Menu
23 Livets vej 16
Dagligliv Med Kongeriges Kultur
Ugen's Ord 23, 2012
af Rick Joyner

Vi har talt om hvor svært det er at kommunikere, og hvordan kulturen påvirker dette, så vi må have Guds Ånd og være en del af hans riges kultur, for virkelig at forstå hans kommunikation med os. Dette inkluderer både profetisk åbenbaring og hans skrevne ord. Hvis vi har verdens ånd og prøver at læse Guds ord, vil vi ikke forstå det, som det var tiltænkt. Dette er en primær grund til, at der kan være så mange forskellige fortolkninger af skrifterne. Vi skal blive ét med forfatteren for at forstå det efter hensigten.

Som vi har set på før, viser undersøgelser af kristendommen, at af dem, der hævder at være genfødte kristne, har kun omkring 6 procent et bibelsk verdensbillede. Dette indikerer, at vi har gjort omvendte og ikke disciple, som vi er blevet befalet. Vi er ikke rigtig en discipel af Kristus, hvis vi ikke stræber efter at se verden fra hans perspektiv. Hans perspektiv vil altid stemme overens med hans skrevne ord.

Da jeg var en ung mand, der efterstræbte forståelse ved at læse filosoffer, psykologer og psykoanalytikere, begyndte jeg at se, at for virkelig at forstå en kultur, skal man forstå dens økonomi. Dette skyldes, at økonomier er en af de mest basale afspejlinger af menneskelige transaktioner. Folk kan sige ting, de ikke rigtig tror på, men deres handlinger vil fortælle den virkelige historie. Derfor begyndte jeg at interessere mig for økonomi og forretning. Jeg var også interesseret i, hvorfor de to hovedsøjler i templet i Jerusalem blev opkaldt efter en præst, Jabin, og en forretningsmand, Boaz. Herren ønsker ikke kun at blive i vores åndelige tjenester, men han ønsker også at blive i vores virksomhed, som dybest set er hverdagen.

Fordi jeg havde en lille formel videregående uddannelse, da jeg læste alle disse fag, er jeg sikker på, at jeg nok ikke tolkede dem alle så godt, som en person med uddannelsen kunne, men jo mere jeg studerede, jo mere begyndte det hele at virke tåbeligt for mig. De beskylder Bibelen for at have modsigelser, men de kan åbenbart ikke se, hvor fuld af dem deres egen lære er, med undtagelse af Rollo May. Han konkluderede dybest set, at hvis du er normal i denne verden, er du skør! Det kom jeg til at være enig i. Syndefaldet skævvride mennesket, sandsynligvis langt mere, end vi overhovedet kan forestille os, mens vi er i dette liv.

Alligevel overvejede jeg i min stræben efter forståelse næsten aldrig Gud, fordi konflikterne og forvirringen i religion virkede endnu mere skræmmende end dem i psykologi og filosofi. Men jeg sagde og mente det, at hvis der er en Gud, så er den eneste fornuft i universet at være enig med ham, og at hvis jeg nogensinde fandt ud af, at der var en Gud, ville jeg bruge mit liv på at prøve at kende ham og blive enig med ham. Efter jeg fandt ham, har jeg prøvet at leve efter denne hengivenhed. Jeg ville aldrig påstå, at jeg havde gjort det perfekt, men det har været min primære stræben siden den dag, han blev åbenbaret for mig. Jeg beder til, at jeg på min døds dag stadig prøver at lære mere om ham. Jeg har lært, at du ikke kan lære noget om Gud, uden at det får dig til at elske ham mere, og at elske Gud er vores hovedformål. Jeg vil gerne ud og stadig søge at kende ham mere og elske ham mere.

Jeg forbereder mig også på at stå ansigt til ansigt med ham uden slør og lære, hvor meget af det, jeg lærte om ham, eller tolkede det, han sagde, var rigtigt eller forkert tolket. Hvis dette får dig til at miste tilliden til mig, er det okay. Jeg prøver ikke at bygge din tro på mig, men på Herren. Hvis vi skal bygge vores liv på Klippen, så skal vi søge mere end blot at høre Herrens ord, vi skal søge at høre selve Ordet. I Johannes 10 sagde Herren, at den gode hyrdes får kendte hans stemme og fulgte ham, ikke kun doktriner om ham.

Det er derfor, vi er så hengivne til at hjælpe enhver troende til at kende hans stemme. Den eneste grundvold, der vil vare, er den, der er bygget på ham, ikke på hans tjenere. Jeg er et jordkar sammen med alle andre, der går på denne jord, og vi må se gennem karrene på Ham, som er herligheden. Vi skal blive Kristi efterfølgere og disciple, ikke kun mennesker. Det er rigtigt at ære og værdsætte dem, han bruger til at lede os og lære os, men han må være den, vi følger. Det er ved hans Ånd, vi skal lære sandheden at kende.

Ugens Ord 24
OP