl." Amerika er slavebundet af gæld, og den stigende gæld øger vores trældom. Jeg beder for, at den fremvoksende økonomi i kongedømmet vil være i stand til at betale USA's gæld, såvel som andre nationer, der søger at følge Kristus. Dette er for at befri dem fra deres nuværende trældoms åg og gøre dem til Kristi slave – den største frihed, de nogensinde vil kende.

Jeg ved, at dette vil lyde som tåbelighed for mange, men jeg har været overbevist om, at dette er Herrens plan for os, som ønsker at gøre godt for os. Hvis du har en endetidslære om, at antikrist kommer til at overtage verden, er jeg sikker på, at dette vil virke endnu mere tåbeligt. Jeg har en endetidslære om, at Kristus vil overtage verden, at hans rige skal komme, og at hans vilje vil ske lige her på jorden, som den er i himlen. Min endetidslære tvinger mig også til at tro, at vi er her nu for at berede vejen for Herren. Det gør vi ved at bygge en højvej for vores Gud, som vi ser i Esajas 40.

Denne højvej i Esajas 40 er Guds "højere vej." Jesus kom for at vise os denne højvej og nu skal vi vandre på den. Han viste os ved sit liv, at vi kun er begrænset af vores tro og vores lydighed. Der er ingen hastighedsbegrænsninger på Guds højvej. Du kan vandre så hurtigt som du vil eller så langsomt som du vil. Trafikken på den skal dog bevæge sig, for det er ikke en parkeringsplads, men en højvej. Hvor langt er du nået på den? Hvor hurtigt kan du gå?

Ugens Ord 37
OP