Menu
24 Livets vej 17
Guds Høje Kald
Ugen's Ord 24, 2012
af Rick Joyner

Når vi fortsætter temaet om, hvorfor vi skal have vores eget personlige forhold til Herren og ikke bare følge andre, ser vi en opfordring til dette i Salomons højsang. Denne bog er specielt skrevet til dem, hvis livs stræben er at blive den brud, som vores konge så fortjener. Et nøglevers, som alle disse skal lære, er 1:7:

Sig mig, du, som min sjæl elsker, hvor græsser du din hjord, hvor får du den til at ligge ved middagstid?
For hvorfor skulle jeg være som en, der tilslører sig ved siden af dine ledsageres hjorde?

Hvis vi blot er i flokken af hans ledsagere, vil slørene forblive, og vi vil kun være i stand skævt at se hans herlighed og blive forandret af den. Det er derfor, mit mål i tjenesten aldrig har været at gøre folk til mine personlige disciple, men at hjælpe alle jeg kan til at blive en personlig discipel af Kristus Jesus selv.

Som vi også kan bemærke fra Johannes 10, er det hans får, der kender hans stemme, ikke hans lam. Mens vi er unge i Herren, bliver vi nødt til at følge andre, indtil vi lærer hans stemme at kende, men mit håb er at få fjernet mine egne slør og dem jeg kan hjælpe på deres vej. Vi må se ham blive ændret til hans billede, ikke bare blive billedet af en af hans venner.

Hvad ville enhver mand tænke, hvis hans børn alle lignede hans bedste ven? Vi er nødt til at overveje, hvad vi gør, når vi er ledere, der forsøger at få folk til at rette sig efter os i stedet for ham. Vores liv kan og bør være gode eksempler for andre, men som apostlen Paulus sagde, var han virkede, indtil Kristus blev dannet i sit folk. Dette er vores mål.

En af de opmuntrende ting, jeg blev vist, da jeg fik synet om høsten for femogtyve år siden, var, at der vil være en generation af de mest magtfulde budbringere, der nogensinde har gået på jorden, og alle vil være "eunukker for rigets skyld.” Dette var ikke i det naturlige, men i det åndelige. Ligesom naturlige eunukker ikke engang kan have et ønske om bruden, men får al deres tilfredsstillelse ved at se kongens behag i hende, således vil disse være for Herren. Hele deres ønske vil være at se kongens behag i hans brud, kirken. Deres hengivenhed vil være at se kirken blive, hvad han ønsker, ikke hvad de eller nogen andre ønsker. Disse er brudgommens sande venner.

Har du lagt mærke til, at der ikke er nogen Guds børnebørn eller børnedøtre i Skriften? Alle er første generation for ham. Vores ultimative mål i tjenesten bør være, at uanset hvad der sker med os, hvis vi skulle dø eller falde fra, ville dem, vi har undervist, ikke engang gå glip af et skridt i deres jagt på Gud. De vil være urokkelige, hvis de ikke var bygget på et grundlag af vores lære, men snarere på et forhold til ham, som aldrig kan fejle eller skuffe.

Som sagt skal lam, eller unge troende, følge andre får, indtil de selv lærer Hyrden og hans stemme godt nok at kende, så det er ikke forkert at følge andre, indtil vi modnes. Men modenhed er resultatet af at komme tæt på ham, ikke kun hans folk.

Af denne grund forsøger jeg at skrive og undervise på en måde, som enhver på et hvilket som helst niveau af modenhed kan forstå og modtage, men i næsten hvert eneste budskab er der sået et kald til dem, der er på jagt efter det, som apostlen Paulus kaldte "Guds høje kald" i Kristus Jesus (se Filipperne 3:4). Som vi diskuterede tidligere, da Paulus skrev i Filipperbrevet 3, at han ikke troede, han endnu havde opnået, men pressede på, talte han ikke om frelse eller forløsning, som han modtog den dag, han troede på Kristi forsoningsoffer. Han mente ikke, at han endnu, selv da han skrev i slutningen af sit liv, havde opnået et højt kald, som få kristne erkender. De, der med sikkerhed ved, er den største skat, der kan opnås i dette liv. Dette er den ultimative stræben, den ultimative søgen, vi kan have i dette liv.

Ugens Ord 25
OP