Menu
19 Livets vej 12
Fokus På Lyset
Ugen's Ord 19, 2012
af Rick Joyner

Vi ved fra Skriften, at med enhed er der en forøgelse af åndelig autoritet. Der er det bibelske vidnesbyrd om, at man kan sætte tusind på flugt, men to kan sætte ti tusind på flugt. Herren lærte også, at hvis to kunne blive enige, så ville det blive gjort for dem. Selvfølgelig er denne aftale mere end blot et intellektuelt samtykke for en sag; snarere indebærer det en faktisk og dyb forening mellem de to. Det kræver en investering i både den sag, vi forenes om, og de mennesker, vi forener os med, men det er ikke noget overfladisk.

Ligesom Elias, en profet og seer, blev bedraget til at tro, at han var den eneste tilbage, der stod for Herren, mens Herren i virkeligheden havde mange tusinde flere, er vi ikke alene. Herren har mange flere, end vi ved, som står for hans sandhed. Men selvom vi er alene, og vi dør for vores standpunkt, er der en bedre måde at dø på? Vi ser lige nu et bemærkelsesværdigt mirakel finde sted i Kristi legeme i Amerika – Kristi legeme begynder at samles i enhed. Det kan stadig være langt fra, hvad vores idealisme ville antyde, at enhed er, men det sker.

Vi kommer til den største mulighed, vi nogensinde har haft, for at være dem, vi er kaldet til at være – trofaste vidner, som værdsætter evangeliets sandhed mere end deres eget liv. Vi vil se dem, som vi måske tror er svage, udvise bemærkelsesværdigt mod og styrke. I det tiltagende mørke vil vi se kirken opstå i hidtil voksende lys og herlighed. Vi vil se Esajas 60:1-5 blive opfyldt:

“Rejs dig, bliv lys; thi dit lys er kommet, og Herrens herlighed er oprundet over dig.
For se, mørke vil dække jorden, og dybt mørke folkene;
men Herren skal rejse sig over dig, og
hans herlighed skal vise sig over dig.
"Og nationer vil komme til dit lys, og konger til di strålende skær.
"Løft dine øjne og se omkring dig; de samles alle sammen,
de kommer til dig. Dine sønner kommer langvejs fra, og dine døtre vil blive båret i armene.
“Da stråler dine øjne, og dit hjerte vil begejstre og fryde sig;
fordi havets overflod vil vende sig til dig, nationernes rigdom vil komme til dig."

Som vi ser her, er det i de store mørke tider, at Herrens herlighed viser sig over hans folk. I vers 3 vil lyset vinde, og nationerne vil komme til lyset, ikke blive i mørket.

Som vi bliver fortalt i Salme 97:2, " skyer og tykt mørke omgiver ham ...." Af denne grund, når vi ser nationernes mørke og forvirring tiltage, bør vi begynde at lede efter Herren. Da Herren formanede os til at "være forsigtige med, hvordan du hører" (se Luk 8:18), og ikke kun hvad du hører, bør vi også være forsigtige med, hvordan vi ser. Hvem har mest af vores opmærksomhed – Herren eller djævelen?

Som vi har diskuteret, hvis vi skal forstå tiden, må vi være meget mere opmærksomme på, hvad Kristus gør, end hvad antikrist gør. Det er rigtigt at forstå djævelens planer, men det bør kun være en lille del af det, vi giver vores tid og opmærksomhed på at forstå. Har du lagt mærke til, at de fleste af bøgerne skrevet i Åbenbaringens Bog handler om antikrist, og nogle handler udelukkende om antikrist? Vi får at vide i det første vers af Åbenbaringsbogen, at dette er "Jesu Kristi åbenbaring", ikke antikristen. Hvordan bliver vores syn så skævt?

For at være lyset skal vi have vores fokus på lyset. Dette betyder ikke, at vi ikke vil være opmærksomme på mørket og endda have en forståelse af djævelens planer, men vi vil blive ændret til det, vi ser, som vi bliver fortalt i:

2 Kor. 3:18.
Men vi alle, med utilsløret ansigt, der som i et spejl ser Herrens herlighed,
bliver forvandlet til det samme billede fra herlighed til herlighed, ligesom fra Herren, Ånden.

Hvis vi ser Herrens herlighed, vil vi blive forvandlet til hans billede. Hvis vi bruger mere tid og opmærksomhed på at se djævelen, vil vi blive som ham. Har du lagt mærke til, hvordan så mange kultovervågere begynder at påtage sig mere af brødrenes anklagers natur, end de gør Kristi natur? Deres oprindelige hensigt om at beskytte Kristi legeme mod bedrag kan have været ædel og oprigtig. Men hvis de bruger for meget tid på at se på, hvad djævelen laver, vil de begynde at opføre sig mere som djævelen end Kristus. Hvis de bruger mere tid på at se på, hvad der er forkert i stedet for, hvad der er rigtigt, vil de blive fordrejet til den fejl, de ser.

Mange er faldet i denne fælde med at fokusere for meget på fjenden, og mange kan ikke høre noget andet end det negative. Det er dem, apostlen Paulus advarede om, "som kun ønsker at få deres ører kildet" (se 2 Tim. 4:3), eller som kun kan høre, hvad de anser for at være positive ting. De er også dømt til at blive bedraget. En nøgle til at vandre i Lyset er at holde vores opmærksomhed på Ham og lade ham lede os til hvornår og hvor vi har brug for at forstå djævelens planer. En anden nøgle er, at som vi ser i Daniel 2, når denne verdens imperier kollapser, vokser riget. Når alt andet falder fra hinanden, bygger vi. Er det, vi laver, at bygge eller rive ned?

Ugens Ord 20
OP