Menu
18 Livets vej 11
Jordisk Kar
Ugen's Ord 18, 2012
af Rick Joyner

I Skriften er helbredelse og profetiske tjenester ofte forbundet. Som vi har diskuteret, er en måde, hvorpå profetisk begavede kan skelne andres problemer, at mærke i deres eget legeme, hvad de, de beder for, føler. Hvis dine nyrer begynder at gøre ondt, mens du beder for nogen, er det sandsynligvis ikke dine nyrer, men den person, du beder for. Normalt, så snart du får beskeden, vil smerten forsvinde.

Hvorfor får Herren os til at skelne problemer som dette? Ofte ved folk ikke, hvad der er galt med dem og kan ikke fortælle os, hvad vi skal bede om, og det hjælper. Når nogen, der er belastet eller syg, ved, at du fik viden om noget, som du ikke kunne have vidst, undtagen gennem en åbenbaring fra Gud, rører det dem ikke kun dybt med hvor meget Gud bekymrer sig om dem, men hæver også deres tro. niveau for helbredelsen. Vores mål bør altid være helbredelse, genoprettelse og sejr over djævelens gerninger. Den ultimative sejr er en åbenbaring af Herrens kærlighed.

Vi får at vide i evangelierne, at selv Jesus blev forhindret i at gøre ting, hvor der var stor vantro. Hvis Jesus kunne blive forhindret på den måde, hvor meget mere kan det så hindre os? Hvis Herrens værk kan hindres på denne måde, hjælper det, hvis vi dyrker troen, hvilket også er forventning.

Enhver helbredelsesstjeneste, jeg kender, skal skabe, hvad de anser for at være en atmosfære af tro, for at kunne fungere. Det er ofte mere for dem end for Herren eller folket, men hvis det hjælper dem, har jeg det fint med det. Når vi modnes, har vi måske ikke brug for sådanne rekvisitter, men indtil vi gør det, hvis sådanne ting hjælper os til at fokusere på Jesus, så kan de ikke skade.

De uerfarne tror måske, at hvis deres gave var ægte, ville de ikke have brug for dette, fordi Gud kan gøre alt, hvad han vil, men han har valgt at virke gennem "jordiske kar". På mange måder har han underkastet sig vores skrøbeligheder. Indrømmet, han kunne gøre alt, hvad han vil, men det gør han ikke. Som vi læser i Salme 115:16: " Himlene er Herrens himle, men jorden har han givet til menneskenes børn." Det er derfor, han ikke vil gøre ting på jorden, før vi beder – Han har uddelegeret herredømmet over jorden til mennesker. Selv i Åb. 3:20 står han ved døren til sin egen kirke og banker på for at se, om nogen vil åbne for ham! I denne tidsalder skal vi ønske ham, og vi skal åbne os for ham, før han vil komme ind.

De umodne eller uerfarne kan have en tendens til at basere mange af deres overbevisninger på idealisme snarere end på Skriftens vidnesbyrd. Vores mål er at basere vores forhold til Gud på det, der tydeligt er åbenbaret i Skriften, snarere end på den måde, det ser ud til at være. Tro det eller ej, selv vores mest tilsyneladende rationelle tænkning kan være meget fordrejet. Det er derfor, han gav os Bibelen.

Når vi diskuterer de "umodne" og "uerfarne", skal vi også passe på med at basere for meget af vores overbevisninger på netop vores egne erfaringer. Mange savner de ting, Herren ønsker at gøre gennem dem, fordi de antager, at den måde, han bevægede sig på den ene gang, er den måde, han vil gøre det på den næste. Da Jesus er vores eksempel, ser vi i evangelierne, at han aldrig syntes at helbrede mennesker eller udføre mirakler på samme måde to gange. En af de mest grundlæggende egenskaber ved Gud er, at han er kreativ og elsker mangfoldighed. Han er frisk og ny hver morgen. Hans natur ændrer sig ikke, men ændringerne i hans virke med os holder vores forhold frisk. Det, der udretter et mirakel, er ikke tro på en metode, men på en person.

Selvom nogle helbredelsesstjeneste, kan insistere på, at musikken skal være på en bestemt måde, eller lysene på en bestemt måde, eller andre ting, der skal være helt rigtige, er det menneske værk, ikke Helligånden. Det er stadig okay. Han har lagt sin herlighed i jordiskekar, og hvis du vil se herligheden, er vi nogle gange nødt til at affinde os med karrenes særegenhed. Kan vi se forbi karrene for at se herligheden? Det kræver måske lidt mere tro fra vores side, men det er pointen.

Det største vidne for Gud på jorden er hans folk. Det værste vidne for Gud på jorden er hans folk. Det kræver en højere tro at se forbi sin kirkes mangler, og det kræver ydmyghed at ville være forbundet med dem, som Gud grundlæggende er ude efter fra os. Når vi holder op med at prøve at sætte vores lid til mennesker, endda hans folk, og lærer at holde det i ham, vil vi finde det eneste grundlag, der kan stå – Jesus selv. Når vi begynder at vandre i ydmyghed, som er ligeglad med, hvad folk tænker, men snarere hvad Gud tænker, og vi er villige til at omgås de ringe og blive regnet blandt hans folk med alle deres fejl (og vores), er vi på vores vej til den ultimative virkelighed – kærlighed.

Ugens Ord 19
OP